مدیر شالکه: لیگ برتر انگلیس متفاوت از سایر اروپاست

مدیر شالکه: لیگ برتر انگلیس متفاوت از سایر اروپاست

وبسایت رسمی برنامه نود - کریستین هایدل معتقد است که لیگ برتر انگلیس بازار کاملاً متفاوتی دارد.

به گزارش وب سایت نود، کریستین هایدل مدیر ورزشی باشگاه شالکه در مقایسه بین لیگ برتر انگلیس با سایر نقاط اروپا، لیگ انگلیس را بازاری کاملاً متفاوت با سایر نقاط اروپا اعلام کرد.

هایدل که از ابتدای فصل 17-2016 به عنوان مدیر ورزشی باشگاه شالکه آلمان انتخاب شد، چندی پیش در ارتباط با انتقال لروی سانه به تیم منچستر سیتی با این باشگاه متمول مذاکره کرده بود. لروی سانه با قراردادی به ارزش 43 میلیون پوند به منچستر سیتی پیوست؛ هایدل معتقد است قدرت مالی باشگاه های لیگ برتر انگلیس به اندازه ای است که انگار آنها در سیاره دیگری زندگی می کنند. آنها پیشنهادی را برای جذب لروی سانه ارائه کردند که امکان مقاومت در برابر آنها چه برای باشگاه و چه برای بازیکن وجود نداشت. هایدل در گفتگو با تلویزیون کیکر گفت

مذاکرات سانه برای انتقال با سایر تیم های آلمانی تفاوتی نداشت؛ اما مبلغی که باشگاه منچستر سیتی پیشنهاد داده بود، فوق العاده بیشتر از سایر تیمها بود. آنها پیشنهاد خود را با مبالغ بسیار کم شروع می کنند زیرا به خوبی می دانند که این مبالغ در آلمان بسیار هنگفت است. و کم کم به ارقام بالاتر روی می آورند. به نظر من بازار نقل و انتقالات در فوتبال آلمان و انگلیس کاملاً از یکدیگر متفاوت است. همه مدیران اجرایی باشگاه های آلمانی می دانند که وقتی طرف معامله آنها یک باشگاه انگلیسی است، باید قیمت متفاوتی را برای فروش بازیکن به آنها اعلام کنند، اما مسئله در مورد باشگاه های غیرانگلیسی اندکی متفاوت است و نمی توانید در مورد آنها خیلی درست تشخیص دهید. گاهی اوقات شرایط مالی آنها خوب بوده و می توانند چنین ارقامی را پرداخت کنند و گاهی اوقات خیر. اما اکثراً وقتی مذاکره می کنند، با ذهنیت یک باشگاه انگلیسی پای میز مذاکره می روند. و قصد دارند تا پول های هنگفتی را از تیم مقابل دریافت کنند.

هایدل در پایان گفت

انتقال لروی سانه دو سه هفته ای طول کشید تا اینکه بر سر مبلغ قرارداد به توافق رسیدیم که این مبلغ بسیار هنگفت بود و نه شالکه که هیچ آلمانی نمی توانست چنین مبلغی را رد کند. ما در این باشگاه مسئولیت اقتصادی بر عهده داریم.

2081