تشریح برنامه های کمیته پزشکی در روز بازی ایران وقطر

تشریح برنامه های کمیته پزشکی در روز بازی ایران وقطر

رئیس کمیته پزشکی فدراسیون برنامه های این کمیته طی برگزاری دیدار تیم ملی ایران مقابل قطر را تشریح کرد.

به گزارش کاپ، توحید سیف برقی، در خصوص عملکرد پزشکی دیدار تیم ملی ایران مقابل قطر در ورزشگاه آزادی گفت: کمیته پزشکی فدراسیون فوتبال همکاری گسترده ای با هیات فوتبال استان تهران برای جلوگیری از اتفاقات ناگوار و ایجاد آرامش همه حاضرین در ورزشگاه از جمله بازیکنان، داوران، خبرنگاران و ... براساس تجربیات گذشته پیش بینی کرده است. از جمله این تمهیدات در داخل استادیوم می توان به استقرار دو متخصص پزشکی ورزشی و متخصص طب اورژانس در راستای مدیریت میدان مسابقه اشاره کرد.

وی در ادامه افزود: همچنین براساس بررسی های انجام شده آمبولانس های مجهز، اتاق کنترل دوپینگ، اتاق اورژانس و همچنین ماشین های اورژانس با تجهیزات کامل نیز تعبیه شده است. در محیط پیرامون ورزشگاه نیز اتوبوس های اورژانس و سایر امکانات اورژانس برای هواداران درنظرگرفته شده تا در صورتی که هواداران دچار سانحه شوند، اقدامات لازم انجام شود.

رئیس کمیته پزشکی تأکید کرد: کادر پزشکی مستقر در داخل و خارج از استادیوم آزادی از 3 ساعت قبل از بازی فعالیت های خود را آغاز و تا یک ساعت پس از بازی بعد از خروج آخرین نفر آماده امدادرسانی خواهند بود.

دکتر سیف برقی در پایان تأکید کرد: کمیته پزشکی فدراسیون با همکاری هیأت فوتبال استان تهران در خصوص پوشش پزشکی دیدار تیم ملی کشورمان مقابل قطر در استادیوم آزادی آمادگی کامل خود را اعلام می کند.