درآمد 139 میلیونی والنسیا از نقل و انتقالات بارسلونا

درآمد 139 میلیونی والنسیا از نقل و انتقالات بارسلونا

وبسایت رسمی برنامه نود - پاکو آلکاسر بالاخره پس از گذراندن تست های پزشکی باشگاه بارسلونا به جمع کاتالانی ها پیوست تا  آخرین خرید تابستانی آبی و اناری ها لقب بگیرد.

به گزارش وبسایت رسمی برنامه نود، او تبدیل به ششمین بازیکنی شد که از سال 2000 تا کنون به باشگاه بارسلونا آمده است. نقل و انتقالات بازیکنانی که از مستایا به نیوکمپ آمده اند 139 میلیون یورو برای آبی و اناری ها هزینه در پی داشته است و والنسیا از آن های سود بسیاری برده است. در ادامه نگاهی خواهیم داشت به این 6 نقل و انتقال بزرگ و چگونگی انجام آن ها:

1- جرارد لوپز(2000): هافبک سال های نه چندان دور بارسلونا و مربی کنونی آکادمی باشگاه باسلونا و تیم کاتالونیا، 3 سال پس از شروع فوتبالش در لاماسیا به والنسیا رفت. خوان گاسپار مدیر وقت باشگاه بارسلونا برای بازگرداندن او به نیوکمپ 20 میلیون یورو هزینه کرد. لوپز 2 فصل در مستایا توپ زد و یک فصل نیز برای آلاوز به میدان رفت.

2- داوید ویا (2010): مهاجم طلایی باشگاه والنسیا پس از گذراندن 5 فصل موفق و به ثمر رساندن 107 گل برای خفاش ها، با قراردادی به ارزش 40 میلیون یورو به بارسلونا پیوست و جانشین زلاتانی شد که نتوانست زیر نظر پپ گواردیولا کار کند و با او به مشکل خورد و نیوکمپ را ترک کرد. داوید ویا در آن برهه ستاره نخست خفاش ها محسوب می شد.

3- یوردی آلبا (2012): جوردی آلبا 7 فصل در آکادمی بارسلونا حضور داشت. او در سال 2007 به والنسیای بی رفت و از آنجا به تیم اصلی راه یافت. بارسلونا تابستان 2012 تصمیم گرفت او را به نیوکمپ بازگرداند. بازگشت وی برای آبی و اناری ها 14 میلیون خرج برداشت. آلبا 92 بار با پیراهن والنسیا به میدان رفت و پس از 5 سال دوباره به بارسلونا برگشت.

4- جرمی متئو (2014): بارسلونا برای تقویت خط دفاعی خود جرمی متئو را با قراردادی به ارزش 20 میلیون یورو به خدمت گرفت. متئویی که هیچ گاه تبدیل به مدافعی نشد که بتواند دردی از آن ها دوا کند و بیشتر نیمکت نشین بود. قرارداد او نیز 20 میلیون یورو برای بارسا آب خورد.

5- آندره گومز (2016): جنجالی ترین نقل و انتقال تابستانی لالیگا آندره گومز 23 ساله و ملی پوش بود. او که به شدت مورد علاقه رئال بود، سر از بارسلونا درآورد. قرارداد وی اگرچه 35 میلیون یورو عنوان شده است، اما با توجه به بندهای موجود در قرارداد تا 55 میلیون قابل افزایش است. همچنین بارسلونا موظف است در صورتی که آندره گومز موفق به کسب توپ طلا شود 15 میلیون یوروی دیگر نیز به والنسیا پرداخت کند.

6- پاکو آلکاسر (2016): بارسا برای تقویت خط حمله اش و البته جانشینی برای مثلث طلایی ام اس ان، پاکو آلکاسر را نیز از والنسیا به نیوکمپ آورد. این ترنسفر 30 میلیون یورویی در حالی رسمی شد که آلکاسر پس از مجموعه 11 سال حضور در آکادمی و تیم اصلی والنسیا تصمیم به ترک مستایا گرفت.

1313