منچستر سیتی-وستهم یونایتد به روایت آمار و ارقام

منچستر سیتی-وستهم یونایتد به روایت آمار و ارقام

وبسایت رسمی برنامه نود - منچستر سیتی در هفته سوم رقابت های لیگ برتر با نتیجه 3-1 مقابل وستهم یونایتد در ورزشگاه اتحاد شهر منچستر به پیروزی دست یافت. نگاهی متفاوت خواهیم داشت به این بازی از حیث آمار، ارقام و رکوردها

به گزارش وبسایت نود، منچستر سیتی نیز همچون سایر مدعیانِ روی کاغذ، شروعی کوبنده در لیگ برتر داشته است. شاگردهای پپ گواردیولا این بار در ورزشگاه اتحاد شهر منچستر به مصاف وستهم یونایتد رفتند و با درخشش رحیم استرلیگ به برتری 3-1 دست یافتند. در تاریخ لیگ برتر برای دومین بار است که هر دو تیم شهر منچستر در 3 بازی نخست به 3 پیروزی می رسند. استرلینگ دو گل در این بازی به ثمر رساند تا سیتیزن ها طی 11 تقابل اخیر با چکش ها، فقط یک بار شکست خورده باشند. مهاجم سابق لیورپول در 4 بازی اخیر تحت هدایت پپ گواردیولا، 2 گل زده و 3 پاس گل داده است. به نظر می رسد که رحیم استرلینگ سر به هوا در دوران مانوئل پیگرینی که در 22 بازی به همین اندازه در گل های تیمش نقش داشت، اکنون دوران جدیدی را آغاز می کند. نمی توان از منچستر سیتی جدید سخن گفت و از نولیتو غافل ماند. نولیتو طی 5 بازی با پیراهن تیم جدیدش، 3 گل زده و 2 پاس گل داده است. در تاریخ لیگ برتر فقط 2 برد خارج از خانه برای وستهم در زمین منچستر سیتی رقم خورده است.

فصل جدید به بهترین وجه ممکن برای یاران پپ گواردیولا آغاز شد اما نمایش و نتایج شاگردهای اسلاون بیلیچ چنگی به دل نزده است. اگر رؤیای لستر سیتی را کنار بگذاریم، بدون شک وستهم نقش شگفتانه فصل گذشته لیگ برتر را ایفا کرد اما کسب فقط یک برد طی 5 بازی رسمی اخیر برای چکش ها یک شروع نا امید کننده تلقی می شود. شکست مقابل آسترا گیورگیو تیم ته جدولی لیگ رومانی و حذف از لیگ اروپا آن هم در استادیوم جدید وستهم را چگونه می توان برای هوادارهای این باشگاه توجیه کرد؟

سرخیو آگوئرو در این بازی موفق به گلزنی نشد اما طی 8 تقابل با وستهم در لیگ برتر، 6 گل به این زده است. بازی ضعیف آگوئرو با ضربه آرنج وی به گلوی وینستون رید که در تصاویر تلویزیونی رؤیت شد، احتمالاً یک محرومیت بالقوه را برای ستاره آرژانتینی به همراه دارد.

کوین دی بروینه هافبک بلژیکی منچستر سیتی در این بازی یک پاس گل داد تا تعداد پاس گل های وی در بازی های لیگ (آلمان و انگلیس) از فصل 15-2014 به عدد 31 برسد. بدین ترتیب، تعداد پاس گل های دی بروینه با عبور از انخل دی ماریا و لوئیس سوارز تبدیل به دومین پاسور برتر 5 لیگ معتبر قاره اروپا طی 3 فصل اخیر شد. تنها لیونل مسی با 35 پاس گل بالاتر از دی بروینه قرار دارد.

وستهم برای شانزدهمین بازی پیاپی لیگ برتر، موفق به گلزنی شد و مایکل آنتونیو برای هشتمین بار از ابتدای فصل گذشته لیگ برتر تاکنون، با ضربه سر دروازه تیم های حریف را گشود تا تبدیل به بهترین سرزن کنونی لیگ برتر شود. بدین ترتیب تعداد گل های آنتونیو با ضربه سر از تعداد گل های مشابه اولیویه ژیرو عبور کرد. مایکل آنتونیو در کنار دله الی با 10 گل زده، گلزن ترین هافبک انگلیسی طی یک سال اخیر لیگ برتر شده است. (آماری که همیشه در دستان فرانک لمپارد بود)

طی یک سال اخیر، هر گاه دیمیتری پایت در ترکیب وستهم حضور داشته، چکش ها در حدود 50 درصد این بازی ها پیروز شده اند ولی در غیاب هافبک خوش نقش فرانسوی، آمار پیروزی وستهم فقط اندکی بیشتر از 20 درصد است.

تیم های تحت هدایت پپ گواردیولا فقط 8 بازی از 129 بازی خانگی خود را به تیم های میهمان واگذار کرده اند.

عملکرد فنی منچستر سیتی فرا تر از حد تصور بوده اما جنجال نیمکت نشینی جو هارت باعث شده تا کمتر کسی پیرامون مسائل فنی این باشگاه در مطبوعات صحبت کند. حضور مجدد ویلی کابایرو درون دروازه سیتی، استفاده از 3 مهاجم و قرار گرفتن نولیتو به عنوان مهاجم جناح چپ در ترکیب این تیم را می توان از نکات بارز این بازی دانست. سمیر نصری علی رغم این که در لیست سیاه گواردیولا قرار گرفته، در این بازی به میدان رفت و یک بازی درخشان را ارائه داد.

وستهم یونایتد با 3 مدافع بازی کرد چرا که لیست بلند بالای مصدوم های این تیم لندنی، اسلاون بیلیچ را مجبور کرد که سیستم بازی تیمش را از 3-3-4 به 2-5-3 تغییر بدهد. حضور گوکان توره در ترکیب اصلی این تیم و بازی درخشان آرتور موسائوکو از نکات بارز این مسابقه محسوب می شود. البته توره در بین دو نیمه تعویض شد. بازگشت مانوئل لانزینی به میادین با حضور 15 دقیقه ای او در هفته سوم، به خدمت گرفتن سیمونه زاتزا و بازگشت دیمیتری پایت به روزهای اوج از جمله امیدواری های وستهم در ادامه این فصل است. اشلی فلچر مهاجم سابق منچستر یونایتد برای اولین بار در لیگ برتر، 90 دقیقه برای وستهم به میدان رفت.

مالکیت توپ 67 درصدی برای منچستر سیتی جالب توجه به نظر می رسد. تعداد کل ضربات به سوی دروازه و تعداد پاس ها برای تیم میزبان، بیش از 2 برابر چکش ها بود. سیتی 5 ضربه  داخل چارچوب زد که 3 ضربه تبدیل به گل شد. پاس های بلند وستهم 26 عدد بیشتر از سیتی بوده اما تعداد پاس های بلند سیتیزن ها، 13 پاس بیشتر از وستهم است.

از سال 2012 به بعد، در تقابل این دو تیم حداقل 2 گل به ثمر رسیده است.

4464