واتفورد-آرسنال به روایت آمار و ارقام

واتفورد-آرسنال به روایت آمار و ارقام

وبسایت رسمی برنامه نود - آرسنال در چارچوب هفته سوم رقابت های لیگ برتر انگلیس در ورزشگاه  ویکاریح رود به مصاف واتفورد رفت و با نتیجه 3-1 مقابل این تیم به پیروزی دست یافت. نگاهی متفاوت خواهیم داشت به این بازی از حیث آمار، ارقام و رکوردها.

به گزارش وبسایت نود، آرسنال پس از کسب تنها یک امتیاز از 2 بازی نخست، به شدت تحت فشار انتقادها قرار داشت. کسب یک امتیاز از 2 بازی، بدترین رکورد آرسنال از فصل 12-2011 بود. هوادارهای این تیم هرگز شکست دردناک خانگی مقابل واتفورد در فصل گذشته جام حذفی و ناکامی تیم محبوبشان در راه رسیدن به سومین قهرمانی متوالی جام حذفی را فراموش نمی کنند. توپچی ها در این بازی با درخشش الکسیس سانچز به برتری 3-1 مقابل زنبورها در ویکاریج رود دست یافتند که هر 3 گل این تیم نیز در نیمه اول به ثمر رسید. الکسیس یک گل زد و یک پاس گل داد تا هفتمین شکست واتفورد مقابل آرسنال در 7 بازی این دو تیم در لیگ برتر رقم بخورد و علاوه بر آن، انتقام شکست در جام حذفی نیز گرفته شود. ستاره شیلیایی آرسنال طی سه فصل اخیر، 4 گل و 2 پاس گل را مقابل واتفورد به نام خویش ثبت کرده است.

آرسنال طی 8 بازی از 9 بازی اخیر مقابل واتفورد در کلیه رقابت ها پیروز شده اما همان یک باخت به این تیم در جام حذفی به منزله از دست دادن یک جام بود. آخرین برد واتفورد مقابل آرسنال در لیگ به سال 1988 بر می گردد.

والتر ماتزاری مربی ایتالیایی واتفورد اگر چه روابط چندان دوستانه ای با آنتونیو کونته مربی چلسی ندارد اما از لحاظ تاکتیکی، قرابت زیادی بین این دو مربی شاغل در لیگ برتر مشاهده می شود. ماتزاری در این بازی هم با سیستم 2-5-3 تیم خود را راهی میدان کرد. ثبت اولین گل رسمی روبرتو پریرا با پیراهن واتفورد را می توان از نکات بارز این مسابقه دانست.

حضور جک ویلشر، محمد الننی و فرانسوا کوکلین روی نیمکت ذخیره های آرسنال جالب توجه بود. جالب این که تعداد مجموع شوت های داخل و خارج از چارچوب برای تیم واتفورد بیشتر از آرسنال بود. درخشش سانتی کازورلا، مسوت اوزیل و الکسیس سانچز یک شگفتانه بزرگ برای هوادارهای مشتاق آرسنال است. البته توپچی ها در قلب خط دفاعی هم از زوج راب هولدینگ-لورن کوشیلنی استفاده کردند که در مجموع، 15 دفع توپ را انجام دادند.

4 خرید جدید واتفورد یعنی روبرتو پریرا، یونس کابول، ایزاک ساکسس و دریل یانمات برای اولین بار با پیراهن این تیم به میدان رفتند. زنبورها تاکنون از 21 بازیکن با 17 ملیت متفاوت در ترکیب خود استفاده کرده اند.

مسوت اوزیل برای اولین بار در فصل جدید وارد ترکیب اصلی آرسنال در بازی های لیگ برتر شد تا نشان دهد که بودن یا نبودن او در ترکیب، تفاوتی از زمین تا آسمان خواهد داشت برای یاران آرسن ونگر!

پس از نوریچ سیتی، تنها تیمی که از ابتدای فصل گذشته تاکنون، بیشترین تعداد ضربات پنالتی را به تیم های حریف تقدیم کرده، واتفورد است. زنبورها نهمین ضربه پنالتی اهدایی به تیم های حریف را تقدیم آرسنال کردند تا موتور گلزنی شاگردهای ونگر بسیار زودتر از حد تصور در این بازی روشن شود.

4464