تاتنهام-لیورپول به روایت آمار و ارقام

تاتنهام-لیورپول به روایت آمار و ارقام

وبسایت رسمی برنامه نود - دیدار تیم های تاتنهام و لیورپول در چارچوب هفته سوم رقابت های لیگ برتر انگلیس با تساوی 1-1 در ورزشگاه وایت هارت لین به پایان رسید. نگاهی متفاوت خواهیم داشت به این بازی از حیث آمار، ارقام و رکوردها:

به گزارش وبسایت نود، لیورپول پس از یک برد خیره کننده مقابل آرسنال و یک شکست عجیب مقابل برنلی، باز هم به علت مرمت ورزشگاه آنفیلد، در خارج از خانه به میدان رفت و اولین تساوی فصل جدید را مقابل تاتنهام با نتیجه 1-1 به دست آورد تا دقیقاً همان نتیجه آخرین رویارویی این دو تیم رقم بخورد. تاتنهام در 8 بازی اخیر مقابل لیورپول در لیگ برتر به پیروزی نرسیده و فقط 3 امتیاز به دست آورده است. لیورپول در این 8 بازی، 20 گل را درون دروازه تاتنهام قرار داد. جالب این که قرمزها طی 4 بازی اخیر در وایت هارت لین، 9 گل زده اند اما تنها یک گل دریافت کردند. در واقع گل دقیقه 72 دنی رُز تنها گلی تاتنهام به لیورپول طی 4 رویارویی اخیر در وایت هارت لین بود.

با رویش دو گل در این بازی، تقابل تیم های تاتنهام و لیورپول در کنار دو بازی دیگر یعنی نیوکاسل-تاتنهام و لیورپول-نیوکاسل تبدیل به پر گل ترین رویارویی های تاریخ لیگ برتر شد. تاکنون در بازی های این دو تیم در لیگ برتر، 138 گل روییده است. ضمن این که بیشترین تعداد گل به خودی در تاریخ لیگ برتر نیز به جدال تیم های تاتنهام و لیورپول مربوط می شود هر چند که در این بازی، گل به خودی ثبت نشد.

حضور جیمز میلنر در سمت چپ خط دفاعی قرمزها جالب توجه بود. همچنین زوج ژوئل ماتیپ و دیان لاورن نیز برای اولین بار در لیگ برتر به میدان رفتند تا راگنار کلاوان روی نیمکت لیورپول بنشیند. نیمکت نشینی دنیل استاریج یکی از تصمیم های چالش بر انگیز یورگن کلوپ در این بازی بود. آلبرتو مورنو مدافع اسپانیایی لیورپول هم 90 دقیقه روی نیمکت نشست. کایل واکر مدافع تاتنهام نیز به علت مصدومیت، در نیمه اول تعویض و جای خود را به وینسنت یانسن داد.

در غیاب هوگو لوریس مصدوم، تاتنهام مجبور به استفاده از میشل فرم درون دروازه خود شد. دروازه بان هلندی تاتنهام نمایش بسیار خوبی را ارائه داد و سبک خروج های وی از درون دروازه و جسارتش در پا به توپ شدن، بسیاری از مخاطبین را به یاد مانوئل نویر انداخت. عملکرد وی به قدری خوب بود که یکی از کاربرهای خوش ذوق شبکه های اجتماعی پس از پایان این بازی نوشت که جو هارت به دنبال تهیه پوستر میشل فرم برای چسباندن روی دیوار اتاقش است!

در 32 بازی اخیر لیورپول در لیگ برتر، نتیجه تساوی بدون گل رقم نخورده است. قرمزها بیشترین تعداد گل زده در سال 2016 را مابین تیم های لیگ برتر به خود اختصاص داده اند. (46 گل زده در سال 2016)

هری کین تاکنون موفق نشده که در رقابت های لیگ برتر در ماه آگوست، گلزنی کند. طلسم فوق ستاره تاتنهام در این بازی نیز شکسته نشد.

لیورپول پس از تیم های چلسی و بولتون واندررز در فصل 98-1997، تبدیل به اولین تیمی شد که در 3 مسابقه نخست لیگ برتر در خارج از خانه به میدان می رود. عدم حضور لیورپول در آنفیلد به مرمت این ورزشگاه قدیمی مربوط می شود و به زودی هوادارهای مشتاق قرمزها شاهد اولین بازی خانگی تیم محبوبشان خواهند بود. بعد از جنگ جهانی، فقط 4 تیم در بالاترین سطح لیگ فوتبال باشگاهی انگلیس وجود دارند که طی 3 بازی نخست، در خارج از خانه به میدان رفته اند.

4464