برزیلی‌ها در کدام رشته‌ها در المپیک مدال می‌گیرند؟

برزیلی‌ها در کدام رشته‌ها در المپیک مدال می‌گیرند؟

برزیلی‌ها در کدام رشته‌ها در المپیک مدال می‌گیرند؟

کمیته برگزاری بازی‌های المپیک ریو در گزارشی از 10 رشته‌ای خبر داد که امکان کسب مدال برای برزیلی‌ها وجود دارد.

به گزارش خبرگزاری فارس، کمیته ملی المپیک برزیل برای بازی‌های المپیک ریو 27 تا 30 مدال را پیش‌بینی کرده است تا جایگاه بهتری را نسبت به المپیک لندن داشته باشد.

مسئولان کمیته برگزاری بازی‌های المپیک ریو 10 ورزش را نام برده‌اند که برزیل می‌تواند در آنها مدال داشته باشد.

ژیمناستیک هنری:

چین، رومانی، روسیه و آمریکا 4 قدرت برتر جهان سابقه طولانی در این رشته دارند. البته اخیراً مردان ژاپن نیز به جمع مدال‌آوران اضافه شده‌اند.

برزیل نخستین مدال ژیمناستیک را در المپیک 2012 لندن توسط آرتور زنتی به دست آورد که این ورزشکار در لندن به مدال طلا دست پیدا کرد و بعد از آن موفقیت‌هایش را با مدال‌های طلا و نقره در مسابقات جهانی 2013 و 2014 تکمیل کرد.

هندبال:

کشورهای اروپایی در مسابقات المپیک در این رشته تسلط دارند، اما زنان برزیل نخستین مدال طلای جهان را در سال 2013 در مسابقات جهانی صربستان کسب کردند.

 

جودو:

هدف برزیل در المپیک ریو کسب 5 مدال در جودو است که زمینه این مدال‌آوری از نتایج مسابقات جهانی ایجاد شده است. برزیل بهترین مدال‌آوری نسبت به رشته‌های دیگر در جودو خواهد داشت.

برزیل همچنین با کسب 4 مدال نمایش خوبی را در المپیک لندن ایفا کرد.

بادبانی:

برزیل مدال‌های زیادی را در المپیک در رشته بادبانی داشته است. روبرت شیدت و توربن گریل با 5 مدال بهترین‌های این رشته هستند که در حال حاضر گریل به عنوان مربی کارش را در این رشته ادامه می‌دهد.

فوتبال:

برزیل ممکن است یکی از قدرت‌های جهان در فوتبال باشد، اما از 7 مدالی که در بخش بانوان و مردان از المپیک 1984 لس‌آنجلس داشته است هیچ کدام طلا نبوده است.

سرشناس‌ترین بازیکن برزیل در المپیک ریو نیمار بازیکن حال حاضر بارسلوناست. نیمار در المپیک لندن هم در ترکیب برزیل حضور داشت که همراه با این تیم به عنوان نایب‌قهرمانی رسید.

 

شنا (آبهای آزاد)

برزیل تاکنون مدالی در آبهای آزاد در المپیک نداشته است. البته بانوان شناگر این کشور در مسابقات جهانی 2013 از مجموع 9 مدال کسب شده، 4 مدال را به خود اختصاص دادند.

شنا:

برزیل در مسافت کوتاه مسابقات جهانی در سال 2014 در جایگاه نخست قرار گرفت، اما 4 عنوانی که این کشور داشت در المپیک شرکت ندارند. مسابقات جهانی در مسافت 25 متر برگزار شد، در حالی که مسابقات المپیک در مسافت 50 متر برگزار خواهد شد.

برزیل به دنبال قدرت زیاد برای کسب مدال در بخش مردان است. کیسر سیلو در المپیک 2008 پکن در 50 متر آزاد به مدال طلا رسید. این ورزشکار در مسابقات جهانی در سال‌های 2009، 2011 و 2013 نیز مدال طلا را کسب کرد و یکی از شناگرانی است که در 4 در 100 متر هم حضور دارد. برزیلی‌ها در این ماده در مسابقات جهانی توانستند قدرت‌های جهان یعنی استرالیا، فرانسه و آمریکا را شکست دهند.

دوومیدانی:

این رشته در المپیک نسبت به سایر رشته‌ها مدال‌های زیادی را به خود اختصاص می‌دهد. برزیل در تلاش است بهترین نتیجه را در المپیک ریو نسبت به لندن داشته باشد. این کشور در المپیک 2012 برای نخستین بار از سال 1992 نتیجه خوبی را کسب نکرد.

والیبال ساحلی:

مدال برزیلی‌های در این رشته در والیبال ساحلی بیشتر از سایر کشورها بوده است. این کشور از سال 1996 همیشه در والیبال ساحلی مدال داشته است.

والیبال سالنی:

هدف اصلی برزیلی‌ها کسب مدال طلا در المپیک ریو است. قیمت بلیت این مسابقات در المپیک ریو بیش از سایر رشته‌هاست و قیمت 400 دلار برای آن اعلام شده است.

تیم ملی مردان برزیل در سال 2004 به مدال طلا دست پیدا کرد، اما این طلا را در المپیک پکن با شکست مقابل آمریکا و در سال 2012 با شکست مقابل روسیه از دست داد.