ادعای جدید روسیه: مدارک آژانس جهانی درباره دوپینگ جعلی است

ادعای جدید روسیه: مدارک آژانس جهانی درباره دوپینگ جعلی است

وبسایت رسمی برنامه نود - مسئولان رده بالای ورزش روسیه باوجود گذشت حدود یک ماه از انتشار گزارش وادا همچنان تلاش می‌کنند اعتبار این گزارش را زیرسوال ببرند.

به گزارش سایت نود، کمیته مستقل بررسی پرونده دوپینگ روسیه که زیر نظر آژانس جهانی مبارزه با دوپینگ فعالیت می‌کرد دو هفته قبل از آغاز رقابت‌های المپیک ریو تایید کرد وزیر ورزش و رئیس جمهور روسیه مستقیما دوپینگ سازمان‌یافته در ورزش این کشور را مدیریت و ساماندهی کرده‌اند. براساس این گزارش ببیشتر از 100 ورزشکار روس از حضور در المپیک ریو محروم شدند و کمیته بین‌المللی پارالمپیک هم کاروان این کشور را از حضور در پارالمپیک ریو منع کرد.

با وجود رد شدن فرجام‌خواهی روس‌ها در دادگاه عالی حکمیت ورزش مقامات عالی رتبه این کشور همچنان دست از تلاش برنداشته‌اند. وزیر ورزش روسیه که متهم است دوپینگ در ورزش این کشور را سازمان‌دهی و اداره کرده،‌ مدعی شده گزارش وادا جعلی است.

ویتالی موتکو در این‌باره به شبکه تلویزیونی Match TV گفت:

مدارکی داریم که نشان می‌دهد، گزارش وادا براساس مدارک جعلی نوشته شده. این مدارک را در اختیار تیم وکلای خود قرار داده‌ایم تا آن‌ها را به دادگاه ببرند. کسانی که این گزارش دروغ را نوشته‌اند،‌ به زودی محکوم خواهند شد.

39046