یادداشت/ انتونی گولج در راه لیام ردی و داسیلوای استقلالی ها

یادداشت/ انتونی گولج در راه لیام ردی و داسیلوای استقلالی ها

وب سایت رسمی برنامه نود- با اتفاقات روی داده حوالی باشگاه پرسپولیس باید بازگشت رامین رضاییان به این تیم را تمام شده بدانیم. بازگشتی که حواشی خاص خود را به همراه خواهد داشت. برخی از رسانه ها خبر از تحمیل رضاییان به برانکو می دهند. برانکو در صحبت های تایید نشده ای حتی خبر از پایان همکاری با باشگاه و تهدید به قرارندادن رضاییان در لیست 18 نفره داده است. اخباری که با توجه به سابقه برانکو کمی بعید بنظر می رسد. اما بازگشت رضاییان را می توان از منظر اقتصادی هم مورد تامل قرارداد.

علاوه بر اینکه رامین برای بازی در پرسپولیس رقم قابل توجهی را دریافت خواهد کرد دیگر خرید نسبتا گران قیمت سرخ ها را هم عملا از دور خارج خواهد کرد. طبق گفته مسئولان پرسپولیس آنتونی گولج برای خالی شدن لیست باشگاه در رقابت های داخلی شرکت نخواهد کرد و فقط در رقابت های آسیایی شانس همراهی سرخ های پایتخت را خواهد شد.

به این ترتیب گولج 250 هزار دلاری(طبق گفته ی مسئولان باشگاه پرسپولیس) یا به عبارتی به احتساب هر دلار 3400 تومان , 850 میلیون تومانی فقط در 6 بازی دور مقدماتی به طور قطع یقین و بازی های دور دوم در صورت صعود حتمالی سرخپوشان حاضر خواهد بود. با توجه به پست حساس گولج(مدافع میانی) هیچ مربی عاقلی در رقابت های حساس آسیایی یک زوج ناهماهنگ در دفاع میانی را ترجیح نخواهد داد و به این ترتیب گولج بدون انجام بازی فصل را به پایان خواهد برد.اتفاقی که مسبوق به سابقه است.

نگاهی به روزهای نه چندان دور نشان می دهد لیام ردی استرالیایی 230 هزار دلاری و داسلیوای برزیلی 240 هزار دلاری بدون انجام حتی یک بازی برای استقلال فصل را به پایان بردند و حتی در مراجع قضایی بین المللی مشکلات بسیاری را برای دیگر تیم پایتخت بوجود آوردند. پرسپولیس هم از این دست بازیکنان کم نداشته است.کارلوس ریورا پانامایی و خورخه گائونا از پاراگوئه را می توان از این دست بازیکنان نامید.

پل یانسکی و پریمیوف (مجموعا یک میلیارد و هفتصد و چهل میلیون تومان طبق قراردادی که به سازمان لیگ اعلام شده است) را هم می توان جزو خارجی های ناکارآمد پرسپولیس نامید که هیچکس نفهمید دلیل جذب این بازیکنان چیست و چه کسی یا کسانی از جذب این بازیکنان در باشگاه ها سود می برند؟ مبالغی که میتوان از آن ها برای استفاده در تیم های بانوان باشگاه ها استفاده کرد تا مانند بار اضافی از کشتی باشگاه ها به دریا ریخته نشوند.

یادداشت از رضا یونسیان