گزارش ویژه؛ نگاهی به گروه اول لیگ اروپا؛ کار نه چندان آسان منچستریونایتد

گزارش ویژه؛ نگاهی به گروه اول لیگ اروپا؛ کار نه چندان آسان منچستریونایتد

وبسایت رسمی برنامه نود - قرعه کشی مرحله گروهی لیگ اروپا جمعه در شهر موناکو برگزار شد و منچستریونایتد در سخت ترین گروه این رقابت ها قرار گرفت.

به گزارش وبسایت نود، ظهر جمعه قرعه کشی دور گروهی لیگ اروپا در فرانسه برگزار شد. براساس قرعه کشی انجام شده منچستریونایتد در گروه اول با تیم های فنرباغچه، فاینورد و زوریا لوهانسک اکراین هم گروه شد تا سخت ترین گروه این مرحله شکل بگیرد. ۴۸ تیم حاضر در این مرحله در ۱۲ گروه ۴ تیمی قرار گرفتند.

گروه اول: منچستریونایتد انگلیس، فنرباغچه ترکیه، فاینورد هلند و زوریا لوهانسک اوکراین

برنامه منچستریونایتد در گروه اول مسابقات لیگ اروپا؛

15 سپتامبر؛ فاینورد - منچستریونایتد / ساعت 21 و 30 به وقت تهران

29 سپتامبر؛ منچستریونایتد - زوریا لوهانسک / ساعت 23 و 35 به وقت تهران

20 اکتبر؛ منچستریونایتد - فنرباغچه / ساعت 23 و 35 به وقت تهران

3 نوامبر ؛ فنرباغچه - منچستریونایتد / ساعت 21 و 30 به وقت تهران

24 نوامبر؛ منچستریونایتد - فاینورد / ساعت 23 و 35 به وقت تهران

8 دسامبر ؛ زوریا لوهانسک - منچستریونایتد / ساعت 21 و 30 به وقت تهران

مسافت و فشردگی برنامه؛

یونایتد برای انجام بازی مقابل فنرباغچه حدود 2700 کیلومتر را باید طی کند. که تقریباً سه ساعت و چهل دقیقه به طول می انجامد.

پرواز یونایتد به هلند برای انجام مسابقه مقابل فاینورد، با توجه به فاصله 475 کیلومتری، حدود یک ساعت طول می کشد.

اما کار سخت شیاطین سرخ، سفر به اکراین است. آنها باید نزدیک به 3000 کیلومتر را طی کنند. این پرواز تقریباً 4 ساعت به طول می انجامد.

رقبا؛

فنرباغچه؛ تیم ترکیه ای فصل قبل در لیگ ترکیه به مقام نایب قهرمانی رسید. آنها در مرحله پلی آف با کسب برتری 5-0 در دو دیدار رفت و برگشت مقابل گراس هاپرز به این مرحله رسیدند. یونایتد سابقه بازی با فنرباغچه را دارد و این مسابقه برای فن پرسی، دیداری خاص خواهد بود.

فاینورد؛ یونایتد بعد از سالها دوباره در یک رقابت اروپایی با فاینورد روبرو شده است. فاینورد فصل گذشته در لیگ هلند به مقام سوم رسید. سرمربی این تیم فن برونکهورست است، دو لیورپولی سابق در این تیم هلندی حضور دارند: درک کویت و برد جونز. شیاطین سرخ فصل گذشته مقابل آیندهوون تیم قهرمان لیگ هلند، یک شکست و یک تساوی را تجربه کردند.

زویا لوهانسک؛ یکی از کوچکترین و کم نام و نشان ترین تیم های حاضر در لیگ اروپا که فصل قبل در لیگ به مقام چهارم رسیدند.

صحبت های ژوزه مورینیو در مورد قرعه تیمش؛

این گروه از نظر کیفی، شبیه به گروه های لیگ قهرمانان اروپا است. به نظر گروه سختی می آید ولی از این موضوع خوشحالم. فرصت برای بازیکنان تیم پیش می آید تا خودی نشان دهند، آنها میدانند که کار آسانی پیش رو ندارند پس با انگیزه و اشتیاق پای به زمین می گذراند، این چنین گروه هایی هم برای هواداران خوب است، هم برای بازیکنان و هم برای خود تورنمنت. قطعاً میتوانیم بازی های جذابتر و دیدنی تری را شاهد باشیم.

2021