مارتین کئون: برنامه های مورینیو قدرت منچستر یونایتد را به رخ حریفان کشیده است

مارتین کئون: برنامه های مورینیو قدرت منچستر یونایتد را به رخ حریفان کشیده است

وبسایت رسمی برنامه نود - مارتین کئون، مدافع سابق آرسنال، معتقد است که مورینیو بر خلاف مویس و فان خال، با برنامه های اضطراری و کوتاه مدت خود توانسته قدرت منچستر یونایتد را به رخ حریفانش بکشد.

به گزارش وب سایت نود، مورینیو با جذب دو بازیکن بزرگ در فصل نقل و انتقالات، یعنی زلاتان ابراهیمویچ و پل پوگبا، علاوه بر اینکه دو مهره تأثیر را به خدمت گرفت، هواداران متعصب تیم را هم با خود همراه ساخت و به آنها نشان داد که برنامه های گسترده و بسیار جدی برای شیاطین سرخ دارد. علاوه بر این، مورینیو با حضور مداوم خود در منطقه فنی مربیان، نکات فنی لازم را در طول بازی به شاگردانش گوشزد می کند و با این کار شور و انگیزه بالای خود را به هواردان تیمش نشان می دهد؛ کاری که لوئیس فان خال هرگز انجام نمی داد. مارتین کئون مدافع سابق توپچی های لندن طی یادداشتی در دیلی میل نوشت:

شروع به کار مورینیو در منچستر یونایتد منحصر به فرد بوده است. دیوید مویس می خواست با صبر و حوصله در بلند مدت تیمش را بسازد، اما مورینیو عکس او عمل کرد. او توجه خاصی به نیازهای فوری و اضطراری تیم داشت و با جذب پل پوگبا و زلاتان ابراهیمویچ قدرت این باشگاه بزرگ را به همه نشان داده است. آقای خاص تمام تلاش خود را می کند تا هواداران را با خود همراه کند؛ مثلاً در اکثر دقایق بازی در درون محوطه فنی مربیان به صورت ایستاده بازی را تماشا می کند. در دیدار برابر ساوتهمپتون تقریباً تمام بازی را به همین صورت پشت سر گذاشت؛ هواداران به خاطر دارند که لوئیس فان خال هرگز چنین کاری را نمی کرد. بسیاری از اهالی فوتبال به خاطر عدم انگیزه و اشتیاق لازم و نیز محافظه کاری های بیش از اندازه، از مرد هلندی انتقاد می کردند، اما بدون شک هیچ کس نمی تواند مورینیو را به چنین رفتار و ویژگی هایی متهم کند.

ژوزه مورینیو که تابستان امسال به عنوان جانشین فان خال هلندی بر روی نیمکت منچستر یونایتد نشست، با تغییرات گسترده ای که در این تیم به وجود آورده، و همچنین خرید بازیکنان بزرگ و تأثیرگذار، سعی دارد تا این تیم را بار دیگر به عنوان یک تیم مدعی و طراز اول در فوتبال انگلیس و اروپا مطرح سازد.

2081