قرعه کشی مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا؛ تقابل مجدد پپ با بارسلونا و مصاف سردار با بایرن مونیخ و اتلتیکو

قرعه کشی مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا؛ تقابل مجدد پپ با بارسلونا و مصاف سردار با بایرن مونیخ و اتلتیکو

وبسایت رسمی برنامه نود - از ساعت 20:30 به وقت تهران، قرعه کشی مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا در موناکو، مقر یوفا انجام می شود.

به گزارش وب سایت رسمی برنامه نود، پیش تر اطلاعات کلی راجع به قرعه کشی لیگ قهرمانان اروپا در وب سایت نود مشاهده کردید و حالا 32 تیم حاضر در 8 گروه چهار تیمی، رقبای خود را خواهند شناخت.

امروز جایزه گل سال اروپا به لیونل مسی رسید؛ این گل با کسب بیش از 34 درصد از آرا، بالاتر از گل های ریکاردینیوی پرتغالی (بازیکن فوتسال) و قیچی برگردان استثنایی ژردان شقیری در مسابقات یورو به عنوان برترین گل سال انتخاب شد. در حال حاضر نیز وب سایت رسمی یوفا در حال نمایش 10 گل برتر و زیبای فصل گذشته لیگ قهرمانان اروپا است.

ضمن اینکه امروز جایزه بهترین بازیکن سال اروپا نیز از میان آنتوان گریزمان، گرت بیل و کریستیانو رونالدو به یک نفر اهدا خواهد شد.

مهمانان ویژه این مراسم، که برای اهدای جایزه بهترین بازیکن سال اروپا آمده اند (از چپ به راست: رود فن نیستلروی، کلارنس سیدورف، تیری آنری و یان راش)

 قرعه کشی امروز با نظارت پدرو پینتو، رئیس ارتباطات و رسانه ای یوفا برگزار می شود. یان راش نیز به عنوان سفیر جهانی لیگ قهرمانان اروپا به روی صحنه آمده است. کلارنس سیدورف، بازیکن سابق تیم های آژاکس، رئال مادرید و میلان به عنوان تنها بازیکنی که به همراه سه تیم فاتح لیگ قهرمانان اروپا شده است، روی صحنه آمد.

بعد از قرعه کشی دور نخست و مشخص شدن سر گروه ها، تیری آنری به روی صحنه آمد تا تیم های دوم 8 گروه نیز مشخص شوند.رود فن نیسلتروی ستاره سابق دنیای فوتبال و نفر بعدی بود که برای دور بعدی قرعه کشی به روی صحنه آمد.روبرتو کارلوس برای دور نهایی قرعه کشی به روی صحنه آمد؛ اسطوره برزیلی دنیای فوتبال و باشگاه رئال مادرید مورد تشویق شدید حاضرین قرار گرفت.

حقایق:

یوونتوس تنها تیمی است که 31مین بار حضور در رقابت های اروپایی را تجربه می کند و از این حیث در میان سایر تیم ها رکورد دار است.گواردیولا جوان ترین مربی دنیای فوتبال است که با 38 سال و 129 روز سن همراه با بارسلونا در سال 2009 قهرمان لیگ قهرمانان اروپا شد.اتلتیکو مادرید فصل گذشته طی 57 مسابقه در تمامی رقابت ها، 35 بار دروازه خود را بسته نگه داشت.ناپولی تنها تیم تاریخ رقابت های چمپیونزلیگ است که با وجود کسب 12 امتیاز در مرحله گروهی، موفق به صعود به دور بعد نشده است.در ترکیب تیم ملی پرتغال که قهرمان رقابت های یورو 2016 شد، تیم اسپورتینگ لیسبون با 4 بازیکن (پاتریسیو، ژوائو ماریو، ویلیام کاروالیو و آدرین سیلوا) بیشترین نماینده را داشت.پی اس وی آیندهوون برای 44مین فصل متوالی در رقابت های اروپایی شرکت خواهد کرد.

قرعه کشی مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا:

نام تیم بارسلونا به عنوان اولین تیم از گوی ها توسط سیدورف خارج شد و به عنوان سرگروه به گروه C رفت. قرعه سخت برای منچستر سیتی، رویارؤیی مجدد پپ با تیم سابقش خواهد بود.نام لستر سیتی دومین تیمی از سید یک بود که از گوی خارج شد و در گروه G قرار گرفت. پورتو به عنوان تیم دوم این گروه انتخاب شد.تیم بعدی رئال مادرید بود؛ مدافع عنوان قهرمانی فصل جدید رقابت ها را در گروه F آغاز می کند. تیم دورتموند با توماس توخل در این گروه قرار گرفت. اسپورتینگ لیسبون هم به این گروه آمد.بایرن مونیخ به همراه سرمربی جدید خود در گروه D رقابت خواهد کرد. اتلتیکو مادرید، تیمی دردسر ساز برای بایرن مونیخ و حتی آنچلوتی، به این گروه آمد.تیم بعدی بنفیکا است و باید در گروه B رقابت کند. با قرار گرفتن ناپولی در این گروه، کار چندان سخت نشد.تیم بعدی که در سید 1 قرار داشت زسکامسکو، قهرمان روسیه بود که در گروه E قرار گرفت. بایر لورکوزن تیم دوم این گروه خواهد بود. تاتنهام به ناچار در گروه E قرار گرفت.پاریسن ژرمن هم با سرمربی جدید خود اونای امری، در گروه A قرار گرفت. آرسنال در قرعه ای سخت به این گروه افتاد.یوونتوس هم در گروه H به عنوان قهرمان ایتالیا، سرگروه خواهد بود. سویا به مانند فصل گذشته بار دیگر با بانوی پیر هم گروه شد. لیون تیم سوم این گروه خواهد بود.گروه Aگروه Bگروه Cگروه Dگروه Eگروه Fگروه Gگروه H پاریسن ژرمن بنفیکا بارسلونا  بایرن مونیخ   زسکامسکورئال مادرید  لستر سیتی   یوونتوسآرسنال ناپولیمنچستر سیتی اتلتیکو مادرید بایر لورکوزندورتموند پورتو سویا بازلدینامو کیف مونشن گلادباخ پی اس وی  تاتنهام اسپورتینگ لیسبون کلاب بروژلیون لودوگورتس  بشیکتاش سلتیکروستوفموناکو لژیا ورشو کپنهاگن دینامو زاگرب 

قرعه کشی مرحله گروهی رقابت های لیگ قهرمانان اروپا به پایان رسید و تا لحظاتی دیگر جایزه بهترین بازیکن سال اروپا به فرد برنده اهدا خواهد شد.

آنخل ماریا ویار، یکی از نامزد های ریاست یوفا و رئیس سابق فدراسیون فوتبال اسپانیا به روی صحنه آمد تا جایزه بهترین بازیکن سال زنان را به آدا هگربرگ اهدا کند؛ او بازیکن تیم ملی نروژ و باشگاه لیون فرانسه است.

1771