ویژه؛ ماجرای تلاش ناکام آرسنال برای جذب آنتوان گریزمان فاش شد

ویژه؛ ماجرای تلاش ناکام آرسنال برای جذب آنتوان گریزمان فاش شد

وبسایت رسمی برنامه نود - داستان تلاش آرسنال و آرسن ونگر برای جذب بی سر و صدای آنتوان گریزمان در این تابستان فاش شد.

به گزارش وبسایت نود، آرسن ونگر در این تابستان به دلیل ناکامی در خرید یک مهاجم بزرگ با انتقادهای بسیاری مواجه شده اما وبسایت Squawka متوجه شده که سرمربی فرانسوی آرسنال بیشتر این تابستان را صرف جذب محرمانه آنتوان گریزمان از اتلتیکو مادرید کرده است.

آرسنال آماده است که بیش از 60 میلیون پوند برای جذب آنتوان گریزمان بپردازد اما این انتقال در حال حاضر غیرممکن بنظر می رسد که به معنی باقی ماندن این پول در حساب آرسنال و ادامه انتقادها از آرسن ونگر 66 ساله است.

ونگر امیدوار بود که بتواند گریزمان را از چنگ باشگاه های بزرگ برباید و احساس می کرد اتلتیکو مادرید باوجود تمدید قرارداد این بازیکن 25 ساله تا سال 2021 و افزایش بند فسخ قراردادش به 100 میلیون یورو بر سر فروش او مذاکره خواهد کرد.

ونگر روی بازگشت کاستا به اتلتیکو حساب کرده بود

انتقال گریزمان به آرسنال همانند انتقال مسوت اوزیل به این تیم به انتقال دیگر بازیکنان بستگی داشت. اوزیل پس از پیوستن گرت بیل به رئال مادرید در لیست فروش قرار گرفت و الکسیس سانچز هم به خاطر ورود قریب الوقوع لوئیز سوارز از بارسلونا جدا شد.

آرسنال در این تابستان به این باور رسید که اگر دیگو کاستا به اتلتیکو بازگردد می تواند با این تیم بر سر جذب گریزمان به توافق برسد. ونگر انتظار داشت کاستا به اتلتیکو بازگردد و چلسی برای جانشینی او به سراغ روملو لوکاکو برود اما بنظر می رسد هر سه بازیکن در تیم های خود باقی خواهند ماند که بدین معنی است که ونگر از جذب استعداد «استثنایی» که باور دارد می تواند آرسنال را پس از 13 سال به قهرمانی لیگ برتر انگلیس برساند باز خواهد ماند.

ونگر باور دارد انتقادها از عملکرد او در نقل و انتقالات غیرمنصفانه است چون در سال های اخیر بازیکنانی چون اوزیل، سانچز و پیتر چک را به خدمت گرفته است. برای این مربی فرانسوی شخصیت و کارنامه بازیکن از قیمت او خیلی مهمتر است و او می خواهد تنها بازیکنان باکیفیتی که خود را در بالاترین سطح ثابت کردند به خدمت بگیرد.

ونگر همچنین در تابستان 2013 برای جذب سوارز اقدام کرد و چندین بار با رئال مادرید در مورد جذب کریم بنزما تماس گرفته است. او در این تابستان به سراغ گریزمان رفت که خود را به عنوان یکی از بهترین بازیکنان هجومی دنیای فوتبال ثابت کرده و فصل گذشته موفق شد در لالیگا 22 گل بثمر برساند و به عنوان آقای گلی یورو 2016 دست یافت.

ونگر اعتقاد داشت هموطنش بدون هیچ مشکلی خودش را به سبک بازی فوتبال انگلیس تطبیق می داد و از همان ابتدا می درخشید. او همچنین احساس می کرد که گریزمان باوجود تمدید قرارداد با اتلتیکو از آمدن به شمال لندن استقبال می کرد.

ونگر مصمم است که پول باشگاه را هدر ندهد و به همین دلیل انتقال الکساندر لاکازت به آرسنال در این مقطع بعید بنظر می رسد. آرسنال باور دارد که این مهاجم 25 ساله بیشتر از 33 میلیون پوند ارزش ندارد و حاضر نیست رقم 50 میلیون پوند درخواستی لیون را پرداخت کند.

منطق لاکازت

با تمام انتقادهایی که از ونگر می شود، منطقش در مورد لاکازت واضح است. لاکازت مهاجم خوبی است که می تواند به تیم کمک کند اما حتی نزدیک سطح بهترین مهاجم لیگ برتر مثل سرخیو آگوئرو و زلاتان ابراهیموویچ نیست. لاکازت در فهرست 23 نفره فرانسه برای یورو 2016 قرار نگرفت در حالی که الیور ژیرو مهاجم نخست این تیم بود. پس آیا باشگاه می تواند ریسک کند و رکورد نقل و انتقالات خود را برای این بازیکن بشکند؟

از نظر ونگر، گریزمان بازیکنی است که می تواند به فصل آرسنال هیجان تازه ای ببخشد و به کاتالیزوری برای چالش واقعی آن ها برای فتح لیگ برتر پس از سال ها ناکامی تبدیل شود.

کلافگی خودش را نشان می دهد

ونگر پس از تساوی بدون گل در خانه لسترسیتی در هفته دوم لیگ برتر و شعارهای انتقادی هواداران آرسنال خشمگینانه به سوال خبرنگاران درباره عملکرد این تیم در نقل و انتقالات پاسخ داد.

ونگر در پاسخ به سوال خبرنگاران گفت:

چرا می گویید تمایلی برای خرج کردن ندارم؟ اگر فردا بازیکنی را با 45 میلیون پوند بخرم همه شما از من تمجید می کنید چون به حرف شما گوش کردم و 45 میلیون خرج کردم اما تنها خرج کردن اهمیت ندارد. خرج کردن برای خرید یک بازیکن باکیفیت مسئله متفاوتی است و ما آماده انجام این کار هستیم. اگر 300 میلیون پوند داشته باشم آن را برای بازیکن مدنظرم بپردازم.

مشکل ونگر این است که بیرون کشیدن بهترین بازیکنان از باشگاه هایشان بسیار دشوار است و گریزمان آخرین مثال در این مورد است.