موسوی: وزیر ورزش و رئیس کمیته المپیک باید پاسخگوی نتایج ریو باشند

موسوی: وزیر ورزش و رئیس کمیته المپیک باید پاسخگوی نتایج ریو باشند

سخنگوی فراکسیون ورزش مجلس گفت: درباره ناکامی های کاروان فقط با وزیر روبرو نیستیم و در بخش دیگر کمیته ملی المپیک حضور دارد.

سید فرید موسوی در گفت و گو با کاپ، درباره عملکرد کاروان ایران رد رقابت های المپیک 2016 اظهار داشت: عملکرد کاروان ایران هم تلخی هایی داشت و هم شیرینی هایی. یک سری افتخارات نصیب کاروان ایران شد مانند مدال خانم کیمیا علیزاده به عنوان جوانترین شرکت کننده و همچنین  اولین مدال تاریخ بانوان را کسب کردند.

وی در ادامه افزود: داوران ما هم موفق شدند افتخار بزرگی را نصیب ورزش کنند و فینال رقابت های المپیک را بین برزیل و آلمان قضاوت کردند. این ها افتخاراتی بود که وزنه برداری، کشتی و تکواندو کسب کردیم.

سخنگوی فراکسیون ورزش مجلس در ادامه اذعان داشت: ناکامی هایی هم داشتیم که بخشی از آنها از روی ناداوری بود. در یک سری از رشته ها هم باید برنامه ریزی بهتری می داشتیم. با این حال امروز بررسی های لازم را در جلسه هیئت رییسه فراکسیون ورزش انجام می دهیم. می خواهیم درباره نوع برخورد فراکسیون تصمیمات لازم را اتخاذ کنیم.

وی در ادامه افزود: همچنین می خواهیم در ادامه با وزیر ورزش، رییس کمیته ملی المپیک، ورزشکاران و مربیان جلسه برگزار کنیم. امروز در جلسه می خواهیم تحلیلی تخصصی داشته باشیم. باید برای 4 سال آینده کارمان را از امروز شروع کنیم تا برخی ناکامی های جاری تکرار نشود.

سخنگوی فراکسیون ورزش همچنین درباره عملکرد وزیر ورزش و نقش او در ناکامی های به وجود آمده و افت ایران نسبت به المپیک لندن خاطرنشان کرد: وزیر ورزش یک طرف قضیه است و کمیته ملی المپیک یک بخش دیگر. امروز اعلام خواهیم کرد که چه زمانی دوستان به مجلس خواهند آمد تا با یکدیگر جلسه داشته باشیم.

موسوی در پایان درباره احتمال استیضاح وزیر گفت: هر چیزی احتمال دارد رخ بدهد اما فکر نمی کنم چنین اتفاقی رخ بدهد. همه چیز منوط به صحبت های دوستان است. خودم به شخصه موافق استیضاح نیستم. چرا که این تنها راه نیست. ما حتی اگر رنکینگ بهتر از لندن را هم کسب می کردیم باز هم با توجه به استعداد فرزندان این مرز و بوم لایق بهتر از اینها هستیم. به شخصه فکر می کنم با توجه به ماه های کم باقیمانده تا پایان کار دولت یازدهم، استیضاح نمی تواند پاسخ مناسبی داشته باشد چرا که تنها ارکان یک حوزه را متزلزل خواهد کرد.