هدف سفر نمایندگان پرسپولیس به سوئیس مشخص شد / پشت پرده پرونده مانوئل ژوزه

هدف سفر نمایندگان پرسپولیس به سوئیس مشخص شد / پشت پرده پرونده مانوئل ژوزه

وبسایت رسمی برنامه نود - دو نماینده از باشگاه پرسپولیس در حالی راهی زوریخ سوریخ شده اند که رای کمیته انضباطی فیفا درباره پرونده مانوئل ژوزه سرمربی پرتغالی سابق این تیم صادر شده است.

به گزارش وبسایت نود، دو نفر از وکلای بین‌المللی باشگاه پرسپولیس برای جلوگیری از محکومیت این باشگاه در پرونده سرمربی سابق پرتغالی این تیم ابتدای هفته جاری راهی سوئیس شدند. پس از شکایت مانوئل ژوزه از باشگاه پرسپولیس برای دریافت مطالباتش کمیته انضباطی فیفا به سود او رای صادر کرده و سرخپوشان به پرداخت یک میلیون و ۳۰۰ هزار یورو غرامت به این مربی محکوم شده اند.مسئولان پرسپولیس که مدت ها پرونده مانوئل ژوزه سرمربی پرتغالی اسبق این تیم را رها کرده بودند پس از صدور رای یکطرفه نمایندگانی را به سوئیس فرستاده اند اما این نمایندگان فقط برای گرفتن تخفیف به این سفر رفته اند و کار دیگری از دست  آنها برنمی آید.

از طرف دیگر هدف دوم نمایندگان پرسپولیس از مذاکره با وکلای ژوزه پرداخت اقساطی بدهی است اما ژوزه تا به حال نرمشی نشان نداده و وکلای باشگاه پرسپولیس فردا به ایران بازمی گردند. نکته جالب این است که باشگاه پرسپولیس تاکنون نامی از وکلایش در این پرونده نبرده است.

زمانی که مانوئل ژوزه سال 91 در پرسپولیس مشغول به کار شد بخشی از مبلغ قراردادش را پیش از سفر به ایران گرفته بود و بخش دیگری نیز در مدت حضور در پرسپولیس به او پرداخت شد و طبق ادعای رویانیان مدیرعامل سابق باشگاه پرسپولیس 700 هزار یورو از دستمزد این مربی پرداخت شده و  تنها 300 هزار یورو از مطالبات او باقی مانده و مبلغی که باشگاه پرسپولیس محکوم به پرداخت آن شده به خاطر جریمه ای است که بابت دیرکرد به آن تعلق گرفته است. مبلغی که برخی معتقدند بیش از 300 هزار یورو بوده و 400 هزار یورو از قرارداد او باقی مانده است.

پس از رفتن رویانیان از باشگاه پرسپولیس مدیران متعددی بر مسند صندلی مدیریت این باشگاه نشستند و رغبتی به پیگیری این پرونده سنگین نداشتند. اتفاق دیگری که در این پرونده افتاد تغییر وکیل پرونده بود. مصطفی شکری وکیل باشگاه پرسپولیس در این پرونده با یک سری وکلا از هلند و فرانسه که تجربه کار روی پرونده های سنگین در فیفا را داشتند مشورت کرده و یک تیم حقوقی تشکیل داد و در پاسخ به شکایت ژوزه و دستیارانش پرسپولیس هم شکایت کرد و یک لایحه دفاعی 150 صفحه ای ارائه کرد اما در ادامه شکری به دلیل عدم توافق مالی برکنار شد و به مدت 5-6 ماه این پرونده هیچ مسئولی نداشت.

همین رها کردن پرونده به حال خودش باعث شد روند آن به سمت خواست ژوزه پیش برود و جرایم سنگینی هم به آن اضافه شود که بخش عمده ای از غرامت فعلی را تشکیل داده است. حکم نهایی این پرونده حدود 6 ماه پیش از سوی فیفا صادر شد و پس از آن پرسپولیس بار دیگر اعتراض کرد و حالا کار به جایی رسیده که فیفا دست به تهدید زده و برای اجرای حکم مهلت تعیین کرده و جرایمی همچون کسر امتیاز را در پیش رو قرار داده است.