فوتبال المپیک؛ برزیل 1 (5) - 1 (4) آلمان؛ طلای فوتبال به برزیل رسید

فوتبال المپیک؛ برزیل 1 (5) - 1 (4) آلمان؛ طلای فوتبال به برزیل رسید

وبسایت رسمی برنامه نود - در دیدار فینال المپیک 2016 تیم های برزیل و آلمان در ورزشگاه ماراکانا به مصاف هم رفتند.

به گزارش وبسایت نود، دیدار فینال المپیک 2016 میان دو تیم صاحب نام فوتبال جهان برگزار شد. برزیل میزبان رقابت ها با توپ پر به بازی ها پا گذاشته بود. بازی در نیمه اول متعادل بود، دقایقی آلمان تیم برتر میدان بود و دقایقی برزیل، اما در نهایت این تیم میزبان بود که روی ضربه ایستگاهی زیبای نیمار به گل رسید. نیمه دوم را آلمان بهتر آغاز کرد و پس از چند بار خطرناک ظاهر شدن روی دروازه برزیل دقیقه 59 ماکس مایر گل مساوی را به ثمر رساند. این نتیجه تا پایان 90 دقیقه باقی ماند و بازی به وقت های اضافی کشیده شد. نیمه اول وقت های اضافی موقعیت های جدی روی دروازه ها خلق نشد، بجز یک بار که لوان در موقعیت خوبی قرار گرفت اما عملکرد خوب مدافعین آلمان مانع از رسیدن توپ او به دروازه شد. نیمه دوم وقت های اضافی با برتری برزیل آغاز شد و فلیپه اندرسون در موقعیت تک به تک نتوانست دروازه هورن را باز کند. در ادامه وقت دوم اضافی دروازه ها بسته ماند تا ضربات پنالتی تکلیف قهرمان المپیک را روشن کند. در ضربات پنالتی دو تیم چهار ضربه اول خود را تبدیل به گل کردند اما ضربه پنجم تیم آلمان را نیلز پترسن از دست داد و نیمار گل کردن پنالتی خود برزیل را برای اولین بار قهرمان المپیک کرد.قضاوت این دیدار برعهده تیم داوری ارزشمند فوتبال کشورمان (فغانی، منصوری، سخندان) بود که در مجموع در بیشتر صحنه های حساس بازی تصمیم درست را اتخاذ کردند.

لحظات مهم بازی

دقیقه 11: ضربه زیبای یولین برانت به تیرک افقی دروازه برزیل برخورد کرد و به زمین بازی برگشت.

دقیقه 27 (برزیل 1-0 آلمان): نیمار از گوشه چپ محوطه جریمه و فاصله ای نسبتاً دور روی ضربه آزاد دروازه تیمو هورن را گشود. توپ او پس از برخورد به تیرک افقی دروازه بدل به گل شد.

دقیقه 31: توپ ارسالی میر در مقابل دروازه با برخود به بازیکنان برزیل به شکلی خطرناک به کرنر رفت.

دقیقه 32: کرنر ارسالی برانت دفع شد اما توپ به مایر رسید و ضربه او را دروازه بان برزیل دفع کرد.

دقیقه 34: ضربه ارسالی برنات از سمت راست با ضربه سر اسون بندر همراه بود اما ضربه سر هافبک دورتموند به تیرک دروازه برخورد کرد و به بیرون رفت.

دقیقه 59 (برزیل 1-1 آلمان): سانتر ارسالی تولیان از سمت راست با ضربه دقیق ماکس مایر بدل به گل مساوی شد.

دقیقه 64: پاس آگوستو درون محوطه به ژسوس رسید و ضربه او به شکلی خطرناک از کنار دروازه به بیرون رفت.دقیقه 106: روی پاس نیمار، اندرسون با هورن تک به تک شد اما عکس العمل خوب دروازه بان آلمان مانع از گلزنی هافبک لاتزیو شد.

ضربات پنالتی

برزیلآلمانرناتوگینترمارکینویشگنبریرافائلبرانتلوانزولهنیمارپترسن

ترکیب دو تیم و آمار بازی 

7899