پاپن: بازیکنان رئال خارق‌العاده‌اند، اما همین ستاره‌ها مقابل بارسا به مشکل می‌خورند/ بارسلونا بمب است

پاپن: بازیکنان رئال خارق‌العاده‌اند، اما همین ستاره‌ها مقابل بارسا به مشکل می‌خورند/ بارسلونا بمب است

پاپن: بازیکنان رئال خارق‌العاده‌اند، اما همین ستاره‌ها مقابل بارسا به مشکل می‌خورند/ بارسلونا بمب است

مهاجم بزرگ تاریخ فوتبال فرانسه در مقایسه تیم های رئال مادرید و بارسلونا می‌گوید: رئال تیمی است مملو از ستاره‌های فوتبال که در رویارویی با بارسا به مشکل برمی‌خورند.

به گزارش خبرگزاری فارس، در دنیای فوتبال فرانسه تاکنون بازیکنان بزرگی ظهور کرده‌اند. یکی از ستارگان خروس‌های آبی در گذشته که نامش عجین شده با افتخارات زیادی بوده، ژان پیر پاپن است.

مهاجمی که در سال‌های 1984 تا 2001  ظهورکرد، ‌در والنسین، کلوپ بروژ، مارسی، میلان،‌بایرن مونیخ، بوردو،‌گنگام و سن‌ پیروسی بازی کرد و 54  مرتبه نیز برای خروس‌های آبی (تیم ملی فرانسه) به میدان رفت و 30 گل زد.

*دروازه‌بانی که گلزن شد!

پاپن که بعد از بازنشستگی در زمینه مربیگری و گزارشگری فوتبال کارکرده،‌در مصاحبه‌ای اظهار داشت: در کودکی زمانی که فوتبال را شروع کردم، دروازه‌بان بودم. یادم هست در نخستین بازی رسمی به عنوان دروازه‌بان شور و هیجان وصف‌ناپذیری داشتم، اما در همان بازی ناگهان 7 گل خوردم. در آن موقع مهاجم تیم مصدوم شد و فرصتی فراهم آمد که مربی از من به عنوان مهاجم استفاده کند. جالب این است به محض مهاجم شدن، 3 گل زدم و هت‌تریک کردم. در آن بازی 7 بر 3 باختیم و هیچ‌وقت فراموش نمی‌کنم در اولین بازی، 7 گل خوردم و 3 گل زدم.

 

*بروژ سکوی پرتاب به فوتبال حرفه‌ای

وی ادامه داد: برای آنکه بازیکن مطرحی شوم،‌ مدارج ترقی را سعی کردم صحیح طی کنم. در سال 1986 به مارسی آمدم و 2 سال آنجا بودم. تا این که به والنسین رفتم. و بعد بازیکن بروژ بلژیک شدم. این تیم در حکم سکوی پرتاب به من به رده‌های بالای فوتبال بود و بعد حضور در تیم‌های دیگری را تجربه کردم. در آن موقع باور داشتم می‌توانم به رده‌های بالاتر برسم. البته می دانستم برای گذر از چنین مسیری، کاری راحت نخواهم داشت.

*اولین کفش فوتبال از طرف مادر بزرگ!

وی همچنین گفت: برای من فوتبال و پیشرفت در آن یک الزام بود. خوشبختانه خانواده‌ام این موضوع را درک می‌کردند و حتی اولین کفش فوتبالم را از مادربزرگم هدیه گرفتم. بعد از او ، پدرم مرا حمایت کرد و چند جفت کفش خرید.

پاپن 51 ساله همچنین عنوان کرد: از نظر تحصیل و حضور در مدرسه وضعیت بدی نداشتم و شاگرد ضعیفی نبودم. فقط مشکلم درس ریاضیات بود.

*در مارسی مردی کامل شدم!

او در مورد گذشته‌اش به خصوص زمانی که در المپیک مارسی گذرانده،‌ نیز عنوان کرد: فکر می‌کنم در مارسی بود که مردی کامل شدم. در آنجا هم‌تیمی‌ها و کادر مربیگری، کمک کردند تا هم افتخار ورزشی کسب کنم و هم چهره‌ای بین‌المللی شوم. از نظر شخصی نیز انسان کامل‌تری باشم.در سال 1991 بود که توپ طلا گرفتم. جایزه‌ای که از سوی مجلات ورلدساکر و اونز به من داده شد.

 

*حضور در جمع روسونری‌ها

پاپن در سال‌های 1992 تا 1994 برای آ.ث‌میلان نیز بازی کرد. وی با یادآوری دوران حضورش برای روسونری‌ها نیز عنوان کرد:دوران خوبی را در میلان تجربه کردم. شور و شوق مدیران به تیم در آن زمان غیرقابل تصور بود. در آنجا مدیری قدرتمند مثل برلوسکونی حضور داشت که با تمام وجود برای تیمش تلاش می‌کرد.میلان باشگاه او بود و بازیکنان هم او را خیلی خیلی زیاد دوست داشتند. البته او در کنارش مدیران قوی دیگری مثل گالیانی را هم داشت که هرکدام در حوزه امور تجاری،‌مسئولیتی را پذیرفته بودند. هیچ‌کدام‌شان وقت خود را بیهوده تلف نمی‌کردند، از اتاق‌شان بیرون نمی‌آمدند مگر این که قدم مثبتی برای میلان برداشته باشند. این همان کاری است که بعدا بارسلونا کرد.

*بارسا همیشه بمب در حال انفجار است

وی در مورد بارسلونا کنونی هم در این مصاحبه چنین صحبت کرده است: بارسا همیشه مثل یک بمب در حال انفجار است. این تیم می‌تواند قهرمان اروپا و لالیگا شود. قادر است امسال 3 قهرمانی کسب کند. به نظرم لوئیس سوارز در بازی رفت با سن‌ژرمن،‌در پارک‌دوپرنس عالی کار کرد. او و هم‌تیمی‌هایش کاری کردند که سن‌ژرمن به زانو دربیاید. از نظر من مسی بازیکنی کاملا در سطح متفاوت و بالایی نسبت به سایر ستارگان تیم است. وقتی او و هم‌تیمی‌هایش مصمم و انگیزه هستند، گویی بارسا به پرواز در می‌آید.

 

 

*رئال با ستارهایش مقابل بارسا به مشکل می‌خورد

پاپن در این مصاحبه در مورد رئال مادرید نیز نظر داد. او گفت:واضح است که درخشش رئالی‌ها نسبت به فصل قبل کمتر شده است.این تیم بازیکنان بزرگی دارد که خارق‌‌العاده هستند که کار را برای‌‌اش راحت تر می‌کند. اما با همین نفرات هم وقتی که با بارسلونا می‌رود، باز با وضعیت سختی مواجه می‌شود.

*مقایسه مسی و رونالدو

وی همچنین مسی و رونالدو را چنین مقایسه کرد:آنها بازیکنانی منحصر به فردی هستند.چهره‌های بزرگ و پرطرفداری هم به شمار می‌روند. هردو هم در حال رقابت و حرکت رو به جلو هستند و مشخص نیست تا کجا پیش خواهند رفت.