رایان گیگز: پوگبا می تواند بازیکن بزرگی مثل روی کین، رابسون یا جرارد شود

رایان گیگز: پوگبا می تواند بازیکن بزرگی مثل روی کین، رابسون یا جرارد شود

وبسایت رسمی برنامه نود - رایان گیگز بازیکن افسانه ای منچستر یونایتد ضمن تمجید از پل پوگبای فرانسوی اظهار داشت پوگبا اکنون در جایگاهی قرار دارد که نقطه عطف بازیکنان بزرگی مثل روی کین، برایان رابسون و استیون جرارد بوده است.

به گزارش وب سایت نود، پل پوگبا پس از چهار سال دوری از منچستر با قراردادی که رکورد بیشترین مبلغ جابجایی بازیکن را ثبت کرد، بار دیگر به اولدترافورد بازگشت و روز جمعه در دیدار برابر ساوتهمپتون اولین بازی خود را برای منچستر انجام داد. این دیدار را منچستر یونایتد با دو گل زلاتان ابراهیموویچ پیروز شد و پوگبا 90 دقیقه در ترکیب تیمش بازی کرد.

پس از این دیدار، رایان گیگز، بازیکن و مربی سابق منچستر، در مصاحبه با اسکای اسپورت به تمجید از عملکرد پوگبا پرداخت و گفت:

او فوق العاده با استعداد است. به لحاظ فیزیکی و جسمانی هیچ مشکلی برای بازی در لیگ سخت و طاقت فرسایی مثل انگلیس ندارد. نکته بسیار جالب در مورد پوگبا اینکه وقتی تیری آنری در مورد بهترین ویژگی بازی از او سئوال کرد، خود پوگبا در جواب گفته بود که واقعاً نمی دانم که بهترین ویژگی و کیفیت بازی من چیست. دیگر سالهاست که منچستر با دو هافبک وسط بازی نمی کند؛ دو هافبکی که یکی از آنها عقب میانه میدان را پوشش می دهد و دیگری در حملات تیم شرکت می کند. اگر هنوز هم با چنین سیستمی بازی می کردیم، پوگبا بازیکنی ایده آل برای این پست بود. به نظر من منچستر می تواند با چنین سیستمی بازی کند، گرچه در بازی های بزرگ ممکن استفاده کار برای تیم اندکی دشوارتر باشد، اما مسئله اینست که پوگبا می تواند به لحاظ قوای جسمانی و فیزیکی در نبردهای میانه میدان پیروز باشد و حتی در گلزنی هم به تیم کمک کند. پوگبای جوان می تواند با قدرت دوندگی خود در فضای پشت سر دو مهاجم تیم، یعنی ابراهیموویچ و رونی حضور داشته باشد. او به خوبی می تواند در فوتبال انگلیس پیشرفت کند و سطح کیفی بازی خود را بهبود ببخشد.

رایان گیگز که تابستان امسال پس از 30 سال حضور مداوم به عنوان بازیکن و مربی در منچستر از این تیم جدا شد، آینده درخشانی را برای پوگبا پیش بینی کرده و می گوید:

او می تواند به بازیکنی بزرگ مثل روی کین، برایان رابسون یا استیون جرارد بدل شود؛ یعنی از جمله بازیکنانی که همه کاره هستند و قادر به انجام هر کاری در زمین هستند. لستر سیتی فصل گذشته همین کار را کرد و قهرمان لیگ شد. کاری که آنها انجام دادند بسیار ساده بود. هر تیم به بازیکنانی باهوش و خلاق نیاز دارد و مربی وظیفه دارد تا توازن مناسبی در ترکیب تیم ایجاد کند.

گیگز در پایان در مورد عملکرد پوگبا در اولین حضورش در ترکیب منچستر هم گفت:

به نظرم بهترین توصیفی که می توانم برای پوگبا بگویم اینست که وقتی بازی او را تماشا می کردم، اصلاً کاری به مبلغ قرارداد او نداشتم. فقط بازیکنی را در زمین دیدم که بسیار از بازی کردن لذت می برد و در بازی تلاش بسیار زیادی انجام داد. هر چه از زمان بازی می گذشت، صحنه هایی را مشاهده کردیم که مطابق انتظار بازی نکرد؛ اما مسئله مهم اینست که او تلاش زیادی در زمین از خود نشان داد و در همه جای زمین حضور داشت. در هر منطقه ای که توپ بود، پوگبا سریعاً خود را به آنجا می رساند، و این یعنی اینکه با توجه به حضور یک هفته ای این بازیکن در تمرینات تیمی، نمایش او بسیار بسیار درخشان بود. البته نباید فراموش کنیم که پوگبا در چهار سال گذشته در یک تیم طراز اول حضور داشته و هر چهار فصل را هم با یووه قهرمان سری آ شده است. او تنها 23 سال دارد. اگر با همین کیفیت بازی کند، دیگر هیچ کس به رقم قرارداد او توجه نخواهد کرد.

رایان گیگز و پل پوگبا طی سال های 2009 تا 2012 در منچستر هم بازی بودند، اما پوگبا منچستر را به مقصد یوونتوس ترک کرد و طی چهار سال حضورش در این تیم به چهار عنوان قهرمانی سری آ دست یافت، و سرانجام تابستان امسال برای دومین بار به اولدترافورد بازگشت.

2081