گزارش ویژه/ شاگردان رسول وارد می‌شوند؛ سقوط آزاد یا جبران فرنگی؟

گزارش ویژه/ شاگردان رسول وارد می‌شوند؛ سقوط آزاد یا جبران فرنگی؟

وب سایت رسمی برنامه نود- با ناکامی فرنگی‌کاران ایرانی در بازی‌های ریو حالا نوبت به آزادکاران ایران رسیده است.

به گزارش سایت نود، شاگردان رسول خادم این فرصت را دارند تا ضمن نشان دادن شایستگی‌های خود و به دست آوردن مدال‌های رنگارنگ، به‌نوعی شکست تلخ شاگردان محمد بنا را نیز کمرنگ‌تر کنند.

 به نظر می‌رسد تاریخ به‌گونه‌ای دیگر در حال تکرار است و همان‌طور که در المپیک لندن، فرنگی‌کاران جور آزادکاران را کشیدند، این‌بار در ریو کشتی‌گیران آزادکار ایرانی می‌خواهند کاری کنند کارستان. در اولین روز از پیکارهای کشتی آزاد ریو، ایرانی‌ها دو نماینده پرامیدشان را روی تشک می‌فرستند.

حسن رحیمی در 57 کیلوگرم و حسن یزدانی در 74 کیلوگرم دو کشتی‌گیری هستند که حتی می‌توانند به مدال طلا دست پیدا کنند. البته قرعه‌کشی برای این دو کشتی‌گیر تعیین‌کننده است اما در سخت‌ترین شرایط هم می‌توان امیدوار بود حسن یزدانی و حسن رحیمی صاحب مدال شوند. ملی‌پوش وزن ۵۷ کیلوگرم کشتی آزاد ایران با کارنامه‌ای درخشان، بی‌شک یکی از مردان پرامید کاروان کشتی است. حسن رحیمی باتجربه و میدان‌دیده که چهار مدال طلا، نقره و برنز رقابت‌های جهانی را در ویترین افتخاراتش دارد در شرایطی وارد رقابت‌ها خواهد شد که تنها به مدال طلای وزن نخست می‌اندیشد. رحیمی که سال گذشته در رقابت‌های جهانی ۲۰۱۵ لاس‌وگاس در ثانیه‌های پایانی فینال، از کسب مدال طلا بازماند همچنان در حسرت و اندیشه جبران این اتفاق تلخ است که به قول خودش چه جایی بهتر از المپیک ریو.

حسن رحیمی در المپیک لندن هم به دلیل برنامه بازی فشرده‌اش و عدم استراحت کافی، در زمانی کمتر از نیم‌ساعت به مصاف کشتی‌گیر هندی رفت و با باخت در آن پیکار شانس رسیدن به فینال را از دست داد. حسن رحیمی این‌بار آبدیده‌تر از هر زمانی است و وقت آن رسیده تا طلای المپیک را روی سینه‌اش بچسباند. راحت‌ترین انتخاب برای شورای فنی، سپردن دوبنده وزن ۷۴ کیلوگرم به پدیده جوان و شگفت‌انگیز کشتی ایران بود. حسن یزدانی با عملکرد خود طی دو سال اخیر و همچنین کسب عنوان نایب‌قهرمانی رقابت‌های جهانی ۲۰۱۵ لاس‌وگاس هیچ حرفی برای انتخاب در این وزن باقی نگذاشت و توانست قاطعانه نامش را از مدت‌ها قبل به‌عنوان ملی‌پوش المپیکی ایران مطرح کند. یزدانی در جام‌جهانی ۲۰۱۶ آمریکا هم با کسب چهار پیروزی در چهار کشتی نشان داد چیزی برای کسب مدال در المپیک کم ندارد. این جوان مازنی قاطعانه برای تمام رقبای خود خط و نشان کشید و همچنان در انتظار رویارویی با جردن باروز آمریکایی است تا شاید بتواند با غلبه بر او حماسه‌ساز المپیک ریو شود. البته ما همچنان امیدواریم ستاره تیم آمریکا در بازی‌های المپیک در گروه یزدانی حضور نداشته باشد تا ستاره جوان ایران نیز بتواند به‌راحتی مسیر خود را تا فینال طی کند. بدون‌شک فینال حسن یزدانی و جردن باروز می‌تواند یکی از زیباترین و مهیج‌ترین پیکارهای المپیک را رقم بزند.

گزارش از پویان صفربیگلو