گزارش ساندی هرالد از اتفاقات وزنه برداری: تئاتری در یک ورزش پر اشکال

گزارش ساندی هرالد از اتفاقات وزنه برداری: تئاتری در یک ورزش پر اشکال

وبسایت رسمی برنامه نود - بهداد سلیمی رکورد یک ضرب جهان در دسته فوق‌سنگین را شکست اما در یک شب عجیب، در دو ضرب اوت کرد و به مدال نرسید.

به گزارش سایت نود، مبارزه پرهیجان قهرمان المپیک لندن با رقبایش در نهایت با حذف عجیب نماینده ایران و قهرمانی نماینده گرجستان به پایان رسید. روزنامه ساندی مورنینگ هرالد استرالیا در گزارشی اتفاقات این شب عجیب را بررسی کرد. 

فیل لوتن ژورنالیست این روزنامه مسابقه را از نزدیک تماشا کرده. او می‌نویسد: 

رکوردهای جهان شکسته شد، فریادها زده شد، حاضران در سالن قهرمان و نایب قهرمان را هو کردند و سربازهای مصلح برای برقراری نظم به سالن آمدند؛ این خلاصه اتفاقاتی بود که در آخرین شب رقابت‌های وزنه برداری افتاد. در وسط قاب تصاویر، مرد 170 کیلویی حضور داشت که معتقد بود مدال طلایش را به نماینده گرجستان که همین چند ماه پیش از محرومیت دوپینگ برگشته داده‌اند و مثل بچه‌های کوچک گریه می‌کرد. 

سالن‌های کمی در جریان مسابقات چنین درامی را دیده بودند. بزرگترین ورزشکارهای حاضر در رقابت‌های المپیک با فولاد رقابت می‌کنند و هیچ‌وقت پیش از این رقابتی به این پرهیجانی نداشته‌اند. 

این روزنامه در ادامه گزارش خود اتفاقاتی که منجر به حذف نماینده ایران و قهرمان شدن نماینده گرجستان شد را شرح می‌دهد و می‌نویسد:

کادرفنی بهداد سلیمی نمی‌توانستند تصمیم داورها را قبول کنند. آن‌ها سر داورها فریاد می‌زدند. کادر برگزاری برای بیرون فرستادن ورزشکار غول‌پیکر ایران مجبور شد از ارتش کمک بگیرد.

فیل لوتن گزارش خود را اینطور تمام می‌کند:

ناراحت کننده است که قهرمان و نایب قهرمان این دسته هردو همین سال گذشته بعد از دو سال محرومیت به خاطر دوپینگ به رقابت‌ها برگشته‌اند. اتفاقات دیشب یک تئاتر کامل بود، تئاتری که نواقص بسیار این ورزش را منعکس می‌کند. 

39046