ورزشکاران روسیه 360 بار در المپیک نمونه دوپینگ داده‌اند

ورزشکاران روسیه 360 بار در المپیک نمونه دوپینگ داده‌اند

وبسایت رسمی برنامه نود - الکساندر ژوکوف، رییس کمیته المپیک روسیه عنوان کرده ورزشکاران این کشور تا این لحظه در جریان المپیک ریو 360 بار مورد تست دوپینگ قرار گرفتند.

به گزارش سایت نود، رییس کمیته المپیک روسیه همچنین تصمیم اتحادیه بین المللی فدراسیون های دو و میدانی در روز شنبه که مانع از شرکت داریا کلیشینا روسی در رقابت پرش طول المپیک ریو شد واکنش نشان داد.

ژوکوف در این باره به خبرنگاران گفت: آرزو می کنم همه مسائل بار دیگر درباره ورزش بود. دیگر فدراسیون ها سریع تصمیم نهایی خودشان درباره حضور وزشکاران روسی در المپیک ریو من را اعلام کردند. در مورد کیشینا، تصمیم تا حد امکان به تعویق افتاد. انگار که آن ها اصلا خبر نداشتند باید در این زمینه تصمیم گیری کنند. می دانم که او در روزهای اخیر تست های دوپینگ زیادی انجام داده است.

کمیته مستقل آژانس جهانی مبارزه با دوپینگ در روز 18 جولای درباره تحقیقاتی که در مورد دوپینگ و دستکاری تست های دوپینگ ورزشکاران روسیه توسط ورزشکاران و مسئولان این کشور در المپیک زمستانی 2014 انجام داده بود گزارشی منتشر کرد.

براساس این گزارش در ورزش روسیه با کمک وزارت ورزش و سازمان امنیت این کشور دوپینگ سازمان یافته انجام شده است. در این گزارش آمده بود که 643 تست مثبت دوپینگ ورزشکاران این کشور بین سال های 2012 تا 2015 ناپدید شده است. آژانس جهانی مبارزه با دوپینگ پس از انتشار این گزارش از کمیته بین المللی المپیک و پارالمپیک خواست که تمامی ورزشکاران روسی را از حضور در رقابت های ورزشی از جمله المپیک ریو محروم کنند.

با این حال توماس باخ، رییس کمیته بین المللی المپیک در روز 24 جولای اعلام کرد که تمامی ورزشکاران روسی به جز در رشته دو و میدانی و در صورت دریافت مجوز از سوی فدراسیون های بین المللی رشته خود می توانند در المپیک ریو شرکت کنند.

باخ همچنین اعلام کرد ورزشکاران روسی که پیش از این تست دوپینگ شان مثبت اعلام شده حتی در صورت پشت سر گذاشتن دوران محرومیت خود حق حضور در المپیک ریو را نخواهند داشت.

پنل مستقل کمیته بین المللی المپیک که به تازگی تاسیس شده تصمیم نهایی را در مورد شرکت ورزشکاران روسی در المپیک ریو که از روز 5 آگوست آغاز شده می گیرد.

2031