رئیس کمیته بین المللی پارالمپیک: منابع مالی نباشد، پارالمپیک لغو می شود

رئیس کمیته بین المللی پارالمپیک: منابع مالی نباشد، پارالمپیک لغو می شود

وبسایت رسمی برنامه نود - رئیس اجرایی رقابت های پارالیمپیک اعلام کرد هزینه های لازم برای سفر تیم های وزرشی به برزیل تأمین نشده و همین مسئله حضور برخی از کشورها در رقابت های پارالیمپیک را تهدید می کند.

به گزارش وب سایت برنامه نود، کمیته بین المللی پارالمپیک که مسئول برگزاری این رقابتها خواهد بود، باید تا هفته آینده کارکنان خود را به این مسابقات اعزام کند. طبق برآوردهای صورت گرفته این کمیته انتظار دارد تا 160 کشور در این رقابتها شرکت کنند اما در صورتی که منابع مالی مورد نیاز تأمین نشده یا به دست آنها نرسد، نگرانی هایی بابت عدم حضور این تیمها وجود دارد.

خاویر گونزالس عضو ارشد اجرایی این کمیته می گوید:

اولویت شماره یک ما اینست که اولین قسط از حمایت های مالی که قرار است کمیته بین المللی پارالمپیک برای تمامی کشورهای شرکت کننده در این رقابتها پرداخت کند، حداکثر در همین هفته پرداخت شود. این مبالغ برای برخی از کشورهایی که قصد سفر به برزیل و شرکت در رقابت های پارالمپیک را دارند، بسیار حیاتی و ضروری است. اگر چنین پرداخت هایی صورت نگیرد، شرکت برخی از این کشورها در رقابت های پارالمپیک به طور جدی به خطر خواهد افتاد. امیدوارم تا هفته آینده بتوانیم تصویر بهتر و مشخص تری از شرایط برگزاری بازی های پارالمپیک داشته باشیم و راه حل های متناسب با مشکلات موجود را بررسی نماییم.

این مقام مسئول در ادامه ضمن اشاره به این مسئله که عدم پرداخت به موقع منابع مالی تنها یکی از مشکلاتی است که برگزاری موفق این بازیها را تحت تأثیر قرار می دهد گفت:

در تمام طول این هفته تلاش های بسیاری انجام داده ایم تا به نحوی مشکلات و مباحث مربوط به این بازیها را برطرف ساخته و تأثیرات بالقوه آنها را در بازی پارالمپیک به حداقل برسانیم. در این راستا راه های کسب درآمد و تأمین مالی مسابقات را بررسی کردیم؛ در بازی هایی که به زودی شروع خواهند شد، مسئله زمان بسیار حیاتی است و کمیته سازماندهی مسابقات باید حتماً راه حلی برای مشکلات موجود پیدا کند. به نظر من برگزاری موفق بازی های المپیک ریو می تواند به ما این اطمینان را ببخشد که حتماً بازی های پارالمپیک هم با موفقیت به پایان خواهند رسید.

2081