شاه حسینی:اتفاق رخ داده در لیگ یک،جنبه عمومی جرم دارد

شاه حسینی:اتفاق رخ داده در لیگ یک،جنبه عمومی جرم دارد

رئیس اسبق کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال گفت:چون جرم در بازی لیگ یک در محل عمومی به وقوع پیوسته مدعی العموم می تواندمتهم را از حیث جنبه عمومی جرم نیز مجازات کند.

عبدالرحمن شاه حسینی در گفت و گو با کاپ در خصوص ضرب  و شتم مربی تیم پارس جم توسط کاپیتان تیم خیبر خرم آباد در پایان بازی دو تیم در رقابت های لیگ یک اظهار داشت: در فوتبال وقایعی اتفاق می افتد که بعضا رسیدگی به آن در حیطه اختیارات فدراسیون  یا دادگستری می باشد.  رسیدگی به تخلفات فوتبالی تا زمانی که متخلفان از ورزشگاه محل بازی خارج نشده باشند، در صلاحیت ارکان قضایی فدراسیون فوتبال هستد. معمولا ارکان قضایی فوتبالی نیز در این گونه موارد به تناسب موضوع جرایمی از جمله جزای نقدی و محرومیت در نظر می گیرند.

وی ادامه داد:برخی اتفاقات حوزه فوتبال علاوه بر تخلف دارای عناوین مجرمانه نیز هست که در این صورت علاوه بر مراجع فوتبال، مراجع قضایی به جرم به وقوع پیوسته رسیدگی می کنند.  بر اساس قانون اساسی، هر فردی که مورد تظلم قرار بگیرد می توانداز طریق مراجع قضایی ( خواهان رسیدگی  شده و در این صورت قوه قضاییه مکلف به رسیدگی می باشد.

رییس اسبق کمیته انضباطی در ادامه اضافه کرد: در خصوص اتفاقی که در ورزشگاه خرم آباد افتاده، اگر شخص مضروب به عنوان شاکی خصوصی به دادگستری شکایت کند، دادسرای عمومی و انقلاب محل وقوع جرم مکلف به رسیدگی و نهایتا پرونده امر با صدور کیفر خواست به دادگاه کیفری احضار و دادگاه کیفری علاوه بر دیه صدمات وارده، مطابق قانون متهم را به حبس یا جزای نقدی محکوم می کند. حال به فرض آن که صدممه دیده هیچ گونه شکایت خصوصی نداشته باشد چون جرم در بازی لیگ یک در محل عمومی به وقوع پیوسته مدعی العموم می تواندمتهم را از حیث جنبه عمومی جرم نیز مجازات کند.

 شاه حسینی افزود: در این زمینه همانطور که قانون گذار برای متخلفان و مجرمان فرق قائل نشده، مقامات رسیدگی کننده هم نباید بین افراد تبعیض قائل شوند و باید با همه یکسان برخورد کنند. از دانه درشت ها گرفته تا افراد عادی تا بساط این اتفاقات برچیده شود.