بحران در برزیل بالا گرفت؛ احتمال لغو کامل بازی‌های پارالمپیک ریو!

بحران در برزیل بالا گرفت؛ احتمال لغو کامل بازی‌های پارالمپیک ریو!

وبسایت رسمی برنامه نود - کمک‌هایی که قرار بوده است از سوی کمیته‌ برگزاری ریو به کمیته‌های پارالمپیک کشورهای مختلف داده شود، هنوز پرداخت نشده اند. در صورتی که ظرف یکماه این کمک‌ها داده نشوند، حضور بسیاری از کشورها در مسابقات پارالمپیک به خطر می‌افتد.

به گزارش سایت نود، کمیته‌ بین‌المللی پارالمپیک تا پایان هفته‌ به  کمیته‌ برگزاری ریو زمان داده است تا این هزینه‌ها را پرداخت کنند. دولت برزیل اعلام کرده برای پرداخت این پول به بودجه دولتی احتیاج دارد اما مخالفان دولت اجازه نمی‌دهند چنین برداشتی انجام شود.

به گزارش CNN دادگاه برزیل اعلام کرد که کمیته‌ برگزاری المپیک و پارالمپیک تا زمانی که اطلاعات کامل در مورد مسائل مالی ارائه ندهد، نمی‌تواند از بودجه دولتی هیچ پول برای هزینه کردن در بازی‌های المپیک و پارالمپیک برداشت کند. طبق گفته دادگاه کمیته‌ برگزاری بازی‌های  المپیک باید به صورت شفاف اعلام کند که میزان درآمد و مخارج‌اش چقدر بوده است و در صورت نیاز به حمایت مالی دلایل کافی بیاورد.  هنوز مشخص نیست که این رای چه تاثیری بر برگزاری بازی‌ها خواهد داشت. با این وجود نگرانی‌های زیادی درباره مخارج بازی های پارالمپیک وجود دارد.

روزنامه وال استریت ژورنال گزارش داده کمیته‌ برگزاری بازی‌ها بودجه کافی برای پرداخت کمک‌های مالی به کمیته‌های پارالمپیک  کشورهای مختلف را ندارد و این امر ممکن است باعث به خطر افتادن حضور برخی از کشورها در بازی‌های پارالمپیک شود.

این روزنامه آمریکایی با بررسی مشکلات عمیق اقتصادی برزیل به این نتیجه رسیده که دولت ممکن است در صورت عدم رضایت دادگاه برای برداشت از بودجه، امکان برگزاری رقابت‌های پارالمپیک ریو را نداشته باشد.

39046