بخش اول گفت و گوی مفصل زلاتان؛ می خواهم منچستر یونایتد را به جایی که تعلق دارد، صدر جدول بازگردانم

بخش اول گفت و گوی مفصل زلاتان؛ می خواهم منچستر یونایتد را به جایی که تعلق دارد، صدر جدول بازگردانم

وبسایت رسمی برنامه نود - زلاتان ابراهیممویچ در گفتگو با خبرنگار اسکای اسپورت، جف شریوز، در مورد انتقالش به منچستریونایتد، جاه‌طلبی‌ها و همین‌طور آینده‌اش گفتگو کرده است که بخش اول آن را در زیر می خوانید.

به گزارش وب‌سایت نود و به نقل از اسکای، این بازیکن 34 ساله همچنین در مورد انتظاراتش از لیگ برتر، بازی در کنار وین رونی و اینکه مارکوس رشفورد آینده انگلستان خواهد بودصحبت کرده است.

چرا اینجا؟ چرا حالا؟

زمان مناسبی برای آمدن به انگلیس بود و چه کسی می‌تواند به منچستریونایتد نیاید؟ من معتقدم که هیچ‌کس نمی‌تواند به باشگاهی مثل منچستریونایتد نه بگوید. احتمالاً بازیکنانی که در تیم‌های دیگر انگلیس بازی می‌کنند، دوست خواهند داشت به اینجا بیایند. من خیلی خوشحالم که اینجا هستم و برای منچستریونایتد بازی می‌کنم. حتی نام این باشگاه زیباست. من خیلی هیجان‌ زده هستم.

آیا از قبل به دنبال آمدن به انگلیس بوده‌ای؟

واقعیت این است که قبلاً به این موضوع فکر نکرده بودم. وقتی در بارسلونا بازی می‌کردم، پیشنهاد‌هایی از انگلیس داشتم اما هیچکدام جدی نبودند. اما این فصل و حتی فصل گذشته، پیشنهاد‌های جدی ای از لیگ برتر داشتم.

به‌عنوان کسی که خارج از این لیگ بوده، در مورد آن چه نظری داشتی؟

به نظرم خیلی هیجان‌انگیز است. برخلاف دیگر لیگ‌ها، هیچ تیمی به‌طور مطلق اقتدار ندارد. برابری بیشتری وجود دارد و درنهایت تنها تیمی قهرمان می‌شود که در طول فصل از بقیه بهتر بوده است. این لیگ توجهات زیادی در سطح دنیا به خود جلب می‌کند و بازی‌های بزرگ زیادی در خود دارد. لیگ برتر برای من خیلی جذاب بوده است.

پاریسن ژرمن با اختلاف بهترین تیم فرانسه بود و تو علاوه بر جام‌های فراوان و جوایز متعدد، گل‌های فراوانی به ثمر رساندی. فکر می‌کنی نیاز به چالش جدیدی داشتی؟

من هرگز یک چالش جدید را رد نمی‌کنم. به همین خاطر وقتی این چالش به من پیشنهاد شد، آن را پذیرفتم. من مانند خیلی از بازیکنان دیگر نیستم که شرایط خوبی داشته و میل به تغییر آن ندارند. من برخلاف آن‌ها هستم و دوست دارم خودم را به چالش بکشم، تلاش و فداکاری کنم. نتیجه آن را باید دید، اما رد کردن یک چالش جدید در دنیای من وجود ندارد. من در همه کشورهای بزرگ فوتبال بوده‌ام و حالا به انگلیس آمده‌ام. به همین خاطر است که من ماجراجویی را دوست دارم. من هرجارفته‌ام قهرمان شده‌ام و بعد آنجا را ترک کرده‌ام. امیدوارم اینجا نیز مانند بقیه باشگاه‌هایم باشد.

آیا فکر می‌کنی با آمدن به اینجا ریسک کرده‌ای؟ در این صورت آیا این جذابیت لیگ را برای تو بیشتر می‌کند؟

تنها ریسکی که وجود دارد این است که قهرمان نشویم. به‌صورت فردی من ریسکی نمی‌بینم. من چیزی برای اثبات یا نشان دادن ندارم. در طول دوران بازیم شایستگی‌هایم را نشان داده‌ و آن را با خود به انگلیس آورده‌ام. تنها چیزی که اهمیت دارد کسب پیروزی و درخشش مجدد منچستریونایتد است.

با توجه به استانداردهای بالایت، می‌خواهی به چه چیزی برسی تا رضایتت جلب شود؟

من تنها در صورت پیروزی راضی خواهم بود. تنها چیزی که اهمیت دارد، پیروزی است. اگر من بتوانم باشگاه را به جایگاهش در صدر جدول برگردانم، خوشحال خواهم بود. من برای پیروزی اینجا هستم. موفقیت‌های فردی از موفقیت‌های گروهی ناشی می‌شود. اگر بتوانم با تیم به پیروزی برسم، ازلحاظ فردی نیز موفق خواهم بود.

قبلاً گفته بودی از اینکه تنها یک‌فصل با ژوزه مورینیو کار کردی پشیمان هستی. آیا بازهم فقط برای یک‌ فصل باهم خواهید بود یا ممکن است بیشتر هم باشد؟

باید دید چه پیش می‌آید. شما هرگز نمی‌دانید چه خواهد شد. ممکن است بیش از دو یا سه سال باشد. باید دید چه مدت احساس اینکه می‌توانم در این سطح بازی کنم را دارم. من تنها به خاطر ابراهیممویچ بودن جایی حضور نخواهم داشت بلکه به خاطر عملکردم و کسب نتایج بازی خواهم کرد.

تو قبلاً در لیگ‌های دیگر موفقیت کسب کرده‌ای، اما فکر می‌کنی مورد خاصی وجود دارد که در این لیگ باید با آن هماهنگ شوی؟

من باید با تیم، با روشی که مربی می‌خواهد بازی کند و با سبک بازی تیم هماهنگ شوم. درعین‌حال،من هم توانایی‌هایم را به تیم اضافه خواهم کرد. به همین خاطر به نظرم یک موضوع دو طرفه خواهد بود.

تو چگونه بالانس بین تطابق با شرایط تیم و نقاط قوت خود را رعایت می‌کنی؟

همه‌جا همین وضعیت حاکم است. من با لیگ هلند تطابق پیدا کردم. با ایتالیا و سبک ایتالیایی تطابق پیدا کردم. شما وارد لیگ جدیدی می‌شوید و یاد می‌گیرید. من بیشتر ازآنچه تاکنون انجام داده‌ام یاد می‌گیرم. این موضوع من را قوی‌ترمی‌کند.

ژوزه تو را به‌عنوان یک هدیه برای امثال مارکوس رشفورد توصیف کرده است و اینکه آن‌هامی‌توانند از تو یاد گرفته و تو نیز می‌توانی به آن‌ها کمک کنی.به نظرت در چه زمینه‌ای می‌توانی به بازیکنان جوان کمک کنی و آیا بازیکن خاصی به خودت هنگامی‌که جوان بودی کمک کرده بود؟

من می‌توانم کارهای زیادی برای بازیکنان جوان بکنم. برای 10-15 سال در سطح بالایی بوده‌ام. برای باشگاه‌هایی بازی کرده‌ام که دیگر بازیکنان تنها می‌توانند در موردش رویاپردازی کنند. من به هرباشگاهی که رفته‌ام در آن به پیروزی رسیده‌ام. با قهرمانان بزرگ و بازیکنان باکیفیتی بازی کرده‌ام. این چیزی است که همراه خودم آورده‌ام و آن را به بازیکنان جوان منتقل می‌کنم. مواردی مثل این توانایی، تمرکز، نیازهای یک بازیکن و آنچه باید انجام دهند. من رشفورد را یک استعداد بزرگ می‌دانم. دو هفته از حضورم در اینجا می‌گذرد و همچنین فصل گذشته او را دیده بودم. حالا هرروز او را می‌بینم و او آینده انگلیس است. او صرفاً باید به‌سختی کار کند، تمرکزش را حفظ کند و آن‌وقت همه‌ چیز به دنبال آن خواهد آمد. من از بازیکنان زیادی کمک گرفتم. به یاد دارم وقتی‌که به یوونتوس رفتم، ستاره‌های بزرگی آنجا بودند. من رفتار آن‌ها، نحوه تمرین کردنشان، اینکه چقدر حرفه‌ای بودند و حتی غذا خوردن آن‌ها را می‌دیدم. شما جزئیات کوچک را نیز بررسی می‌کنید و بعد شروع به انجام آن‌ها خواهید کرد و درنهایت به یکی از آن‌ بازیکنان بزرگ تبدیل خواهید شد.

برای خواندن بخش دوم این مصاحبه داغ و خواندنی اینجا کلیک کنید.

1405