بخش دوم گفت و گوی مفصل زلاتان با اسکای؛ منچستر یونایتد بزرگ ترین باشگاهی است که برای آن بازی کرده ام

بخش دوم گفت و گوی مفصل زلاتان با اسکای؛ منچستر یونایتد بزرگ ترین باشگاهی است که برای آن بازی کرده ام

وبسایت رسمی برنامه نود - زلاتان ابراهیممویچ در گفتگو با خبرنگار اسکای اسپورت، جف شریوز، در مورد انتقالش به منچستریونایتد، جاه‌طلبی‌ها و همین‌طور آینده‌اش گفتگو کرده است که بخش دوم آن را در زیر می خوانید. برای دیدن بخش اول این گفت و گو اینجا را کلیک کنید.

به گزارش وب‌سایت نود و به نقل از اسکای، این بازیکن 34 ساله همچنین در مورد انتظاراتش از لیگ برتر، بازی در کنار وین رونی و اینکه مارکوس رشفورد آینده انگلستان خواهد بودصحبت کرده است.

فکر می‌کنی چه عملکردی در کنار رونی خواهی داشت؟

به نظرم همکاری ما به‌ خوبی کار خواهد کرد. هرچه ما زمان بیشتری در زمین‌ بازی با هم داشته باشیم، بهتر یکدیگر را خواهیم شناخت. ما به‌ خوبی همدیگر را خواهیم فهمید. ما دوست داریم فوتبال بازی کنیم. دوست داریم به عقب برگشته و بازی‌سازی کنیم. اما این موضوع تنها در مورد دو بازیکن نبوده و به‌کل تیم مربوط است. دو بازیکن به بقیه تیم وابسته هستند بنابراین اگر هردو تلاش می‌کنند باید این تلاش در کنار هم باشد. یازده بازیکن باید در کنار هم تلاش کنند و اگر این اتفاق رخ دهد، آنگاه دو بازیکن هم شرایط خوبی خواهند داشت. رونی بازیکن باهوشی است و فکر می‌کنم من هم همین‌گونه باشم. من سدی برای او نخواهم بود و معتقدم او هم در بازی من اخلالی ایجاد نمی‌کند. بنابراین این‌یک ترکیب آسان خواهد بود.

تو قبلاً گفته بودی این بزرگ‌ترین باشگاهی است که در آن بازی کرده‌ای. تو تجربه بازی در باشگاهی بزرگی چون یوونتوس، بارسلونا و آژاکس را داشته‌ای. چه چیزی باعث چنین حسی نسبت به منچستریونایتد شده است؟

همه اتفاقاتی که اینجا می افتد چنین حسی دارد. وقتی من وارد زمین تمرینی شدم، همه‌چیز عالی بود. تاریخ باشگاه، بازیکنانی که اینجا حضور داشته‌اند، توجهی که به این باشگاه می‌شود و هواداران پرشماری که دارد. به هرجایی که می‌روم، هواداران باشگاه هم آنجا هستند. این باشگاهی بزرگ و در سطحی بالاست. من برای بارسلونا، یوونتوس و میلان بازی کرده‌ام. آنجا نیز وضعیت همین است اما فکر می‌کنم منچستریونایتد یک پله بالاتر قرار دارد. نمی‌دانم چند بازیکن مانند من شانس حضور در چنین باشگاه‌های بزرگی با چنین بازیکنانی را داشته‌اند. من با این تیم‌ها پیروز شده‌ام و امیدوارم با منچستریونایتد هم پیروز شوم.

گلزن، برنده و خنده‌دار. این کلماتی است که ژوزه تو را با آن توصیف کرده است. تو خودت را در سه کلمه چگونه توصیف می‌کنی؟

من خودم را توصیف نمی‌کنم. این کاری است که دیگران باید انجام دهند. بستگی دارد که چگونه به موضوع نگاه کنید. من یک آدم معمولی هستم. مردم تصویری از من دارند که من آدم بدی هستم. مردم کنجکاو هستند که زلاتان چگونه است؟ من یک مرد خانواده هست. از خانواده‌ام مراقبت می‌کنم. اما زمانی که وارد زمین‌بازی شوم، یک شیر خواهم بود. این فرق بزرگی با تصور عامه مردم دارد. من آن‌گونه که مردم فکر می‌کنند مغرور نیستم. من اعتماد به‌ نفس دارم و به خودم باور دارم. این غرور نیست. این چیزی است که معتقدم به‌ عنوان یک انسان ویژگی مثبتی محسوب می‌شود. من اعتماد به‌ نفس دارم. من یک دیدگاه خاص دارم و برای رسیدن به آن تلاش می‌کنم و معتقدم این با غرور تفاوت دارد.

مرز باریکی بین اعتمادبه‌نفس بالا و غرور وجود دارد. درعین‌ حال احتمالاً بسیاری از مردم نمی‌دانند که تو خیلی از این حرف‌ها را با لبخند بزرگی روی صورتت بیان می‌کنی. تو چنین تصویری از خودت ارائه می‌کنی و احتمالاً از آن لذت می‌بری، درست است؟

بله من لذت زیادی می‌برم. من فقط سعی می‌کنم خودم باشم و تلاش نمی‌کنم که تظاهر به فردی داشته باشم که شبیهش نیستم. من نمی‌گویم کامل هستم و مرتکب اشتباهاتی می‌شوم. درگذشته اشتباهاتی داشته‌ام و از آن‌ها درس گرفته‌ام. هرچند که بازهم اشتباه خواهم داشت و این ذات انسان بودن است؛ کما اینکه بقیه نیز چنین خطاهایی دارند. کسی که فکر می‌کند کامل است، خیلی زود سقوط خواهد کرد.

آیا خیلی از این موارد، تظاهر است؟ اینکه از آن لذت می‌بری توهین به زلاتان است؟

من اعتقادی به نقش بازی کردن ندارم و پول نمی‌گیرم که نقش بازی کنم. من همواره خودم هستم. من هرگز تظاهر به چیزی نمی‌کنم. چه مردم آن را دوست داشته باشند چه نداشته باشند، برایم اهمیتی ندارد. من برای فوتبال بازی کردن و کسب پیروزی اینجا هستم نه برای نقش بازی کردن. در انتهای دوران بازیتان، مردم شما را با عناوینی که برده‌اید به خاطر می‌آورند نه با نقش‌هایی که بازی کرده‌اید.

بااین‌حال تو می‌خواهی از کارهایت لذت ببری؟

بله من لذت و تفریح زیادی دارم. شما باید انرژی مثبت داشته باشید و آن را به دیگران انتقال دهید.

آیا ما زلاتان واقعی را می‌شناسیم؟

افراد معدودی هستند که مرا از نزدیک می‌شناسند. روزنامه‌ها و رسانه‌ها تصویری از زلاتان دارند که من فکر نمی‌کنم تصویر واقعی باشد اما من با آن سرگرم می‌شوم. مطبوعات با داستان‌نویسی در مورد افراد پول به دست می‌آورند. آن‌ها نیز مانند من نیاز به غذا دارند.

آیا تو برای خودت شعاری داری؟

من احساس می‌کنم همه‌ چیز به سرنوشت مربوط است. هرچیزی که رخ می‌دهد قرار بوده که اتفاق بیفتد. این چیزی است که من به آن اعتقاد دارم. بعد از همه اتفاقات، قرار بوده است که من به انگلیس بیایم.

آیا تو کسی هستی که در حال زندگی می‌کند و نه در گذشته؟

گذشته‌ها گذشته است و حال است که اهمیت دارد. هرچه که اتفاق افتاده، گذشته است و چیزی نیست که الان به آن فکر کنم. تنها چیزی که مهم است، ساختن فصول جدید زندگی است. ما در بخش جدیدی از زندگی هستیم و برای آن آماده‌ایم.

نظرت در مورد رقابت این فصل لیگ برتر چیست؟

به نظرم خیلی جذاب خواهد بود. همه مربیان بزرگ در یک لیگ جمع شده‌اند و برای آن تلاش می‌کنند. به‌خصوص که فصل گذشته یک تیم خارج از مدعیان توانست قهرمان شود. بازیکنان زیادی هم به این لیگ آمده‌اند و باشگاه‌ها سرمایه‌ گذاری زیادی داشته‌اند. فصل خیلی جذابی خواهد بود.

چه انتظاری از این فصل خواهی داشت؟

انتظارات زیادی دارم. تیمی قهرمان خواهد شد که قوی‌ترین تیم بوده است و قطعاً تیمی خواهد بود که بهترین تعادل را چه در زمین‌بازی و چه از لحاظ ذهنی داشته باشد.

از لحاظ فردی، آیا تعداد گل‌هایی که به ثمر می‌رسانی اهمیت دارد یا رضایتی که از کمک به تیم برای گلزنی به دست می‌آوری؟

در طول دوران بازیم، گفته‌اند که من بازیکن خودبینی هستم، اما ببینید چه تعداد پاس گل داشته‌ام. لذتی که از پاس گل دادن می‌برم به همان اندازه لذت گلزنی است. درست است که با گلزنی می‌توانم به تیم کمک کنم اما این در مورد پاس گل هم صادق است. بنابراین من به دنبال هردوی آن‌ها خواهم بود.

چقدر حضور در این تیم را به‌عنوان ماجراجویی می‌دانی؟

این بخش جدیدی از دوران بازی من است و یک ماجراجویی بزرگ محسوب می‌شود. من به‌سختی برای آن درحال تلاشم و تلاش زیاد نیز ثمربخش خواهد بود.

برای خواندن بخش اول این مصاحبه داغ و خواندنی اینجا کلیک کنید.

کد 1405