پیش بازی منچستریونایتد- بورنموث/ اولین آزمون «مو»

پیش بازی منچستریونایتد- بورنموث/  اولین آزمون «مو»

آقای خاص باید در اولین بازی فصل بدون حضور گران ترین بازیکن جهان به جدال رقیب برود.

به گزارش کاپ، رقابتی که همه مدت ها منتظر آن بودند آغاز شد و لیگ برتر انگلیس از شنبه کار خود را با چند بازی شروع کرد.اما در یکی از مهم ترین بازی های یکشنبه شاگردان ژوزه مورینیو به مصاف بورنموث خواهند رفت. این بازی از چندین نظر مورد توجه همگان خواهد بود. این اولین بار است که مورینیو در لیگ برتر انگلیس روی نیمکت شیاطین سرخ خواهد نشست.

نیمکتی که سر الکس فرگوسن کبیر برای 27 سال روی آن می نشسته و در این مدت 13 بار جام قهرمانی را بالای سر برده است. قطعا سایه این مرد برای سالها روی شانه مربیان آینده نیز سنگینی خواهد کرد، اما به نظر می آید مورینیو توان زنده ماندن زیر این فشار را دارد.

مرد پرتغالی بر عکس رقیب همشهری اش یعنی گواردیولا، با تمامی بازیکنان و تیم های لیگ برتر آشنایی کامل دارد و آنها را به خوبی آنالیز کرده و می شناسد. او با خرید های بزرگی که در فصل نقل و انتقالات کرده به دنبال چیزی جز قهرمانی نیست و از گفتن این موضوع نیز ترسی ندارد.

مورینیو خیلی خوب از بودجه بی پایان و سرسام آور منچستریونایتد استفاده کرده و با خرید بازیکنانی مانند اریک بیلی، هنریخ میخیتاریان و پل پوگبا ترکیب یونایتد را در حد و اندازه قهرمانی کرده است. او از نفوذ بالای خود در فوتبال نیز استفاده کرد و زلاتان ابراهیموویچ را به عنوان بازیکن آزاد و با پرداخت هیچ پولی به خدمت گرفت. وی همچنین اشاره کرده که فصل برای یونایتد تمام نشده و ممکن است یک مدافع دیگر هم به خدمت بگیرد.

پس از خداحافظی سر الکس فرگوسن در سال 2013، یونایتد یک روز خوش نداشته و به قول خیلی از بزرگان، هواداران این تیم به چنین وضعیتی عادت ندارند. از آن زمان سران یونایتد دو مربی به نام های دوید مویس و لوئیس فان گال را اخراج کرده اند، مورینیو قطعا نمی خواهد نفر بعدی باشد.

دو تیم منچستریونایتد و بورنموث در حالی روز یکشنبه از ساعت 17:00 به مصاف هم خواهند رفت که تا کنون 10 بار مقابل یکدیگر صف آرایی کرده اند. از این تعداد یونایتد موفق به کسب 6 پیروزی، 2 تساوی و دو شکست شده است. آخرین شکست یونایتد مقابل بورنموث، به شکست 2 بر 1 در سال 2015 باز می گردد. آخرین بازی دو تیم با برتری 3 بر 1 شیاطین سرخ همراه بوده است.دو تیم در حالی به مصاف هم خواهند رفت که منچستریونایتد پل پوگبا، گران قیمت ترین بازیکن جهان را در اختیار نخواهد داشت. پوگبا که فصل گذشته در کوپا ایتالیا کارت دریافت کرده محروم است و نمی تواند در این بازی حضور داشته باشد.

کریس اسمالینگ نیز دیگر محروم یونایتد است، و کامرون بورثویک-جکسون، و جسه لینگارد از مصدومیت رنج می برند.با این حال انتظار می رود مورینیو از بیلی، میخیتاریان و ابراهیموویچ در ترکیب اصلی استفاده کند.

ترکیب احتمالی منچستریونایتد مقابل بورنموث: دخیا، والنسیا، بلیند، بیلی، شاو، اشنایدرلین، کریک، میخیتاریان، رونی، مارسیال، و ابراهیموویچ خواهد بود.