ریکن: تنش در بازی های بایرن مونیخ و دورتموند به اوج خود رسیده است

ریکن: تنش در بازی های بایرن مونیخ و دورتموند به اوج خود رسیده است

وبسایت رسمی برنامه نود - لارس ریکن هافبک اسبق دورتموند، پیش بینی کرده که مسابقه سوپر جام آلمان، یک بازی پر تنش خواهد شد ولی در نهایت با برتری دورتموند به پایان می رسد.

به گزارش وبسایت نود، در آستانه بازی سوپر جام آلمان، لارس ریکن هافبک اسبق بوروسیا دورتموند در گفت و گو با وب سایت بوندس لیگا، به تعریف و تمجید از ترکیب این تیم پرداخت و پیروزی دورتموند مقابل بایرن مونیخ را پیش بینی کرد. 

لارس ریکن از نوجوانی به دورتموند ملحق شده و کل دوران حرفه ای خود را در همین باشگاه سپری کرد و همراه با زنبورها به قهرمانی بوندس لیگا، لیگ قهرمانان اروپا و 2 قهرمانی در سوپرجام آلمان دست یافت. وی که از سال 2008 در آکادمی باشگاه دورتموند فعالیت دارد، در آستانه مسابقه سوپر جام آلمان بین تیم های بایرن مونیخ و دورتموند، مصاحبه ای را با سایت رسمی بوندس لیگا انجام داده که اهم این مصاحبه را در اینجا آورده ایم.

نخست، لارس ریکن درباره اهمیت مسابقه سوپر جام 2016 آلمان می گوید:

هر دو تیم این مسابقه را خیلی جدی گرفته اند. طی سال های اخیر، معمولا تیم های قهرمان بوندس لیگا در مسابقه سوپر جام پیروز نشده و به همین دلیل، دورتموند قادر است با اعتماد به نفس بیشتری به میدان برود. تقابل ماریو گوتسه و متس هوملس با تیم های سابق خود باعث افزایش تنش در این بازی خواهد شد. بدون شک، هیچ یک از این دو تیم، به عنوان بازی دستگرمی به این مسابقه نگاه نمی کنند.

هافبک اسبق دورتموند درباره تغییرات این تیم در تابستان جاری، به طور خوشبینانه ای می گوید:

ما هیجان انگیز ترین ترکیب ممکن را در بین تیم های این فصل بوندس لیگا داریم. با این که چند بازیکن خوب را از دست دادیم، اما چند جوان با آتیه و مستعد را به خدمت گرفته ایم. در سال های اخیر، همواره دورتموند از بازیکن هایی برخوردار بوده که به تدریج و با گذشت زمان، در کنار یکدیگر رشد کرده اند. اکنون در کنار بازیکن های با تجربه باشگاه، تعدادی جوان مستعد نیز حضور دارند تا فصلی جدید از زندگی ورزشی خود را آغاز کنند.

لارس ریکن درباره خریدهای جدید دورتموند از جمله آندره شورله و همچنین تقابل سباستین روده و ماریو گوتسه با بایرن مونیخ می گوید:

سباستین روده چند هفته با دورتموند تمرین کرده و بر اساس شنیده ها، به خوبی با سایر بازیکن های تیم، سازگار شده است. او به علت سبک بازی اش، همیشه مورد تحسین قرار می گیرد. ماریو (گوتسه) هم نباید مشکل خاصی داشته باشد. هنوز بسیاری از هم تیمی های قدیمی او در دورتموند حضور دارند و او به خوبی با جو باشگاه و هم تیمی هایش آشنا است. همه از حضور مجدد گوتسه در دورتموند راضی هستند و مسئله ای به وجود نخواهد آمد. ماریو در بازی های بزرگ، نقش مهمی را برای دورتموند ایفا خواهد کرد و فکر کنم در کنار آندره شورله، زوج جالبی را تشکیل بدهند.

کاپیتان سابق زنبورها و عضو تیم فاتح لیگ قهرمانان اروپا در سال 1997، نگاه خوشبینانه ای به آغاز عصر کارلو آنچلوتی در باشگاه بایرن مونیخ دارد. وی معتقد است که علی رغم جدایی ماتیاس زامر مدیر فنی باواریایی ها از این تیم، همچنان بایرن مونیخ پس از قهرمانی های متوالی در بوندس لیگا، تشنه کسب موفقیت بوده و آنچلوتی به عنوان مربی جدید این باشگاه، دستاوردهای جدیدی را برای بایرن به ارمغان خواهد آورد.

ریکن در پایان این مصاحبه ضمن پیش بینی برد 1-0 دورتموند مقابل بایرن مونیخ، درباره اهمیت سوپر جام آلمان به نکته جالبی اشاره کرد. با این که وی به همراه دورتموند در سال های 1995 و 1996 به دو قهرمانی پیاپی در سوپر جام دست یافت، اما به دلیل اهمیت پایین این جام در آلمان، چیزی از آن اتفاقات به خاطر نمی آورد. البته سوپر جام آلمان طی چند سال اخیر، اهمیتی روز افزون داشته و بر خلاف گذشته، هیچ تیمی از بازیکن های ذخیره برای این مسابقه استفاده نمی کند.

4464