با تصاحب تمامی رکوردها و عناوین؛ مایکل فلپس در اندیشه خداحافظی از ورزش قهرمانی

با تصاحب تمامی رکوردها و عناوین؛ مایکل فلپس در اندیشه خداحافظی از ورزش قهرمانی

وبسایت رسمی برنامه نود - مایکل فلپس اسطوره شنای المپیک از تمایل خود برای کنار گذاشتن ورزش قهرمانی گفت.

به گزارش وب سایت نود، شناگر افسانه ای آمریکا پس از آنکه جمعه شب در فینال ماده 100 متر پروانه مردان در عین ناباوری در رقابت با شناگر گمنام سنگاپوری ناکام شد و دستش از پنجمین مدال طلای بازی های المپیک ریو کوتاه ماند؛ البته مدال نقره این ماده هم به طور نصفه و نیمه به نمایکل فلپس رسید؛ اتفاق نادری که در رقابت فینال رخ داد رسیدن سه شناگر به طور همزمان به خط پایان بود که سبب شد فلپس همراه با دو شناگر دیگر از آفریقای جنوبی و مجارستان به طور مشترک صاحب مدال نقره شود؛ مدال نقره ای که برای اسطوره ورزش المپیک ناکامی به حساب می آید و شاید هم هشداری برای زمان خداحافظی و بازنشستگی!  

بلافاصله پس از این رقابت، باز هم در محافل ورزشی بحث بازنشستگی و دوری مایکل فلپس از ورزش قهرمانی مطرح شد؛ و ساعاتی بعد هم مصاحبه مایکل فلپس بر روی اکثر پایگاه های خبری منتشر شد که اعلام کرده بود این آخرین المپیک او خواهد بود و به صراحت بر این نکته تأکید کرد که برای المپیک توکیو 2020 به عرصه ورزش باز نمی گردد.

مایکل فلپس در مصاحبه امروز خود با روزنامه تلگراف گفت: حالا دیگر آماده خداحافظی هستم. از این بابت خیلی خوشحالم. اما این بار از لحاظ روحی و روانی وضعیت بهتری نسبت به چهار سال قبل دارم. می خواهم وقت بیشتری را در کنار خانواده ام سپری کنم.

مایکل فلپس با این مدال نقره در رده بندی برترین مدال آوران تاریخ المپیک، همچنان با 9 مدال بیشتر از نزدیکترین تعقیب کننده خود، به عنوان برترین ورزشکار مدال آور شناخته می شود. البته مایکل فلپس هفته پرفشاری را در المپیک پشت سرگذاشت؛ علاوه بر شرکت در مواد مختلف رشته شنا در بخش انفرادی و تیمی، بار دیگر حاشیه های مربوط به تعداد مدال های فلپس و اینکه آیا او واقعاً مدال آورترین شناگر و ورزشکار تاریخ المپیک است یا نه، مطرح شد. اما مایکل فلپس با کسب سیزدهمین مدال طلای انفرادی در دوران حضورش در ادوار المپیک خیال خودش و همه را راحت کرد و مهر تأییدی بر این مسئله زد که او بدون هیچ تردیدی عنوان پرمدال ترین ورزشکار تاریخ المپیک را به نام خود ثبت کرد.

طی چند روز گذشته مباحثی در مورد حضور یک ورزشکار 12 مدالی در دوران المپیک باستان را مطرح کرده و اظهار داشتند لئونیداس رودس، دونده المپیک دوران باستان، رکورددار کسب مدال در مواد انفرادی بوده و در 12 ماده انفرادی در رشته دو و میدانی صاحب مدال شده بود. اما مایکل فلپس در آخرین حضور خود در بازی های المپیک در فینال ماده 100 پروانه مردان کار نیمه تمام خود را به سرانجام رساند و با مدال نقره ای که در این ماده به دست آورد، و به تنهایی تمامی عناوین و رکوردهای انفرادی و تیمی در بازی های المپیک را به نام خود ثبت کرد.

2081