گواردیولا دوست نداشت ضربه سر بزند

گواردیولا دوست نداشت ضربه سر بزند

به گزارش "ورزش سه"، په په را یکی از بهترین مهاجمان تاریخ فوتبال برزیل می دانند. او علاوه بر دو قهرمانی در جام جهانی با سلسائو، قهرمانی های متعددی نیز در لیگ برزیل و کوپا لیبرتادورس به دست آورد. او که در آخرین سال دوران بازی گواردیولا در الاهلی، مربی او بود، از یک عادت عجیب مربی فعلی منچسترسیتی پرده برداشت.

په په به خبرنگاران گفت:" ما خیلی با هم با هم صحبت می کردیم. زمان آزاد زیادی داشتیم و بعد از تمرینات، گگاهی اوقات با هم چای می خوردیم.

او یک بار به گفت آقا، آرژانتین بازیکنان جوان خیلی خوبی دارد. یک بازیکن آرژانتینی به اسم مسی هس که مطمئنا خیلی در مورد او خواهید شنید.

او همیشه در مورد خط حمله سانتوس دهه 1960 از من سوال می کرد؛ اینکه کولودادو چطور بازی می کرد. من احساس کردم او علاقه زیادی به کسب اطلاعات در مورد تاکتیک ها دارد. بنابراین ما خیلی در مورد این مسائل صحبت می کردیم.

قبل از بازی ها، من عادت داشتم دستورات تاکتیکی را روی یک بورد بزرگ برای بازیکنان توضیح می دادم؛ اینکه ضربات آزاد را چه کسی می زند، چه کسی ضربات دروازه را بزند؛ چه کسی باید بدود. چه کسی باید برای دفع توپ های هوایی از زمین بلند شود.

من نام بازیکنان دفاعی را اعلام کردم و گواردیولا بین آنها بود. او شما 5 ما بود. اما بعد از اینکه دستورات تاکتیکی را دادم، او من را به کناری برد و گفت:" آقا، می توانم چیزی بگویم؟ گفتم مطمئنا. گفت من تا به حال با سر به توپ ضربه نزده ام. من از سرم برای فکر کردن استفاده می کنم. چون او مثل پسرم بود، وظایفی غیر از ضربه سر زدن به او دادم."