المپیک 2016؛ از مصدومیت شانه شناگر اسپانیایی تا طلای المپیک

المپیک 2016؛ از مصدومیت شانه شناگر اسپانیایی تا طلای المپیک

وبسایت رسمی برنامه نود - شناگر اسپانیایی در حالیکه بخاطر مصدومیت حضورش در المپیک در هاله ای از ابهام قرارداشت، قهرمان 200 متر پروانه شد.

در حالیکه ماریا بلمونته به دلیل مصدومیت شانه‌ حضورش در مسابقات المپیک در هاله ای از ابهام قرار داشت، این شناگر اسپانیایی موفق به قهرمانی در شنای 200 متر پروانه شد؛ با این حال وی از مدعیان اصلی بخش 800 متر آزاد نیز به حساب می آید. این شناگر 25 ساله در پاسخ به خبرنگار مارکا از تلاشش برای رسیدن به المپیک گفت:

فکر نمی‌کردم برای مسابفات المپیک آماده بشوم و از این بابت احساس بسیار بدی داشتم، ولی به بهترین نحو توانستم با مصدومیت شانه ام کنار بیایم. نمی‌توانم باور کنم بعد از روزهای سخت مصدومیت، قهرمان المپیک شده‌ام.

این قهرمان المپیک اعتراف کرد تا قبل از خروج از استخر و شنیدن تشویق گسترده تماشاگران، نمی‌دانست که در چه مقامی قرار گرفته است. در حالیکه مادلین گرووز برتری چشمگیری نسبت به بلمونته داشت، این شناگر اسپانیایی در دور نهایی مسابقه توانست بر شناگر استرالیایی غلبه کرده و فقط 3 صدم ثانیه زودتر از او مسابقه را زودتر به پایان برساند.

او در ادامه در مورد قهرمانی و تلاش‌اش برای رسیدن به این قهرمانی ادامه داد:

برای این قهرمانی تلاش زیادی داشتم، سعی می‌کردم خودم را به فرم دلخواهم برسانم و گاها پیش می امد که احساس میکردم دچار کلر زدگی شده‌ام. با این حال به توانایی‌هایم آگاه بودم و می‌دانستم که در 100 متر دوم توانایی زیادی برای جبران فاصله ایجاد شده دارم.

این شناگر اسپانیایی در حالیکه تا به اینجای مسابقات موفق به کسب یک مدال طلا شده است، اشتیاق زیادی برای قهرمانی در سایر بخش‌ها دارد.

 1899