شاهکار شمشیرباز ایرانی/ مجتبی عابدینی به نیمه نهایی المپیک رسید؛ یک قدم تا مدال

شاهکار شمشیرباز ایرانی/ مجتبی عابدینی به نیمه نهایی المپیک رسید؛ یک قدم تا مدال

وبسایت رسمی برنامه نود - شمشیرباز کشورمان با برتری در مسابقه یک چهارم نهایی در مسابقات  المپیک ۲۰۱۶ ریو برابر نماینده فرانسه به مرحله نیمه نهایی این رقابت ها صعود کرد.

 به گزارش وبسایت نود، مجتبی عابدینی در مرحله یک چهارم نهایی رقابت های شمشیربازی المیک ریو در اسلحه سابر برابر وینست انستت از فرانسه قرار گرفت و با نتیجه 15 بر 13 به برتری رسید و به جمع چهار شمشیرباز برتر المپیک راه یافت.

شمشیرباز شایسته کشورمان که دو بازیکن قدرتمند اوکراینی و کره‌ای را شکست داده بود، در جمع 8 بازیکن برتر مقابل وینسنت آنستت نایب قهرمان اروپا از فرانسه به برتری رسید و راهی نیمه نهایی شد و یک گام تا اولین مدال شمشیربازی در المپیک فاصله دارد.

در اکثر لحظات این بازی نماینده کشورمان از این بازیکن فرانسوی جلو بود و در نهایت 15 بر 13 پیروز شد.

مسابقه نیمه نهایی مجتبی عابدینی ساعت 2:30 بامداد پنجشنبه در مقابل هامر نایب قهرمان جهان از آمریکا آغاز خواهد شد. در صورت برتری عابدینی ساعت 3:45 بامداد در فینال حاضر می شود  و در غیر این صورت ساعت 3:00 در بازی رده بندی حاضر خواهد شد.

صعود عابدینی به یک چهارم نهایی با شکست حریف کره

به گزارش وبسایت نود، در پنجمین روز از بازی‌های المپیک 2016 ریو مجتبی عابدینی، شمشیرباز سابر کشورمان در دومین دیدار خود در این رقابت‌ها بونگلی گو از کره جنوبی را 15 بر 12 شکست داد و به جمع 8 نفر پایانی راه یافت.

وی در مرحله اول به مصاف آندری یاگودتا نفر نوزدهم رنکینگ جهانی از اوکراین رفت و در پایان با نتیجه 15 بر 9 برابر این حریف به پیروزی رسید و راهی دور بعد شد.

عابدینی موفق شد با شکست حریف قدرتمند کره ای خود که نفر سوم جهان و قهرمان المپیک 2012 لندن بود به جمع 8 شمشیرباز برتر صعود کند.

مجتبی عابدینی با صعود به جمع 8 نفر برتر المپیک در شمشیربازی ایران تاریخ ساز شد و این نخستین بار است که یک شمشیرباز ایران به این رده از المپیک و مسابقه های معتبر جهان صعود می‌کند.

شمشیرباز کشورمان در دور بعد باید با آنسنت از فرانسه دیدار کند.

رییس فدراسیون شمشیر بازی پس از پیروزی شیرین مجتبی عابدینی در دومین مسابقه خود مفابل حریف قدرتمند کره ای، با تبریک این برد روحیه بخش گفت که عابدینی کار بسیار بزرگی انجام داد و عملکردش عالی بود.باقرزاده افزود: مجتبی امروز قهرمان المپیک لندن را حذف کرد این شمشیر باز کره ای ١٠ سال است که به کسی نباخته اما امروز در مقابل عابدینی زانو زد.رییس فدراسیون شمشیر بازی افزود: عابدینی با این پیروزی بین ٨ نفر برتر المپیک قرار گرفت و امیدوارم پیروزی هایش همچنان ادامه داشته و به مدال برسد