ساکی: برلوسکونی رنسانس فوتبال ایتالیا را رقم زد

ساکی: برلوسکونی رنسانس فوتبال ایتالیا را رقم زد

سرمربی سابق تیم ملی ایتالیا از مالک قبلی روسونری تمجید کرد.

به گزارش کاپ، آریگو ساکی، سرمربی سابق تیم ملی ایتالیا و باشگاه میلان از اقدامات سیلویو برلوسکونی، مالک سه‌دهه اخیر روسونری به عنوان یک رسانس در فوتبال کشورش گفت.

 او پس از فروش میلان به کنسرسیوم چینی و پایان عصر مالکیت برلوسکونی گفت: «واقعا تصور میلان بدون برلوسکونی و گالیانی سخت است. آن‌ها با اقدامات خود در دوران ریاستشان رنسانسی در فوتبال اروپا رقم زدند و مسلما کارهایشان در تاریخ فوتبال کشورمان ثبت می‌شود. برلوسکونی انقلاب‌گر فوتبال بود؛ کسی که عادات و روزمرگی‌ها موجود در ریاست تیم‌های فوتبالی را از بین برد و طرحی جدید به وجود آورد. سیلویو تصمیماتی ریسکی اتخاذ می‌کرد و سرانجام راهی برای تحقق رویاهایش می‌یافت. او رنسانسی در فوتبال ایتالیا رقم زد. تصور می‌کنم توجه بیشتر به سلامت جسمانی او را وادار به فروش میلان کرد. برلوسکونی کار درستی انجام داد. این چهره معروف و گالیانی، بهترین تیم مدیریتی تاریخ فوتبال باشگاهی را ساختند. به یاد دارم در روزهای مربیگری در میلان، لیست بازیکنان مورد نظرم را به گالیانی می‌دادم و او همیشه با بهترین بازیکنان دنیا به باشگاه بازمی‌گشت.»

 ساکی برای روسای جدید میلان چنین توصیه‌هایی دارد: «این تیم به اشتیاق، غرور و هیجان گذشته‌اش نیاز دارد و باید بازسازی شود. تیم باید در انتخاب رئیس و بازیکن دقت کند.به کار گرفتن بازنشسته‌هایی که سال‌ها وفادارانه برای پیراهن تیم بازی کردند، اقدام مناسبی خواهد بود. به یاد دارم وقتی آنچلوتی را برای میلان خریدیم، برلوسکونی اعتقاد داشت به خاطر مصدومیت کارلتو ضرر کرده‌ایم اما من موافق انتقال بودم چون آنچلوتی شخصیت و توانایی بالایی داشت. شما اول باید انسان خوبی باشید و سپس یک فوتبالیست ستاره. میلان فعلی به یک استراتژیست نیاز دارد تا مسائل اصلاح شود.مونتلا قدرت فنی بالایی دارد و به آینده او روی نیمکت مربیگری میلان خوش‌بین هستم.رئیس بعدی باید ایده داشته باشد. برای موفقیت در ورزشلازم است عملگرا باشید، نه اینکه بنشینید، نیمه خالی لیوان را ببینید و دستور ضدحمله بدهید! تیم فعلی به بازیکنانی وقف شده برای میلان نیاز دارد؛ کسانی که با جان و دل برای روسونری بازی کنند. پیغام من به روسای میلان واضح است؛ قدرت، غرور و وشوق را به تیم برگردانید. اگر این کار را انجام دهید، لیاقت ریاست در سن‌سیرو را دارید.ما باید به جای 30 هزار نفر 60 هزار خریدار بلیت بازی‌های کل فصل داشته باشیم.»