آمار و رکوردهای ویژه بازی رئال مادرید - سویا

آمار و رکوردهای ویژه بازی رئال مادرید - سویا

وبسایت رسمی برنامه نود -  رئال مادرید و سویا، چهارمین بازی اسپانیایی سوپرجام اروپا را برگزار می کنند. دو تیم دو سال پیش هم مقابل هم قرار گرفتند که در آن بازی تیم مادریدی با نتیجه دو بر صفر پیروز شد.

به گزارش وبسایت نود، رئال مادرید – سویا چهارمین بازی سوپرجام اروپا میان دو تیم اسپچانیایی خواهد بود. اولی در سال 2006 بین بارسلونا و سویا بود که تیم آندلوسی با گلهای رناتو، کانوته و مارسکا با نتیجه سه بر صفر پی روز شد. دومی دو سال پیش میان رئال و سویا با دبل رونالدو به نفع سفیدپوشان به ثبت رسید. سوی هم سال گذشته میان بارسا و سویا بود که با برد کاتالان ها با نتیجه پنج بر چهار به اتمام رسید.

انتقام 2014 تروندهایم به سویا فرصت خواهد داد تا انتقام فینال دو سال پیش در کاردیف را بگیرد. رئال مادرید به غیر از دو سال پیش در دو فینال دیگر هم مقابل سویا بازی کرده است: در سال 1962 ، رئال در فینال جام حذفی با نتیجه دو بر یک در ورزشگاه برنابئو مقابل سویا پیروز شد و در سال 2007 سویا در مجموع 6-3 در دو بازی رفت و برگشت در سوپرجام اسپانیا بر رئال غلبه کرد.

مادرید، 2-2 رئال مادرید برای پنجمین بار در سوپرجام اروپا حضور می یابد. از چهارتای قبلی رئال مادرید دو تا را برده و دو تا را باخته است. رئال در سال 1998 با نتیجه یک بر صفر با گل پویت مقابل چلسی باخت. در سال 2000 هم با نتیجه دو بر یک مقابل گالاتاسرای شکست خورد که ژاردل برای تیم ترکیه ای دبل کرد و رائول هم گل سفیدپوشان را به ثمر رساند. در سال 2002، رئال مادرید مقابل فاینورد با نتیجه سه بر یک پیروز شد و آخرین بازی هم دو سال پیش مقابل سویا بود.

آمار معمولی سویا سویا تبدیل به اولین باشگاهی خواهد شد که در سه دوره پیاپی در سوپرجام اروپا حضور می یابد. آنه از سه حضور قبلی خود در سوپرجام دو تا را باختند و یکی را بردند. اگر امشب شکست بخورند با رکورد چهار ناکامی پیاپی بارسا در سوپرجام اروپا در سالهای 1979، 1982، 1989 و 2006 برابری خواهند کرد.

بازیهای رو در رو رئال مادرید و سویا در بازیهای رسمی 181 بار مقابل هم قرار گرفتند که حاصلش 96 برد برای رئال مادرید، 56 برد برای سویا و 29 تساوی بوده است. رئال مادرید 386 گل به ثمر رسانده است و سویا 246 تا.

برتری لیگ قهرمانان در صورتی که رئال مادرید قهرمان شود ، برای اولین بار در چهار دوره پیاپی سوپرجام اروپا، تیمی که فاتح لیگ قهرمانان بوده این جام را می برد.در سه دوره اخیر بایرن، رئال و بارسا به عنوان قهرمان های چمپیونزلیگ این جام را برده اند. بین سالهای 1994 تا 1996 هم میلان، آژاکس و یوونتوس به رکوردی مشابه رسیده بودند. بهترین رکورد برای قهرمان های جام یوفا (یا جام در جام اروپا و  لیگ اروپا) از نظر قهرمانی در سوپرجام مربوط به سالهای 1997 تا 1999 است که بارسا، چلسی و لاتزیو با غلبه بر قهرمان چمپیونزلیگ توانستند سوپرجام اروپا را ببرند.

زیدان در صورتی که مربی رئال مادرید فاتح سوپرجام شود تبدیل به پنجمین مربی تاریخ فوتبال می شود که هم به عنوان مربی و هم به عنوان بازیکن این جام را برده است. پیش از او آنچلوتی، گواردیولا، انریکه و سیمئونه به چنین رکوردی رسیده بودند. زیزو در سال 2002 با رئال مادرید سوپرجام اروپا را برد. سامپائولی هم می تواند اولین جام اروپایی خود را ببرد.

82 جام برای رئال مادرید در صورتی که رئال مادرید در تروندهایم سوپرجام اروپا را ببرد، به رکورد 83 جام دست پیدا می کند. آنها 32 لالیگا، 19 کوپا، 11 قهرمانی اروپا، سه سوپرجام اروپا، 9 سوپرجام اسپانیا، دو جام یوفا، سه جام بین قاره ای ، یک جام جهانی باشگاه ها، دو کوپا لاتینا و دو لیگ کاپ به دست آورده اند. بدین ترتیب فاصله آنها با بارسا که 84 جام برده کاهش می یابد.

13 جام برای سویا سویا امشب می تواند چهاردهمین جام تاریخ خود را ببرد. این تیم پنج دوره قهرمان جام یوفا (لیگ اروپا) را برده است. آنها همچنین یک قهرمانی لالیگا، پنج قهرمانی کوپا، یک قهرمانی سوپرجام اسپانیا و یک قهرمانی سوپرجام اروپا در افتخارات خود دارند.

اولین فینال نروژ ورزشگاه لرکاندل در شهر تروندهایم میزبان فینال امشب خواهد بود. نروژ هرگز در سطح مردان میزبان فینال نبوده است. آنها فقط در سالهای 1989 و 1997 میزبان تورنمنت های اروپایی در رده زنان بوده اند.

1140