بررسی نفر به نفر نامزد های دریافت جایزه بهترین بازیکن اروپا؛ آنتوان گریزمان

بررسی نفر به نفر نامزد های دریافت جایزه بهترین  بازیکن اروپا؛ آنتوان گریزمان

به گزارش بخش تحریریه سایت ورزش 11، دیروز نامزدهای دریافت جایزه بهترین بازیکن اروپا معرفی شدند که شاملآنتوان گریزمان، گرت بیل و کریستیانو رونالدو بود. در این بین نام یک فرانسوی دیده می شود که پس از سال ها می توان گفت فرانسه توانسته است بازیکنی ارزشمند را راهی میدان کند. به ایده بسیاری بازیکنی با سبک و سیاق زیدان، پلاتینی و ...

 

آن بازیکن کسی نیست جز آنتوان گریزمان؛ بازیکنی که برای تیم باشگاهی و ملی اش بسیار تاثیرگذار بود و می توان گفت نقش بسزایی در رساندن هر کدام از این تیم ها به دیدار نهایی جام ها داشت اما به آن هدفی که میخواست و آن هم بالا بردن جام قهرمانی بود نرسید.

 

او فصل گذشته در لیگ قهرمانان اروپا توانست 7 گل به ثمر برساند که آن هم آمار بسیار عالی است و چیزی که قابل توجه تر هم است این است که او در سه سال گذشته دو بار در فینال های لیگ قهرمانان اروپا حضور داشته است؛ سال های 2014 و2016

 

اما آنتوان گریزمان در هردو فینال مقابل رقیب دیرینه و همشهری تیمش، رئال مادرید قرار گرفت و در هردوی آن ها مغلوب کهکشانی ها شد ولی بازهم از رسیدن به هدفش سرد نشده است.

آنتوان گریزمان  

در طرفی دیگر او با پیراهن تیم ملی هم در یورو 2016 بسیار خوش درخشیده است و توانست به بهترین بازیکن این جام تبدیل شود با گرفتن کفش طلای آدیداس از ستارگان حاضر در جامی چون کریستیانو رونالدو و گرت بیل پیشی گرفته است. او در این جام 6 گل به ثمر رسانده است که دو گل آن مقابل آلمان و دو گل دیگر مقابل جمهوری ایرلند و مقابل تیم های آلبانی و ایسلند هر کدام یک گل به ثمر رسانده است.

 

در زیر نگاهی می اندازیم به عملکرد کلی این بازیکن در فصلی که سپری شد:  

آنتوان گریزمان  

 

نقاط قوت گریزمان در فصلی که سپری شد: * بازی فوق العاده ای که مقابل رئال مادرید در سانتیاگو برنابئو در نیم فصل دوم انجام داد. دیداری که او توانست با فیلیپه لوئیز ترکیب درخشانی ایجاد کند و در هر دقیقه از بازی دیوار دفاعی رئال مادرید را به لرزه در بیاورد؛ کاری که باعث شد زین الدین زیدان نخستین شکستش در دوران سرمربیگری اش با تیم اول رئال مادرید را متحمل شود.

 

* عملکرد درخشان و تحسین برانگیزش در لیگ قهرمانان فصل گذشته به خصوص در مراحل حذفی بسیار چشمگیر است. او توانست دو گل بسیار تاثیرگذار مقابل بارسلونا در یک چهارم نهایی به ثمر برساند و همچنین تبدیل شود به ستاره خوفناکی برای بایرن مونیخ و بدین ترتیب اتلتیکو را به فینال میلان برساند.

 

* راه رسیدن به فینال یورو 2016 برای خروس ها هموار نبود اماآنتوان گریزمان هموارش ساخت. گریزمان کاری کرد که فرانسه بتواند به عملکردش در خاک خودش افتخار کند. بازیکنی که بیشترین گل را در این جام به ثمر رساند و بسیاری هم پس از برد این تیم مقابل آلمان او را موی دماغ تیم ملی آلمان نامیدند!

چرا او در میان این سه نامزد قرار گرفته است و چرا شایستگی دریافت این جایزه را دارد؟

گریزمان در اتلتیکومادرید بیشترین گل را برای این تیم به ثمر رسانده و با 32 گل کارش در فصل گذشته را به اتمام رساند و قطعا بدون او کار دیگو سیمئونه بسیار سخت تر از گذشته می شد. از طرفی دیگر به ثمر رساندن 6 گل در یورو2016 و رساندن فرانسه به دیدار نهایی یورو می تواند او را به یکی از شانس های اصلی دریافت این جایزه تبدیل کند.

آنتوان گریزمان