لحظه به لحظه با افتتاحیه المپیک ریو 2016 LIVE

لحظه به لحظه با افتتاحیه المپیک ریو 2016 LIVE

پایان مراسم افتتاحیه با سخنرانی آقای باخ:

رژه طویل میزبان با پرچم داری، مدرن

کشور میزبان آخرین رژه را انجام خواهد داد و کشور دویست و هفتم است. پرچم دار این کشور یان مارکوئس خواهد بود. او در رشته پنج گانه مدرن فعالیت می کند. از جمله افتخارات وی می توان به برنز المپیک لندن( 2012)، نقره مسابقات جهانی 2013( کائوهسیونگ) و برنز 2015( برلین) اشاره کرد.

کاروان ورزشی کشور نروژ:

کارولین ووزیانسکی پرچم دار کشور دانمارک:

اندی ماری پرچم دار کشور انگلیس:

اریکا اولیویرا پرچم دار کشور شیلی:

رژه جامائیکا با پرچم داری بولت بانوان

جامائیکا یکصد و سومین کشور رژه رونده است. نکته جالب در باره پرچم دار این کشور این است که بر خلاف تصور همه، او یوسین بولت معروف نیست و شلی آن فریزر پرچم دار این کشور خواهد بود. برنده 2 طلا و 2 نقره در مسابقات المپیک. فریزر در سالهای 2008 و 2012 قهرمان دوی صدمتر المپیک شده است. وی همچنین در المپیک لندن دو نقره در 200 متر و 400متر تیمی نیز کسب کرد.

رژه فرزندان ایران با پرچم داری شیرزن پارسی

جمهوری اسلامی ایران به عنوان نود و هفتمین کشور رژه رونده وارد می شود، پرچم دار ایرانی ها زهرا نعمتی قهرمان رشته تیر اندازی با کمان است. او سومین زنی که در تاریخ المپیک پرچمدار ایران شده است. نعمتی پس از المپیک های 1996 و 2008 سومین زن ایرانی است که پرچمدار ایران می شود. وی 31 ساله و متولد 30 آوریل 1985 است.

رژه ایالات متحده با مرد 22 مداله

آمریکا به عنوان شصت و نهمین کشور رژه خواهد رفت که پرچم دار آن مایکل فلپس افسانه ای در رشته شنا خواهد بود. برنده 18 طلا، 2نقره و 2 برنز از مسابقات المپیک. مایکل فرد فلپس که القابی چون گلوله بالتیمور و ماهی پرنده را یدک می کشد مجموعا 61 طلا، 13 نقره و 3 برنز از مسابقات مختلف کسب کرده است.

رژه ماتادورها با پرچم داری تنیسور معروف

اسپانیا به عنوان شصت و هفتمین کشور در این رقابت ها وارد خواهد شد. پرچم دار این کشور کسی نیست جز رافائل نادال. قهرمان بخش انفرادی مسابقات تنیس در المپیک پکن فاتح چهار دوره جام دیویس با تیم اسپانیا. متولد 3 ژوئن 1986 و بهترین تنیسور دنیا از آگوست 2008. وی اکنون تنیسور شماره 5 جهان است.

کاروان ورزشی کانادا در حال رژه:

کاروان ورزشی آلمان در حال رژه:

افتتاح ریو با آتنی ها

طبق روال تمامی ادوار گذشته یونان اولین کشوری خواهد بود که رژه می رود، سوفیا بکاتورو قهرمان ورزش قایق رانی پرچم دار این کشور در ریو 2016 است. وی در کلاس 470 مسابقات المپیک آتن(2004) در بخش دو نفره همراه با امیلیا تسولفا قهرمان شد و چهار سال بعد هم موفق شد برنز کلاس ینگ لینگ را از آن خود سازد.

پرچم جمهوری اسلامی ایران در ورزشگاه ماراکانا:

تصاویری از آغاز مراسم افتتاحیه:

مراسم افتتاحیه با آتش بازی آغاز شد:

در بازیهای المپیک 1976 یک لشکر از ایران راهی المپیک شد:

لحظه رژه کاروان ایران و آغاز شور و التهاب برای این کاروان را مشاهده می کنید.. بازهم همچون دوره قبل، «مسلم اسکندر فیلابی» پرچمدار ایران بود. علاوه برورزشکاران که تعداد آن ها 88 نفر بود، 77 همراه در کنار ورزشکاران کشورمان حضور داشتند تا گروه رژه رونده ایران، این چنین پرجمعیت گردد. اما این لشکر تنها با یک نقره و یک برنز به کار خود خاتمه داد!

کماندار 24 ساله کره جنوبی در مرحله تعیین رنکینگ رکورد جهان را شکست:

وو-جین کیم از کره جنوبی توانست در مرحله تعیین رنکینگ تیروکمان المپیک ریو رکورد جهان را جا به جا کند.وی با کسب 700 امتیاز در صدر رنکینگ قرار گرفت. این در حالی است که پیش از این، هم وطن او، دانگ هیون در المپیک لندن با کسب 696 امتیاز رکورد شکنی کرده بود. این اولین رکورد شکنی در بازی های ریو 2016 به شمار می رود.

آخرین المپیکی که در نیمکره جنوبی برگزار شد، رقابت های المپیک 2000 بود:

در بازی های المپیک سیدنی امیررضا خادم در حالی افتخار حمل پرچم ایران را به دست آورده بود که اولین بار در المپیک 1988 در بازی ها شرکت داشت و در دو دوره بعدی مسابقات صاحب دو مدال برنز شد. او بعد از بازیهای 1996 کشتی را کنار گذاشت و حتی مدتی رییس فدراسیون بود ولی برای بازیهای 2000 به کشتی بازگشت و پرچمدار کاروان ایران شد.

مشعل المپیک ریو 2016 در دستان دبیرکل سازمان ملل متحد:

دبیرکل سازمان ملل متحد با در دست گرفتن مشعل المپیک 2016 ریو و حرکت با آن در خیابان های شهر در این حرکت سهیم شد.

پرچمدار کشورمان اولین ورزشکاری بود که برای ایران مسابقه داد:

زهرا نعمتی در مسابقه تعیین خط تیراندازی با کمان با کسب ۶۰۹ امتیاز چهل و نهم شد و یکشنبه مصاف حریفان خود در دور اصلی می رود. نعمتی ساعاتی دیگر پرچمدار ایران در  آیین گشایش خواهد بود.

آیدین کبیر، ملی پوش سالهای ١٩٩٦ تا ۲۰۰۵ بسکتبال ایران، به عنوان مترجم در ریو حاضر شده است.آیدین به عنوان تنها نماینده بسکتبال ایران در ریو به حساب می آید. او چند سالی است که در آلمان زندگی می کند.در تیراندازی به اتوبوس حامل خبرنگاران چینی در شهر ریودوژانیروی برزیل شش نفر کشته شدند:اتوبوس حامل خبرنگاران چینی درحال عزیمت به دهکده المپیک در ریو دو ژانیرو هدف تیراندازی قرار گرفت که در جریان آن شش نفر کشته شدند. روزنامه صبح چین در این باره نوشت: «این حادثه چهارشنبه شب هنگام بازگشت خبرنگاران از پوشش خبری ورود تیم بستکبال چین به برزیل برای شرکت در مسابقات المپیک روی داد.»یک عضو هیئت چینی گفت: «تیم ملی بستکبال چین در اتوبوس دیگری دور از محل وقوع حادثه تیراندازی بود.»برپایه این گزارش، در حمله به اتوبوس خبرنگاران در ریو دو ژانیرو، آسیبی به خبرنگاران وارد نشد اما ۶ نفر دیگر در جریان تیراندازی کشته شدند.داعش المپیک را تهدید کرد:

داعش تهدید کرد که به زودی المپیک ریو را با «بمب کثیف» هدف قرار می دهد.«بمب کثیف» نوعی سلاح انفجاری و در دسته سلاح های هسته ای تقسیم بندی می شود.

قادر میزبانی گفت: امیدوارم در نخستین رقابت دوچرخه سواری المپیک موفق باشیم:

دوچرخه سوار المپیکی کشور گفت: مسیر مسابقه استقامت ٢٤٠ کیلومتر و اختلاف ارتفاع مسابقه ٣ هزار متر است. قادر میزبانی دوچرخه سوار المپیکی در ادامه افزود: سواری استقامت خیلی خیلی سنگین است زیرا ٢٤٠ کیلومتر را باید رکاب بزنیم. این مسیر کوهستانی و بالا و پایین بسیاری دارد. حدود ٣ هزار متر اختلاف ارتفاع در مجموع مسابقه خواهیم داشت.

برنامه مراسم افتتاحیه المپیک با 13 بخش اعلام شد:

مراسم افتتاحیه بازی‌های المپیک در ورزشگاه ماراکانای شهر ریو برگزار می‌شود تا بزرگترین رویداد ورزشی جهان رسماً در این شهر افتتاح شود. در آستانه شروع این رقابت‌ها برنامه دقیق مراسم افتتاحیه شامل 13 بخش اعلام شد که جزئیات آن به شرح زیر است: 

1-  پخش تیزر تصویری خوش‌آمدگویی به مردم و ورزشکاران برای ورود به شهر ریو2-  افراشته شدن پرچم برزیل و نواخته شدن سرود ملی این کشور3-  آغاز مراسم در بخش‌های مختلف؛ نمایشی نمادین از شروع و تولد بشریت4-  نمایش دوران بردگی5- نمایش دوران رشد شهرهای برزیل6- نمایش انجام حرکات موزون با هنرنمایی ورزشکاران مختلف و داوطلبان7- خواندن اشعار ادبی درباره محیط زیست و برنامه‌های فرهنگی مرتبط8- رژه ورزشکاران و تیم ها9- سخنرانی‌ها10- آزادی پرنده صلح11- افراشته شدن پرچم المپیک و آغاز مراسم رسمی رقابت‌ها12- ورزشکاران قسم‌نامه المپیک را می‌خوانند13- روشن شدن مشعل رقابت‌های المپیک

امیر خوشخبر سرپرست تیم ملی والیبال در مراسم رژه المپیک غایب خواهد بود:

سعید معروف کاپیتان تیم ملی والیبال با انتشار عکس امیر خوشخبر سرپرست تیم ملی در اینستاگرامش نوشت:سرپرستی که با وجود غم از دست دادن پدر تیمو تنها نذاشت تا به مشکل برنخوریم و کاروانی که حتی لباس به ایشون نداد تا بتونه تو مراسم افتتاحیه شرکت کنه اینجا علیرغم وجود مدالهای رنگارنگ جای مدال انسانیت خالیست! بدون تو حتی افتتاحیه المپیک هم برای ما معنا ندارد.

بازیکن افسانه ای والیبال به گراسا هدیه داد:

در مراسمی که امروز در "خانه والیبال" در ریو برگزار شد، جیبا، بازیکن افسانه ای تیم ملی والیبال برزیل مدال طلایش در المپیک آتن را به آری گراسا، رئیس فدراسیون جهانی والیبال تقدیم کرد.

تیم ملی والیبال برای خضور در مراسم افتتاحیه آماده است:

والیبالیست‌ها با لباس فرم آماده حضور در افتتاحیه بازی‌های المپیک ٢٠١٦ ریو شده اند و تا ساعتی دیگر در مراسم رژه شرکت خواهند کرد.

دختران المپیکی ایران با پوشش مراسم افتتاحیه المپیک ریو ۲۰۱۶ شرکت خواهند کرد:

دختران کاروان ایران برای حضور در مراسم افتتاحیه المپیک ریو آماده شده اند.

وزنه برداران تیم ملی ایران هم به ریو رسیدند:

گروه نخست تیم ملی وزنه برداری متشکل از سجاد انوشیروانی،کیانوش رستمی،سهراب مرادی،علی هاشمی و احسان شریف احمدی وارد ریو شدند.

حمایت از محیط زیست شعار مراسم افتتاحیه است:

میرلز کارگردان مراسم افتتاحیه سی و یکمین دوره بازی ‌های المپیک اعلام کرده که تمام گروهش تلاش زیادی داشتند تا ماجرای نمایش افتتاحیه لو نرود.

او همچنین از اینکه کسی تا چهل دقیقه بعد از شروع مراسم متوجه اصل داستان نمی شود، گفته است. 🔹در کتابچه‌های مراسم افتتاحیه از شعار حمایت از محیط زیست مطالبی درج شده و اینکه برای حفظ زمین سبز برزیل با داشتن جنگل‌های انبوه بهترین مکان است. همچنین گفته شده به گیاهان اجازه زندگی بدهیم. 

زهرا نعمتی پرچم دار ایران در ریو 2016:

مایکل فلپس پرچم دار آمریکا در ریو 2016:

به گزارش کاپ، با گزارش لحظه به لحظه از مراسم افتتاحیه این رقابت بزرگ با ما همراه باشید:

در بزرگ ترین رقابت ورزشی جهان که هر چهار سال یکبار برگزار می شود، تمامی کشور های جهان با هزاران ورزشکار شرکت خواهند داشت.