کنفرانس مطبوعاتی ژوزه مورینیو پیش از دیدار جام خیریه مقابل لسترسیتی

کنفرانس مطبوعاتی ژوزه مورینیو پیش از دیدار جام خیریه مقابل لسترسیتی

وبسایت رسمی برنامه نود - آقای خاص به سوالات خبرنگاران پاسخ داد.

به گزارش وب‌سایت رسمی برنامه نود، خوزه مورینیو سرمربی تیم فوتبال منچستریونایتد در کنفرانس مطبوعاتی‌اش پیش از بازی کامینیوتی شیلد با لسترسیتی پاسخ گوی سؤالات خبرنگاران بوده است.

در مورد مصدومیت‌ها

اسمالینگ و تیموتی فوسو منسا بازگشته‌اند. این دو بازیکن خوب ریکاوری کرده و با دیگر بازیکنان تمرین می‌کنند. همه بازیکنان به زمان نیاز دارند و این ‌یک واقعیت است. ما زمان کمی برای بازی داشته‌ایم و اسمالینگ بازیکنی است که حتی یک دقیقه هم بازی نکرده است. اما این موضوع تا حدودی برای همه بازیکنان یکسان است.

در مورد آمادگی تیم

این‌که مانند بعضی بازیکنان پنج هفته پیش تمرینات را آغاز کنید یک موضوع است و اینکه مثل برخی تنها یک هفته از تمرینات را شرکت کنید، موضوعی دیگر. اما ما تلاش می‌کنیم به‌گونه‌ای تمرین کنیم که در سریع‌ترین زمان ممکن آن‌ها را آماده کنیم. نمی‌گویم در بهترین سطح، اما می‌خواهیم به سطحی که بتوانند رقابت کنند برسند. این واقعیت فوتبال مدرن است.

در مورد نیاز بازیکنان به بازی

برای بعضی بازیکنان تور خوبی بود اما برای بعضی از آن‌ها نه. تعداد بازی‌ها کافی نبود. اینکه نتوانستیم برابر منچسترسیتی بازی کنیم خیلی برای ما بد بود. ما باید تمرین کنیم، باید بازی کنیم و بازیکنان باید بتوانند بازی کنند.

در مورد بازی با لستر

فکر می‌کنم باید با این بازی روبرو شویم. درست است که به‌جای 3 تعویض ما 6 تعویض داریم و این باعث می‌شود بتوانم به بعضی از بازیکنان فرصت بدهم. همچنین می‌توانم از بازیکنانی که می‌دانم نمی‌توانند 90 دقیقه بازی کنند استفاده کنم. به همین دلیل همه‌چیز کمی متفاوت خواهد بود.

در مورد اهمیت کامینیوتی شیلد

فکر می‌کنم به‌خصوص برای بازیکنانی که از فصل قبل اینجا هستند، اهمیت خاصی دارد. برای حضور در این بازی باید یا قهرمان لیگ شوید یا جام حذفی و آن‌ها جام حذفی را برده‌اند. اکنون تلاش می‌کنیم این بازی را ببریم.

در مورد تفاوت با تیم فن خال

تیم‌های من با تیم‌های آقای فن خال تفاوت دارند. اینکه نحوه بازی تیم را عوض کنید مشکل است. برای من راحت‌تر بود اگر 20 بازیکن جدید داشتم و از اول شروع می‌کردم. پس از دو سال کار کردن (با فن خال) روش خاصی در ذهن آن‌ها شکل‌گرفته و بعضی از کارها را به‌طور خودکار انجام می‌دهند. سخت است که آن را تغییر داد. اما ما به‌سختی کار می‌کنیم و بازیکنان به‌شدت در تلاش برای تطابق با سیستم جدید هستند. به‌مرور، این تیم به تیم من تبدیل خواهد شد.

در مورد خریدهای تابستانی

ما مدافع میانی جوانی به خدمت گرفته‌ایم که برای تبدیل‌شدن به یک مدافع عالی نیاز به زمان دارد. اما او پتانسیل بالایی دارد و ما به او اطمینان داریم. ما میکی را داریم، بازیکنی که می‌دانیم چه قابلیت‌هایی دارد. ما مهاجمی کلاس جهانی به خدمت گرفته‌ایم (زلاتان) و قرار است یک هافبک خیلی خوب بگیریم. پس من از بالانس تیمم و همین‌طور تلاش‌هایی که باشگاه انجام داده و می‌دهد، راضی هستم.

در مورد بازیکنان تیم

فکر می‌کنم این موضوع در همه تیم‌ها اتفاق می‌افتد که مربی بازیکنان تیم را انتخاب می‌کند. من معمولاً دوست دارم با 20 بازیکن و 3 دروازه‌بان کارکنم و این کاری است که من در 15 سال اخیر انجام داده‌ام.ما بازیکنان زیادی داریم اما درعین‌حال رقابت‌های زیادی در پیش رو داریم. بخصوص لیگ اروپا که تغییر زیادی در برنامه‌های تیم اعمال می‌کند. بازی‌های پنج‌شنبه، علاوه بر سفر ریسک زیادی برای ما خواهد داشت. ازآنجاکه بازی‌های زیادی در این فصل یکشنبه‌ها برگزار خواهد شد تصمیم گرفتم 23 بازیکن و 3 دروازه‌بان داشته باشم. فکر می‌کنم این تعداد زیاد است اما مجبور بودم این کار را بکنم.

1405