روبرتو مارتینز: بازیکنان تیم ملی بلژیک خیلی خوب هستند؛ رقبا به این تیم احترام می گذارند

روبرتو مارتینز: بازیکنان تیم ملی بلژیک خیلی خوب هستند؛ رقبا به این تیم احترام می گذارند

وبسایت رسمی برنامه نود - سرمربی جدید و اسپانیایی تیم ملی بلژیک معتقد است که استعداد بازیکنانش در سطح بسیار بالایی است، اما آن‌ها باید بتوانند با انتظارات بالایی که وجود دارد کنار بیایند.

به گزارش وب سایت رسمی برنامه نود، روبرتو مارتینز از اینکه به‌عنوان مربی تیم ملی بلژیک انتخاب شده خوشحال است اما به بازیکنان تیمش هشدار داد برای اینکه بتوانند مقام کسب کنند باید ذهنیتشان تغییر کند.

بلژیک به‌عنوان یکی از مدعیان قهرمانی یورو 2016 شناخته می‌شد اما آن ها در دیدار برابر ولز در مرحله یک چهارم نهایی مغلوب شدند. پس‌ از این بازی‌ها، فدراسیون فوتبال بلژیک تصمیم به برکناری مارک ویلموتس گرفته و روز چهارشنبه مارتینز را به‌عنوان جانشین او معرفی کرد.

مربی سابق اورتون معتقد است بلژیک بازیکنان خیلی خوبی دارد اما اعتراف می‌کند آن‌ها نیاز به پیشرفت دارند. او در کنفرانس مطبوعاتی‌اش این باره می‌گوید:

باعث افتخار من است که مربی تیم ملی بلژیک شده ام. بلژیک بازیکنان خیلی خوبی دارد. من همواره شیفته فوتبال بلژیک بوده‌ام. بازیکنان جوان و مستعد زیادی در این تیم هستند و رقبا نیز احترام زیادی برای ما قائل هستند. اما آماده‌سازی بسیار مهم است. ما باید سعی کنیم با جاه‌طلبی بازی کنیم. ذهنیت بلژیک باید تغییر کند. باید بتوانیم بااینکه به‌عنوان مدعی قهرمانی شناخته می‌شویم کنار بیاییم. من می‌خواهم از بازی مالکانه و هجومی لذت ببرم. داشتن روحیه پیروزی طلبانه برای تیم، حیاتی است. من با تک‌تک بازیکنان ملاقات خواهم کرد تا آن‌ها را بهتر بشناسم.

بلژیک در دور مقدماتی جام جهانی 2018 به مصاف بوسنی و هرزگوین، یونان، استونی، قبرس و جبل‌الطارق خواهد رفت.

1405