آریگو ساکی: مسی شخصیت مارادونا را ندارد

آریگو ساکی: مسی شخصیت مارادونا را ندارد

به گزارش بخش بین المللی ورزش 11، آریگو ساکی احساس می کند که لیونل مسی شخصیت مستحکم مارادونا را ندارد و اسطوره آرژانتینی ها بازیکن بهتری از اوست.

 

مسی همیشه به عنوان یکی از بهترین بازیکنان تاریخ در جهان نام برده می شود و به همراه بارسلونا افتخارات زیادی کسب کرده است و توانسته 5 بار توپ طلای جهان را از آن خود کند.

 

با این حال ساکی معتقد است که مارادونا عیار خود را در لالیگا و سری آ با بارسلونا و ناپولی نشان داده است.

 

ساکی در گفتگو با La Nacion اظهار داشت:

مسی بهترین بازیکن حال حاضر جهان است، اما فاقد شخصیت مارادونا است. مارادونا می توانست در هر جایی که بخواهد بازی کند. او در اسپانیا و ایتالیا این را نشان داد.

 

مارادونا و آلفردو دی استفانو برای همیشه بزرگترین بازیکنان آرژانتین خواهند بود. بازی کردن مقابل مارادونا بدترین چیزی است که می تواند برای شما اتفاق بی افتد. من هیچ بازیکن را هرگز به مانند او ندیدم. او می توانست کاری را انجام دهد که در هیچ جا نظیر نداشت.

 

من زمانی که در میلان بودم یک بار مقابل او بازی کردم و او بازی را کاملا تحت سلطه داشت. دیگو توپ را به گردش در آورد دو دو بازیکن را جاگذاشت و گل اول تیمش را به ثمر رساند. من هیچ کسی را مثل او ندیده بودم.

 

یکی از انتقاداتی که همیشه به مسی وارد است، نداشتن قدرت رهبری برای قهرمانی  تیم ملی آرژانتین در رده های بین المللی است، در حالی که مارادونا در جام جهانی 1986 با رهبری کامل به قهرمانی رسیده بود.

 

 

ساکی در ادامه افزود:

یک تیم دارای پتانسل خاص  است و مسی به تنهایی نمی تواند ناکامی های آرژانتین را پاک کند و شما هرگز نمی تواند بر روی یک بازیکن تکیه کنید. مقایسه مسی و مارادونا در این زمینه ناعادلانه است.

 

من یک بار با سیلویو برلوسکونی صحبت می کردم که من می گفت، حتی بازیگران بزرگ مثل رابرت دنیرو، جک نیکلسون و یا جورج کلونی هم نمی توانند به تنهایی برای یک فیلم موفقیت بیاورند.

 

فوتبال همیشه همین است. 11 بازیکن با انگیزه بالای می خواهند برای یک تیم بازی کنند و یک مربی که فلسفه مشخص خود را دارد. آرژانتین همیشه از تیم های محبوب است، اما شاید آنها نیاز به انسجام بیشتر و روحیه تیمی بالاتری دارند.