نگاهی نگاهی به سوابق بازیکنان تازه وارد لیگ برتر انگلیس - بخش دوم

نگاهی نگاهی به سوابق بازیکنان تازه وارد لیگ برتر انگلیس - بخش دوم

وبسایت رسمی برنامه نود - در فصل نقل و انتقالات، بازیکنان زیادی بین دو باشگاه جابجا می شوند؛ همه فوتبال دوستان از اخبار انتقال بازیکنان بزرگی مثل زلاتان و سادیو مانه کم و بیش باخبرند، اما در بازار نقل و انتقالات برخی بازیکنان کمتر شناخته شده به تیم های انگلیسی ملحق شده اند که شاید کمتر اخباری در مورد آنها شنیده  باشید. در این بین، قراردادهای برخی از این بازیکنان تازه وارد به فوتبال انگلیس می تواند از نظر ارزش قرارداد و یا سایر جنبه ها بسیار جالب توجه باشد. در ادامه این گزارش، نگاهی کوتاه به وضعیت برخی از این بازیکنان تازه وارد به لیگ جزیره خواهیم داشت.

به گزارش وب سایت نود، در این گزارش، بررسی سوابق بازیکنان تازه وارد لیگ برتر انگلیس را دنبال می کنیم.

ایکای گوندوگان* از بورسیا دورتموند به منچستر سیتی

سن: 25 سال* مبلغ قرارداد: 20 میلیون پوند* پست: هافبک

سوابق باشگاهی: فوتبال حرفه ای را با تیم بوخوم آغاز کرد و در سال 2009 به نورنبرگ رفت. دو سال بعد، راهی بورسیا دورتموند شد و زیر نظر یورگن کلوپ به موفقیت های زیادی در این تیم دست یافت که مهم ترین آن حضور در فینال لیگ قهرمانان اروپا در سال 2013 بود.

ویژگی های بازی: هافبک جنگنده، با دید عالی، ارسال پاس های بلند و دقیق، بیشتر درگیر در وظایف دفاعی تیم.

اظهار نظر در مورد بازیکن* تیکسی بگریستین، مدیر ورزشی منچستر سیتی: او هافبکی باهوش و خلاق است که می تواند در چندین پست بازی کند. در سال های پیش رو، او بازیکن بسیار مهمی برای ما خواهد بود.

* گوندوگان سال 2015 تا آستانه عقد قرارداد با منچستر یونایتد هم پیش رفت، اما ترجیح داد یک سال دیگر قرارداد خود را با بورسیا دورتموند تمدید کند.

لوئیس هرناندز* از اسپورتینگ گیخون به لستر سیتی

سن: 27 سال* مبلغ قرارداد: آزاد* پست: مدافع

سوابق باشگاهی: با وجودی که فوتبال را از آکادمی رئال مادرید آغاز کرد، اما هیچگاه برای این تیم به میدان نرفت. او دو سال در تیم دوم اسپورتینگ گیخون بازی کرد تا اینکه در سال 2012 به تیم اصلی باشگاه راه یافت.

ویژگی های بازی: تمام ویژگی یک مدافع خوب را دارد البته نه در سطحی عالی؛ بازی با توپ این مدافع بسیار خوب است.

وقتی برای آخرین بار پیراهنم را درآوردم، احساس کردم که این خط های راه راه سفید و قرمز تا ابد در قلب من نقش بسته اند (اظهار نظر لوئیس هرناندز پس از آخرین بازی با پیراهن اسپورتینگ گیخون)

* از نگاه کارشناسان، هرناندز بهترین مدافع فصل قبل لالیگا بود.

مایک فان در هورن* از آژاکس به سوانسی

سن: 23 سال* مبلغ قرارداد: 2 میلیون دلار* پست: مدافع

سوابق باشگاهی: در سن 18 سالگی فوتبال حرفه ای را در باشگاه اوترخت آغاز کرد؛ پس از چهار سال بازی در این تیم به آژاکس رفت و در تابستان امسال هم راهی لیگ برتر و سوانسی سیتی شد.

ویژگی های بازی: مدافع میانی بلند قامتی که در نبردهای هوایی بسیار موفق است؛ وی در گلزنی هم آمار خوبی دارد.

امیدوارم بتوانم توانایی های دفاعی خود را بهبود ببخشم؛ اشلی ویلیامز مدافع بزرگی است و امیدوارم بتوانم چیزهای زیادی از او یاد بگیرم (صحبت های فان درهورن پس از پیوستن به سوانسی سیتی).

* یکی از جالب ترین صحنه های بازی فان در هورن گل به خودی خنده دار این مدافع در بازی با آلکمار در سال 2013 بود.

هنریک مخیتاریان* از بورسیا دورتموند به منچستر یونایتد

سن: 27 سال* مبلغ قرارداد: 26 میلیون پوند* پست: هافبک نفوذی

سوابق باشگاهی: فوتبال حرفه ای را از تیم پائونیک ارمنستان آغاز کرد و سپس به تیم های متالور و شاختار دونتسک پیوست. 3 سال پیش به بورسیا دورتموند پیوست و در 88 بازی باشگاهی 23 گل در این تیم به ثمر رساند.

ویژگی های بازی: هافبک نفوذی با قابلیت بازی در نقش هافبک دفاعی، وینگر یا حتی مهاجم سایه. در موقعیت سازی برای مهاجمین تیم بسیار عالی است و اگر خودش در موقعیت گلزنی قرار بگیرد، کمتر فرصتی را از دست می دهد.

اظهار نظر در مورد بازیکن* یورگن کلوپ، سرمربی سابق بورسیا دورتموند: او یکی از با استعدادترین بازیکنان دنیاست. ترکیب سرعت و تکنیک در بازی او فوق العاده به نظر می رسد. بازیکنان بسیار انگشت شماری هستند که چنین ویژگی هایی داشته باشند. به همین دلیل است که بهترین شطرنج بازان جهان از سرزمین مخیتاریان می آیند چون همه آنها با فکر بازی می کنند.

سه نکته درباره مخیتاریان که هیچ ارتباطی با یکدیگر ندارند؛ قبلاً در کمپ تمرینی باشگاه شاختار دونتسک زندگی می کرد، دیپلم خود را از مؤسسه فرهنگی در ارمنستان گرفته، و در نوجوانی آرزو داشت در آینده وکیل شود.

2081