عابدینی: حضور بانوان در ورزشگاه‌ها یک اتحاد ملی می‌خواهد/بازی با بارسلونا چیزی به فوتبال ما اضافه نمی‌کند

عابدینی: حضور بانوان در ورزشگاه‌ها یک اتحاد ملی می‌خواهد/بازی با بارسلونا چیزی به فوتبال ما اضافه نمی‌کند

به روز رسانی میِ شود

عابدینی: حضور بانوان در ورزشگاه‌ها یک اتحاد ملی می‌خواهد/بازی با بارسلونا چیزی به فوتبال ما اضافه نمی‌کند

امیر عابدینی گفت: ما سال‌هاست تلاش می‌کنیم تا بانوان در استادیوم‌ها حضور فعالی داشته باشند اما متأسفانه مطالبی پیش آمده که آن را منتفی کردند. با این حال این موضوع یک اتحاد ملی را می‌پذیرد.

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، امیر عابدینی در حاشیه جلسه هم‌اندیشی بین مدیران لیگ برتر در خصوص این جلسه گفت:‌این جلسه هنوز ادامه دارد و یک هم‌اندیشی در مورد 10 سوالی بود که سازمان لیگ طراحی و برای باشگاه‌ها ارسال کرده بود و باشگاه‌ها نیز حضور خوبی در این هم‌‌اندیشی داشتند.

وی ادامه داد:‌محور بحث‌ها در راستای مطالب اقتصاد مقاومتی بود اما نقطه نظرات در قالب بستر فوتبال بود و صحبت‌های خوب و مفیدی نیز در پی داشت. ضمن اینکه باشگاه‌ها مسائل ریز و درشت فوتبالی را شکافته و آن را به صورت مکتوب اعلام کرده بودند. با این حال این جلسه یک اشکال داشت و ای کاش قبل از برگزاری آن یک تلفیق از نظرات که به صورت مکتوب در آمده بود انجام می‌شد و بعد به این جلسه می‌رسیدیم.

عابدینی گفت: همچنین در مورد سقف و کف بودجه و همچنین در خصوص اینکه آیا باشگاه‌هایی که نامدار هستند را می‌توان محدود کرد و دست‌شان را باز گذاشت و در خصوص بحث جوانان و اینکه باشگاه‌ها از رده‌های پایه سودی را نفی می‌برند یا خیر، نیز صحبت‌هایی مطرح شد و همچنین در مورد تیم‌های آسیایی و موارد مربوط به آن، در خصوص سازمان لیگ و درآمدزایی آن و درآمدزایی باشگاه‌ها و در نهایت در مورد یک ارتباط بین خدمت سربازی و تیم‌هایی که آکادمی فوتبال دارند؛ مطالبی بود که امروز در مورد آنها بحث و بررسی به میان آمد.

وی در مورد حضور حضور بانوان در ورزشگاه‌ها گفت: نقش فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ در این مورد کم‌رنگ است. در این مورد باید مجلس شورای اسلامی قانون‌مند عمل کند چرا که این موضوع الزام ورزش ما و مسائل اجتماعی است. ما سال‌هاست تلاش می‌کنیم تا بانوان در استادیوم‌ها حضور فعالی داشته باشند اما متأسفانه مطالبی پیش آمده که آن را منتفی کردند. با این حال این موضوع یک اتحاد ملی را می‌پذیرد و برای بازگشایی این مشکل باید نهادهای بالاتر نقش ایفا کنند. در واقع معتقدم حتی دولت هم نمی‌تواند به تنهایی این موضوع را حل کند و معنا و مفهوم آن باید از جای دیگری دیکته شود.

عابدینی در مورد ادامه حضور کی‌روش در تیم ملی گفت:‌ بحث ما و کی‌روش یک بحث منطقی و علمی است. وقتی می‌گوییم یک نفر با یک نفر دیگر قرارداد می‌بندد مثل این است که یک پیمانکار و کارفرما در این وسط قرار دارد و برنامه‌ها نیز بر حسب بضاعت خواهد بود و در نهایت کارفرما این حق را دارد که بپرسد چرا دیواری کج بالا رفته و یا کارگرها ضعیف عمل کردند. کی‌روش این مسائل را برنمی‌تابید اما الان قبول کرده و اعتقاد دارد از الان ثمره کارش بهتر خواهد شد.

وی در مورد یکی بودن مدیربرنامه‌های کی‌روش با برخی بازیکنان تیم ملی گفت: من در این زمینه اظهارنظر نکرده بودم بلکه گفته بودم انتخاب بازیکن با از بین بردن بازیکن متفاوت است.

عابدینی در مورد حضور بارسلونا در ایران برای بازی با تیم ملی و هزینه 9 میلیاردی آن گفت: هر اتفاقی که در قالب یک هیجان ورزشی باشد می‌تواند زیبایی‌ها خاص خود را به همراه داشته باشد اما این موضوع اسپانسر خاص خود را می‌خواهد. اعتقاد دارم هر تیمی را می‌توان به ایران دعوت کرد اما باید ابتدا تأمین اعتبار شود. که البته از نظر دولتی این تأمین بودجه امکان دارد اما از نظر خصوصی این موضوع صددرصد امکان‌پذیر است البته از لحاظ فنی این مسابقه چیزی به فوتبال ما اضافه نخواهد کرد اما می‌تواند یک آشتی دوباره را با فوتبال به همراه داشته باشد.

ادامه دارد...

با توجه به جابجایی سرورها، ممکن است فرایند انتقال و تأیید نظرات شما با تأخیر انجام شود.