نگاهی به فینال یورو زیر 19 سال؛ جوانها ناکامی بزرگان را جبران می کنند؟

نگاهی به فینال یورو زیر 19 سال؛ جوانها ناکامی بزرگان را جبران می کنند؟

وبسایت رسمی برنامه نود - رقابت های فوتبال جام ملت های اروپا زیر 19 سال، که از یک ماه پیش و به میزبانی آلمان آغاز شده بود، امشب با برگزاری فینال رقابتها به پایان می رسد.

به گزارش سایت نود، دو تیم فوتبال جوانان ایتالیا و فرانسه در حالی امشب برای کسب عنوان قهرمانی یورو زیر 19 سال به مصاف هم می روند که ایتالیا قبلاً یک بار در سال 2003 و فرانسه هم در سال های 2005 و 2010 سابقه قهرمانی دارند. امیدهای آینده فوتبال فرانسه امشب تلاش می کنند تا با پیروزی برابر ایتالیا ناکامی چند هفته قبل تیم بزرگسالان خود را جبران کرده و اندکی از غم و حسرت از دست دادن قهرمانی در کشور خودشان کم کنند. چندی پیش رقابت های یورو 2016 در کشور فرانسه برگزار شد که تیم میزبان در بازی پایانی مغلوب پرتغال شد و جام قهرمانی را تقدیم رونالدو و یارانش کرد. اما تیم ملی بزرگسالان ایتالیا در مرحله یک چهارم نهایی این رقابتها در ضربات پنالتی مغلوب آلمان شد و از این رقابتها کنار رفت.

شاگردان پائولو وانوفی در تیم ایتالیا در حالی به مصاف بازیکنان لودوویک باتلی مربی تیم فرانسه می روند که بسیاری از کارشناسان انتظار حضور این تیم در فینال را داشتند. لاجوردی پوشان در این فصل تا کنون هیچ شکستی نداشته اند، اما تعداد پیروزی های تیم جوانان فرانسه بیشتر از حریف بود. تیم فرانسه به عنوان تیم دوم گروه اول راهی نیمه نهایی شد و در این مرحله با پیروزی 3 بر یک برابر پرتغال راهی فینال شد و ایتالیا هم با برد 2 یک مقابل انگلیس فینالیست شد.

از سال 2001، رقابت های یورو زیر 19 هر ساله برگزار شده و هشت تیم برتر در مرحله انتخابی به مرحله پایانی که معمولاً در ماه جولای برگزار می شود، راه پیدا می کنند. مرحله نهایی به صورت متمرکز در یکی از کشورهای اروپایی برگزار می شود. این رقابتها امسال به میزبانی آلمان برگزار شد.

 

2081