گزارش ویژه فدراسیون جهانی بسکتبال؛ ایران قوی‌تر از آن است که فکر می‌کنید

گزارش ویژه فدراسیون جهانی بسکتبال؛ ایران قوی‌تر از آن است که فکر می‌کنید

وبسایت رسمی برنامه نود - فدراسیون جهانی بسکتبال در گزارشی جالب شرایط تیم‌های حاضر در رقابت‌های انتخابی المپیک را بررسی کرده است.
به گزارش سایت نود، فیبا در این گزارش که سه بخش دارد تیم‌های حاضر در گروه‌های مختلف را جداگانه بررسی کرده. فدراسیون جهانی در این گزارش‌ها، 10 دلیل برای تماشای دیدارهای هر گروه آورده.
تیم ملی بسکتبال ایران در شهر تورین ایتالیا و در گروه A با یونان و مکزیک هم‌گروه است. تیم‌های کرواسی، ایتالیا و تونس هم در گروه B این شهر حضور دارند.
سایت فدراسیون جهانی این 10 دلیل را برای تماشای دیدارهای گروه شهر تورین آورده:
1. ... رهبر ارکستر کرواسی خواهد بود
داریو ساریچ ستاره اصلی بهترین تیم‌ تاریخ کرواسی بوده. کرونسلاو سیمون دیگر گزینه الکساندر پتروویچ سرمربی تیم ملی کرواسی برای قبول هدایت تیم است.
2. بلینلی + گالیناری = انفجار امتیاز
در تورین هیچ زوجی جذاب‌تر از این دو ستاره ایتالیا نخواهد بود.
3. آه بترسید!
جیانیس آنتکنپو ملقب به "وحشت یونانی" در سال‌های اخیر رقبایش در NBA و دیدارهای ملی را نابود کرده.
4. آن‌ها بهتر از چیزی خواهند بود که شما فکر می‌کنید

وقتی هوادارها چهره‌های قدیمی‌تر را در تیم حاضر در رقابت‌های انتخالی المپیک نمی‌بینند، فشارها روی درک بائرمن کمتر می‌شود. سرمربی ایران که سال 2008 تیمی با حضور درک نویتسکی را به المپیک برد، حامد حدادی را در پست سنتر و مرکز تیمش دارد. او در کنار این بازیکن چندین استعداد ظهور کرده و در چندین استعداد در انتظار ظهور دارد. حامد حدادی را در جام جهانی 2 سال پیش به خاطر می‌آورید؟ ایران احتمالا از چیزی که هوادارها تیم‌های دیگر فکر می‌کنند خطرناک‌تر است.
5. دوازده رزمنده
گوستاوو آیون ستاره مکزیک چند روز قبل از شروع بازی‌ها اعلام کرد می‌خواهد وقتش را با خانواده سپری کند. زمان آن رسیده ببینیم بقیه بازیکن‌های مکزیک بدون او چه می‌کنند.
6. خانه، خانه دوست داشتنی
این اولین بار است که نسل طلایی ایتالیا در خانه بازی می‌کند.
7. چهره جدید ایران

بعد از اینکه ایران را هرسال با چند چهره ثابت شناختیم، آن‌ها چند استعداد جدید به تورین آورده‌اند.
8. حمله مک "مک بزرگ"
مکرام بن رمضان یکی از بهترین بازیکن‌های آفریقایی در دهه اخیر بوده. بعد از اینکه صلاح ماجر به دلیل مصدومیت زانو نتوانست در مسابقات حاضر شود رمضان ستاره اصلی تونس خواهد بود.
9. ب"وریسیس" بهتر
جیانیس بوروسیس سال گذشته با تیم "لابورال" نمایش فوق‌العاده‌ای داشت و MVP لیگ اسپانیا شد. سنتر یونان برای اولین بار از سال 2008 در انتخابی المپیک حضور دارد.
10. "آندره‌آ"ی هیولا
آندره‌آ بارنیای فرصت فوق‌العاده مناسبی دارد تا به دنیا ثابت کند به اندازه یک دهه پیش و زمانی که تورنتو رپتورز او را به عنوان انتخاب اول در درفت انتخاب کرد، خوب است.


برنامه رقابت‌های ایران در این گروه به شرح زیر است:
دوشنبه ۱۴ تیر
یونان - ایران (ساعت ۲۰:۳۰)
ایتالیا- تونس (ساعت ۲۳:۳۰)

سه شنبه ۱۵ تیر
ایران - مکزیک (ساعت ۲۰:۳۰)
ایتالیا - کرواسی (ساعت ۲۳:۳۰)