انگلیس 2-1 ولز / فتح جدال بریتانیایی با گل لحظه آخری استوریج

انگلیس 2-1 ولز / فتح جدال بریتانیایی با گل لحظه آخری استوریج

وبسایت رسمی برنامه نود - انگلیس که در بازی اول در وقت های اضافه سه امتیاز را با یک امتیاز عوض کرده بود، در اتفاقی مشابه، این بار با خوش شانسی در لحظات پایانی موفق به شکست ولز شد.

به گزارش وبسایت نود، انگلیس در دیداری نزدیک و فشرده موفق شد ولز را با نتیجه 2-1 شکست دهد تا به اولین برد خود در یورو 2016 فرانسه دست یابد. ولز هم اگرچه بازی قابل تحسینی ارائه داد ولی چند لحظه کم آورد و در نهایت بدون امتیاز زمین را ترک کرد.

تیم های ملی انگلیس و ولز از ساعت 17 و 30، در ورزشگاه بولارت دللیس لانس با قضاوت فلیکس بریش از آلمان به مصاف هم رفتند. هاجسون تغییری نسبت به بازی قبل مقابل روسیه، در تیمش ایجاد نکرده بود ولی کریس کلمن، با سه تغییر تیمش را به زمین فرستاده بود.

ترکیب دو تیم برای این بازی به شرح زیر بود:

 

انگلستان

هارت، واکر، کیهیل، اسمالینگ، رز، دله الی، دایر، وین رونی، استرلینگ، کین، لالانا

ولز

هنسی، گانتر، چستر، ویلیامز، تیلور، لدلی، دیویس، رمزی، آلن، رابسون کانو، بیل

 

در نیمه نخست بازی، شاهد بازی چندان جذابی از سوی دو تیم نبودیم. دو تیم جوان حاضر در یورو، کمتر به بازی سرعت دادند و البته موقعیت های کمتری روی دروازه ها شاهد بودیم.

ولز که در بازی نخست به سه امتیاز رسیده بود، از گرفتن یک امتیاز هم راضی بود و با حضور پنج دفاع در زمین و بستن منفذها، سعی داشت بازی را کنترل کند و در درجه اول گل نخورد. در سمت مقابل انگلیس که به برد نیاز بیشتری داشت میل و انگیزه بیشتری هم برای حمله کردن از خود نشان می داد.

یاران هاجسون در نیمه اول به یکی دو فرصت خوب رسیدند که بهترین آن نصیب استرلینگ شد ولی ضربه این بازیکن در موقعیتی مناسب، راهی اوت شد. صحنه مشکوک نیمه اول هم برخورد توپ به دستان دیویس بود که داور آن را پنالتی ندانست.

در ادامه اما برخلاف روند بازی، ولز روی یک ضربه آزاد باز هم به گل رسید. همچون بازی اول، تیم کلمن روی ضربه آزاد بیل به گل رسید. ستاره رئال مادرید در دقیقه 42 از فاصله ای بعید، ضربه ای زیبا را نواخت که توپ بعد از برخورد به دستان هارت به تیر خورد و راهی دروازه شد تا ولزی ها غرق در شادی شوند.

دروازه بان من سیتی در این صحنه نه جایگیری خوبی داشت و نه عکس العمل مناسبی روی شوت بیل نشان داد.

ضمن اینکه این اولین گل ولز بعد از سه دهه، مقابل انگلیس بود. به این ترتیب نیمه نخست با گل بیل، 1-0 به سود ولز پایان یافت.

در ابتدای نیمه دوم، هاجسون دست به دو تعویض زد و واردی و استوریج به جای کین و استرلینگ وارد زمین شدند تا انگلیس شکل هجومی به خود بگیرد.

تعویض های سه شیرها خیلی زود جواب داد و تیم انگلیس در پانزده دقیقه ابتدایی نیمه دوم با حملاتی پردامنه توانست به گل هم برسد. یاران هاجسون بعد از دست دادن چند موقعیت، در دقیقه 56 به گل تساوی رسیدند.

جیمی واردی مهاجم لسترسیتی در اولین بازی خود در یورو، در سومین تماسش با توپ روی اشتباه ویلیامز بازی را به تساوی کشاند. ویلیامز مدافع تیم ملی ولز به اشتباه ضربه سر را به سمت دروازه خودی زد و واردی توانست ضربه تمام کننده را بزند.

پس از این گل از فشار انگلیس کاسته شد و هر دو مربی دست به تعویض های دیگری زدند. رشفورد برای تیم ملی انگلیس به میدان آمد تا جوانترین بازیکن سه شیرها در تاریخ یورو لقب گیرد.

در حالی که بازی از شور و هیجان افتاده بود و ولز به دنبال حفظ نتیجه بود، انگلیس هم کمتر حمله می کرد. اتفاقی مشابه بازی قبلی انگلیس، این بار به سود سه شیرها رقم خورد.

در ثانیه های واپسین بازی، حرکت استوریج به درون محوطه جریمه با اشتباه مدافعین ولز همراه شد تا او با ضربه پای راست، دروازه ولز را برای بار دوم باز کند و انگلیس به پیروزی شیرینی دست یابد.

به این ترتیب هر دو تعویض هاجسون در نیمه دوم موثر واقع شدند و هر دو مهاجم موفق به گلزنی شدند تا به لطف گلزنی این دو بازیکن، سه شیرها بتوانند در دیداری نزدیک و فشرده، ولز را مغلوب سازند و با سه امتیاز به صدر جدول گروه دوم بروند.

ولز هم همچنان در حسرت پیروزی مقابل انگلیس ماند. آنها 32 سال است که موفق به کسب برد مقابل انگلیس نشده اند.

2021