اوکراین 0-2 ایرلندشمالی/ خداحافظی زرد و آبی‌ها با جام در شب پیروزی تاریخی ایرلند

اوکراین 0-2 ایرلندشمالی/ خداحافظی زرد و آبی‌ها با جام در شب پیروزی تاریخی ایرلند

وبسایت رسمی برنامه نود - اوکراین در شبی که ایرلندشمالی نخستین پیروزی تاریخ خودش در یورو را ثبت کرد با جام پانزدهم خداحافظی کرد.

به گزارش وبسایت نود، تیم های اوکراین و ایرلند شمالی از ساعت 20:30 در دور دوم مرحله گروهی یورو 2016 به مصاف یکدیگر رفتند.

تیم ایرلند بازی را هجومی آغاز کرد اما اوکراین رفته رفته کنترل بازی را در دست گرفت. باوجود مالکیت بالای توپ تیم اوکراین این ایرلند بود که در نیمه نخست صاحب موقعیت های بهتری شد اما نتوانست از آن ها استفاده کند تا این نیمه با تساوی بدون گل به پایان برسد.

ایرلند مزد بازی خوبش در نیمه نخست را در دقیقه 49 گرفت و روی سانتر نوروود و ضربه سر مک اولی موفق شد دروازه اوکراین را باز کند. اوکراین پس از این گل سراپا حمله شد و بلافاصله می توانست گل تساوی را بزند اما دروازه بان ایرلند ضربه سلزنیوف را به خوبی مهار کند.

بازی در ادامه با فشار اوکراین روی دروازه ایرلند ادامه می یاید تا اینکه در دقیقه 58 به دلیل بارش تگرگ برای لحظاتی متوقف شد. این وقفه به سود ایرلند شد و اوکراین نتوانست به بازی خوب خودش پس از گل ادامه دهد. اوکراین در دقیقه 71 تا آستانه زدن گل تساوی پیش رفت اما ضربه کووالنکو با اختلاف اندکی از کنار دروازه ایرلند به بیرون رفت.

با نزدیک شدن به دقایق پایانی تیم اوکراین که در آستانه زدن حذف شدن بود فشار خودش را بیشتر کرد. این تیم در دقیقه 85 صاحب یک موقعیت خوب شد اما دروازه بان ایرلند ضربه سر زینچنکو را به خوبی مهار کرد. فشار اوکراین در دقیقه 90 به اوج خودش رسید و یارمولنکو با یک ضربه زیبا می توانست بازی را مساوی کند اما مک گوورن بار دیگر مانع از باز شدن دروازه اش شد.

ایرلند در آخرین ثانیه های وقت های تلف شده توسط نیال مک گین به گل دوم هم رسید تا این تیم با ارائه یک بازی درخشان نخستین پیروزی تاریخ خودش در یورو را ثبت کند. اوکراین که در بازی قبلی مغلوب آلمان شده بود به نخستین حذف شده این دوره از رقابت ها تبدیل شد.