فیگو: ادعای کنفدراسیون آفریقا برای حمایت از بلاتر درست نیست

فیگو: ادعای کنفدراسیون آفریقا برای حمایت از بلاتر درست نیست

به گزارش رویترز، وی که برای شرکت در کنگره کنفدراسیون فوتبال آفریقا به مصر رفته بود، گفت: فکر نمی کنم تمامی کشورهای آفریقایی از بلاتر حمایت کنند.

فیگو افزود: احساس می کنم کنفدراسیون آفریقا در بین فدراسیون های این قاره از احترام خاصی برخوردار است اما به نظر من عیسی هیاتو رییس این کنفدراسیون از جانب تمامی ۵۴ فدراسیون عضو صحبت نکرده است.

هافبک سابق تیم های بارسلونا و رئال مادرید اظهار داشت: حتی با توجه به اعلام حمایت هیاتو از بلاتر، می توان اختلاف نظرها را مشاهده کرد. بسیاری از کشورهای آفریقایی نیاز به تغییر در فیفا را درک کرده اند و با آن موافق هستند. در بین آنها تعدادی از روسای فدراسیون‌ها نیز اطمینان داده اند که به من رأی خواهند داد ولی به دلیل نگرانی از واکنش ها، از ابراز علنی آن خودداری می کنند.

فیگو تأکید کرد: فوتبال یک بازی زیبا است و مردم باید بتوانند در آن آزادانه نظر خود را اظهار کنند.

هیاتو روز سه شنبه از حمایت همه جانبه فدراسیون های عضو کنفدراسیون فوتبال آفریقا از بلاتر خبر داد اما وی در دوره های گذشته نیز با عهد شکنی بسیاری از اعضا مواجه شده است.

رییس کنفدراسیون آفریقا هنگامی که بلاتر در سال ۱۹۹۸ به عنوان رییس فیفا انتخاب شد، قول رأی این قاره را به لنارت یوهانسون سوئیسی داده بود اما بیشتر اعضا به بلاتر رأی دادند.

وی در سال ۲۰۰۲ نیز نامزد شرکت در انتخابات شد اما تقریبا نیمی از کشورهای آفریقایی به جای حمایت از رییس کنفدراسیون خود، به بلاتر رأی دادند.