ولز 2-1 اسلواکی/ نخسین پیروزی تاریخ ولز در یورو با درخشش بیل

ولز 2-1 اسلواکی/ نخسین پیروزی تاریخ ولز در یورو با درخشش بیل

وبسایت رسمی برنامه نود - تیم ملی ولز در نخستین بازی تاریخ خودش در یورو موفق شد تیم اسلواکی را شکست دهد.

به گزارش وبسایت نود، تیم های ولز و اسلواکی از ساعت 20:30 در گروه دوم یورو 2016 به مصاف یکدیگر رفتند.

اسلواکی بازی را بهتر آغاز کرد و در همان دقیقه 3 می توانست به گل برسد اما مدافع ولز ضربه مارک همسیک که چند بازیکن ولز را پشت سر گذاشته بود از روی خط بیرون کشید. ولز پس از چند دقیقه خودش را پیدا کرد و در دقیقه 10 با ضربه آزاد گرت بیل از فاصله 30 متری موفق شد به گل برسد.

اسلواکی پس از گل تلاش کرد به سمت دروازه ولز یورش ببرد اما تلاش آن ها به جایی نرسید و ولز توانست کنترل بازی را در دست بگیرد. بازی در ادامه متعادل و بیشتر در میانه میدان دنبال شد.

بازیکنان ولز اعتقاد داشتند که داور باید به دلیل ضربه مارتین اسکرتل به صورت جانی ویلیامز در دقیقه 33 یه ضربه پنالتی اعلام می کرده اما داور چنین اعتقادی نداشت و در تصمیمی جنجالی دستور به ادامه بازی داد. اسلواکی در دقایق پایانی نیمه نخست فشار حملات خودش را بیشتر کرد اما این نیمه در نهایت با برتری ولز به پایان رسید.

ولز نیمه دوم را هجومی آغاز کرد اما اسلواکی رفته رفته جلو کشید و پس از هدر دادن چند موقعیت مناسب سرانجام در دقیقه 61 توسط دودا که تنها یک دقیقه از ورودش به زمین می گذشت به گل تساوی دست یافت.

اسلواکی پس از این گل روحیه خوبی گرفت و به حملاتش ادامه داد. ولز که چند دقیقه ای تحت فشار بود در دقیقه 74 می توانست به گل برسد اما ضربه سر رمزی از بالای دروازه به بیرون رفت.

بازی در این دقایق متعادل دنبال شد تا اینکه ولز در دقیقه 81 روی حرکت خوب رمزی و توسط رابسون کانو که ده دقیقه از ورودش به زمین می گذشت توانست به گل دوم برسد. رمزی می توانست در دقیقه 84 روی سانتر تماشایی بیل گل سوم را برای ولز بثمر برساند اما توپ با فاصله ای اندک از روبرویش عبور کرد.

اسلواکی در دقایق پایانی فشار خودش را بیشتر کرد و در دقیقه 88 تا آستانه زدن گل تساوی پیش رفت اما ضربه سر بازیکن این تیم به تیر دروازه ولز برخورد کرد. حملات اسلواکی در وقت های تلف شده به نتیجه نرسید تا ولز در نخستین بازی تاریخ خودش در یورو به یک پیروزی شیرین دست یابد.

2031