تحلیل فنی بازی برزیل - هاییتی

 تحلیل فنی بازی برزیل - هاییتی

وب سایت رسمی برنامه نود- برزیل با 4.3.3 و تیم حریف با سیستم 5.4.1  بازی را شروع کردند.

به گزارش وب سایت نود، برزیل با تکنیک بالای فردی و حمل توپ خط هافبک و تهاجمی خودشان با دریبل های سرعتی و پاسهای ترکیبی در پشت 18 قدم حریف اکثر گلهای خود را به ثمر رسانند و در مجموع بخصوص در نیمه اول تیم هایئتی بیشتر در صدد خراب کردن توپهای تیم برزیل بود.

هافبک های برزیل جمع بازی میکردند و جناحین را برای نفود دفاع های چپ و راست باز گذاشته بودند بخصوص از راست یعنی دنی آلوس و دو گل هم از ارسالها از همین جناح بدست آمد. نیمی از گلهای برزیل از حرکت پا به توپ به قلب دفاع هایئتی و شوت مستقیم بدست آمد و با توجه به اینکه دفاع حریف پنج نفره بودند ، می توان دو نکته را گوشزد کرد ، اول اینکه دفاع حریف خوب همدیگر را پوشش نمی دادند و دیگری اینکه دریبل های سرعتی و رو به جلو( گاها پاسهای سرعتی -ترکیبی) و شوت های ناگهانی یکی از راههای باز کردن دروازه تیمها با مدافعان پر تعداد است. عمده حرکات پا به توپ و به عمق زدن مهاجمان از سمت چپ برزیل و بوسیله شماره 10 آنها انجام می شود.

البته برزیل بازی شناوری را در قسمت جلو زمین به اجرا در آورد و به غیر از خط دفاع مابقی جابجایی داشتند. در مقابل تیم هاییتی   مخصوصا در نیمه دوم چندین بار بیش از 7   پاس خوب و تاکتیکی به هم دادند و با حرکات انفرادی برزیل را به زحمت انداختند و در گل به ثمر رسیده یک کار گروهی از جناح چپ را انجام دادند و اضافه شدن گوش راست در تیر دوم که پاشنه آشیل اکثر خط دفاع تیمها است ( حتی تیم ملی ایران و باشگاه ای داخلی در باشگاه ای آسیا ) نشان دادند که تاکتیکهای هجومی را بلد هستند اما  در برابر تیم  برزیل امکان نمایش ندارند .

 البته این یک گل برای هاییتی بسیار باارزش بود و  ضمنا یک زنگ خطر بزرگی برای برزیل در بازیهای بعدی است. همچنین نفوذ های دنی آلوس سمت راست برزیل را آسیب پذیر می کند و دقیقا بازی برزیل با کرواسی در جام جهانی 2014 را به یاد می آورد.

از نکات دیگر بازی این بود که گلهای برزیل خیلی راحت (باکمترین فشار تاکتیکی) به ثمر میرسید و خونسردی بازیکنان را میرساند که لازمه آن تکنیک بالای بازیکنان است .

بازی در نیمه اول سرعت بیشتری داشت و در نیمه دوم تیم هایئتی بازی روانتری  انجام داد و حتی دفاع تیمی را جلو تر کشید و در مواقعی پرس را از جلوی 18 قدم تیم برزیل انجام می داد.

محمد رضا پرکاس