کفاشیان: امیدوارم با برداشتن تحریم‌ها پول‌های بلوکه شده به دست‌مان برسد

کفاشیان: امیدوارم با برداشتن تحریم‌ها پول‌های بلوکه شده به دست‌مان برسد

به نقل از سایت رسمی فدراسیون فوتبال، علی کفاشیان در ابتدای جلسه امروز (سه‌شنبه) هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال که با حضور علیرضا اسدی، محمود اسلامیان، مهدی تاج، غلامرضا بهروان، الهه عرب‌عامری، شهرام دبیری، فریدون اصفهانیان و حیدر بهاروند در دفتر رئیس فدراسیون فوتبال آغاز شد، اظهار داشت: آغاز سال ۱۳۹۴، ولادت حضرت فاطمه (س) و روز مادر را به همه بانوان ایران تبریک عرض می‌کنم.

وی افزود: بسیار متأسفم که جامعه رسانه و ورزش دو خبرنگار بسیار زحمتکش و پرتلاش را از دست داد. آنها برای پوشش دیدارهای دوستانه تیم ملی مقابل شیلی و سوئد به اروپا سفر کرده بودند و بعد از پوشش دیدار بارسلونا و رئال‌مادرید قصد بازگشت به اتریش را داشتند اما متأسفانه در هواپیمای ایرباس A۳۲۰ دچار سانحه شدند و جان خود را از دست دادند. جا دارد به خانواده آنها، اصحاب رسانه، جامعه فوتبال و ورزش کشور تسلیت بگویم.

رئیس فدراسیون فوتبال کشورمان در ادامه این نشست محمود اسلامیان را به اعضای هیئت رئیسه معرفی کرد و گفت: با توجه به سوابق و فعالیت‌های اسلامیان از او خواستیم تا به عنوان نایب رئیس فدراسیون فوتبال ما را همراهی کنند که خوشبختانه اکنون و با حضور همه اعضای هیئت رئیسه با همدلی و پشتکار، فعالیت‌های مربوط به فوتبال را پیگیری می‌کند تا شاهد انجام برنامه‌های خود به بهترین شکل باشیم.

کفاشیان گزارشی از برنامه‌های صورت گرفته در فروردین ماه سال ۹۴ ارائه کرد و ادامه داد: سال بسیار پر کاری را آغاز کردیم. تیم ملی فوتبال بزرگسالان به اروپا سفر کرد و با شیلی و سوئد دو بازی دوستانه خوب انجام داد. تیم ملی مقابل شیلی به پیروزی دو بر صفر رسید و در بازی با سوئد نیز بازی را ۳ بر یک واگذار کرد. تیم ملی بزرگسالان بانوان نیز پس از برگزاری چند مرحله اردوی تدارکاتی و انجام دو بازی دوستانه با تیم ملی ازبکستان به چین تایپه سفر کرد تا در رقابت‌های مقدماتی المپیک ریو به رقابت با حریفان خود بپردازد. این تیم نیز با یک برد و یک باخت به فعالیت خود پایان داد و نتوانست جواز حضور در بازی‌های المپیک ریو را کسب کند.

وی با بیان اینکه «تیم نوجوانان در تورنمنت ۱۰ جانبه ژاپن شرکت کرد و عنوان قهرمانی این بازی‌ها را به خود اختصاص داد.» خاطرنشان کرد: تیم امید کشورمان در ایران به مصاف حریفان خود رفت و توانست به مرحله دوم رقابت‌های انتخابی المپیک ریو راه پیدا کند. تیم ملی فوتبال ساحلی نیز با کسب عنوان سوم مسابقات قهرمانی آسیا، جواز حضور در رقابت‌های جام جهانی فوتبال ساحلی در کشور پرتغال را کسب کرد. همچنین سازمان لیگ برتر نیز برنامه‌ها و فعالیت‌های خود را آغاز کرده و شاهد برپایی ادامه رقابت‌های لیگ در رده‌های مختلف هستیم. در همین راستا به دلیل ترافیک کاری فدراسیون در ابتدای سال از اسدی خواستیم سفرش به ژاپن را لغو کند تا مسابقات امیدها به بهترین نحو برگزار شود. دیگر همکاران در فدراسیون هم تلاش کردند تا مسابقات به بهترین شکل ممکن پوشش داده شود که از آنها تشکر و قدردانی می‌کنم.

رئیس فدراسیون فوتبال در ادامه گزارشی از سفرش به کره جنوبی و ژاپن به اعضای هیئت رئیسه ارائه کرد و گفت: همانطور که در بالا اشاره کردم اسدی به دلیل مسابقات و مشغله زیاد نتوانست من و عرب‌عامری را در جلسات و سمینارهایی که در ژاپن و کره‌جنوبی برگزار شد، همراهی کند. در این سمینارها در رابطه با بازاریابی، برگزاری مسابقات بحث و تبادل نظر شد.

کفاشیان گفت: در سال جدید و در ادامه عقد تفاهم‌نامه‌های خوب با ایتالیا، کره‌جنوبی و ژاپن، قرار است تا چند تن از رؤسای فدراسیون فوتبال کشورهای مختلف سفری به ایران داشته باشند و در رابطه با همکاری‌های فدراسیون‌های دو کشور به بحث و تبادل نظر بپردازیم. در واقع همه فعالیت‌ها توسط همکاران و مسئولان در فدراسیون فوتبال به طور منظم انجام می‌شود تا در سال جدید بهترین عملکرد را داشته باشیم.

وی درباره مشکلات مالی فدراسیون فوتبال در سال ۹۳ اظهار داشت: در پایان سال ۹۳ مشکلات مالی عدیده‌ای داشتیم که در پایان سال ۹۳ و با همکاری اسپانسر بخشی از آن رفع و ما توانستیم برنامه‌های متعدد ابتدای سال ۹۴ را اجرا کنیم. متأسفانه پول‌هایی که در اختیار فیفاست، هنوز به دست ما نرسیده است. بخشی از این پول‌ها به حضور داوران و ناظران در بازی‌های مختلف بین‌المللی مربوط می‌شود. به طور مثال قضاوت فغانی و کمک‌هایش در مسابقات مختلف و مخصوصاً جام ملت‌ها که عملکرد بسیار خوبی را از خود به جای گذاشتند، هنوز پولی را دریافت نکرده‌اند. خوشبختانه با رایزنی و مذاکراتی که در سوئیس صورت گرفته امیدواریم از این پس تحریم‌ها برداشته شود و ما بتوانیم با در اختیار داشتن پول‌های بلوکه شده، برخی از مطالبات را پرداخت کنیم.

رئیس فدراسیون فوتبال از برگزاری نشست رؤسای هیئت‌های فوتبال در خراسان رضوی خبر داد و گفت: طبق روال و همانند سال‌های گذشته در ابتدای سال با رؤسای هیئت‌های فوتبال استان‌ها جلساتی را برگزار می‌کنیم تا خط مشی‌های فدراسیون وبرنامه‌های خود را مطرح و اعلام کنیم و با یکسان‌سازی و ارائه یک برنامه مدون برای رشد و توسعه فوتبال گام برداریم. برهمین اساس اردیبهشت‌ماه نشستی را با رؤسای هیئت‌های فوتبال در مشهد مقدس برگزار خواهیم کرد.