عکس/ تمام صحنه های مشکوک داوری بازی بارسلونا و گیخون

 عکس/ تمام صحنه های مشکوک داوری بازی بارسلونا و گیخون

وبسایت رسمی برنامه نود - کلوس گومز، داور بازی بارسلونا و گیخون شب گذشته برای کاتالان ها سه پنالتی گرفت تا بارسا رکورد تاریخ فوتبال اسپانیا را بشکند. داوران برای بارسا در این فصل در لالیگا 19 پنالتی گرفته اند. رکورد قبلی توسط بتیس در فصل 92-1991 ثبت شده بود که البته در آن زمان لالیگا با 22 تیم برگزار می شد.

به گزارش وبسایت نود، در میان لیگهای معتبر اروپا بارسا فاصله بسیار زیادی تا بقیه تیمها از نظر پنالتی دارد. در لالیگا، رئال با 9 پنالتی در رده بعدی است. لسرسیتی در انگلسی و تورینو در ایتالیا با 11 پنالتی رکورد دار هستند. رکورد بوندسلیگا در اختیار وردربرمن با 9 پنالتی است و برای پاریسن ژرمن هم در لیگ فرانسه 8 پنالتی گرفته شده است.جوردی مائستره، نایب رئیس بارسا در واکنش به انتقادات از داوران در این بازی گفت:"صحنه مشکوک به گل آفساید را ندیدم. فوتبال همین است. برخی صحنه ها جنجالی هستند و داور ممکن است اشتباه کند. اگر داور در این بازی سه پنالتی گرفته حتما تصمیمش درست بوده است."

از شش گل بارسلونا در این بازی سه گل با ضربات پنالتی به ثمر رسید و دو گل اول هم مشکوک به خطا و آفساید بود. بارسلونا اگر تا پایان لالیگا فقط یکی از بازیهایش را هم نبرد باید با قهرمانی وداع کند. هفت صحنه مشکوک داوری در بازی بارسا و گیخون را با هم مرور می کنیم:

1- پیش از گل اول بارسا توسط مسی به نظر می رسید که لوئیز سوارز روی پیچو کوئیار، دروازه بان گیخون خطا کرد. مسی از فرصت استفاده کرد و گل اول را به ثمر رساند.

2- جرارد پیکه، مدافع بارسلونا روی خط دروازه به نظر می رسید که توپ را به دست زد. داور اگر این صحنه را پنالتی می گرفت باید مدافع بارسا را اخراج می کرد. خود پیکه ادعا می کند که توپ به دستش برخورد نکرده است.

3-ورانیس، مدافع بوسنیایی گیخون در محوطه جریمه توپ را با دست دفع کرد اما کلوس گومز، داور بازی واکنشی نداشت.

4- تصاویر تلویزیونی به وضوح نشان می داد که سوارز گل دوم بازی را در منطقه آفساید به ثمر رسانده است.

5- در حالی که دست کانیا ، مدافع گیخون باز بود توپ به بازویش برخورد کرد و داور پنالتی گرفت.

6- لیچنوفسکی در محوطه جریمه نیمار را سرنگون کرد. کارشناسان داوری در مورد پنالتی بودن این صحنه اتفاق نظر ندارند.

7- کلوس گومز، داور بازی پنالتی سوم بارسا را به علت خطای ورانیس روی نیمار اعلام کرد. اولیویر آندوخار، کارشناس داوری مارکا تصمیم وی را کاملا اشتباه می داند.

1140